Digitální učební materiál

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika Nám umožňuje:
Advertisements

Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: Posloupnosti Autor: Mgr. Dagmar Špalová.
Čínská filozofie Konfucianismus, Taoismus, nauka o Jin a Jang
Pevné látky a kapaliny.
Řád a jeho porušení Organizace prvků na pozadí. Oko si vybírá a kombinuje prvky, spojuje části tak, aby si vytvořilo pochopitelný celek.
Optické klamy profesora Lahvičky.
Optické klamy Martina Mihalíková 8.Au.
KANCELÁŘSKÝ BALÍK. KANCELÁŘSKÝ BALÍK je program, s jehož pomocí lze vytvářet PREZENTACE.
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 4.0 (Text)
VY_32_INOVACE_56_MS_Word_V. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace v.
Digitální učební materiál
Magnetické pole.
Mgr. Ivana Pechová Mimimum fotografa Mgr. Ivana Pechová
Barva Jak vybrat barvy.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Vypracoval: Karel Koudela
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
Jak poznávám a vnímám Pavel Šuranský.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Zásady pro hezký vzhled textu Používáme Word 2003.
Základy práce s videokamerou
3.Definování rozměrů zobrazených předmětů.
GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE. 2 NĚCO O KOMPOZICI Kompozice, nebo-li česky skladba, je souhrn všech opatření, která děláme, aby snímek byl přehledný,
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Cvičení na nástroje v „Malování“
POWER POINT 1 Základní pojmy Power Point - základní pojmy.
Teorie a metodika výchovy 2. lekce Základní pojmy Hodnoty ve výchově
Autor:Ing. Rudolf Drahokoupil Předmět/vzdělávací oblast:Montáže a opravy Tematická oblast:Montáže Téma:Racionalizace montáže Ročník:2. Datum vytvoření:leden.
Klikací mapy v GIMPu Tvorba tzv. klikacích (obrázkových) map s pomocí grafického editoru GIMP Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Chyby ve vnímání První dojem Haló efekt Soukromé teorie osobnosti
VY_32_INOVACE_FOTF10460ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Rozdíl vnímání a představy
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
e-Komunikace nevidomých občanů s veřejnou správou
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_10.
Vrstvení úprav do skupin VY_32_INOVACE_Mul4a0207Mgr. Jiří Mlnařík.
Proč s aplikací pracovat?. Aplikace Stopy mé Ekoškoly má jednoduché ovládání a snadno prezentovatelné výstupy. Zábavnější práci s analýzou Kvalitní a.
Školení CDV 1 Značení je vizuální prostředek komunikace pro vysílání sdělení cílové skupině použitím symbolů, znaků nebo obrázků. Základní principyviditelnosti.
Implementace moderní "technické" počítačové grafiky do ŠVP s důrazem na tvorbu zpracovaných výstupů, zpracování návrhů dodatků do ŠVP v TV.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
VYS_32_INOVACE_496_Dezinfekce NÁZEV ŠKOLY
KÓTOVÁNÍ určení rozměrů nebo polohy předmětu
Grafická úprava formuláře
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
V hledáčku kompozice II.
Teplé a studené barvy Název školy
Digitální učební materiál
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vektorové a rastrové grafické programy
KARTOGRAFICKÁ VIZUALIZACE
všechny animace a obrázky - archiv autora
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
všechny animace a obrázky - archiv autora
VNÍMÁNÍ A PŘÍSTUPNOST PROSTŘEDÍ
Digitální učební materiál
GEOMETRICKÉ TVARY A BARVY V LOGICKÝCH ŘADÁCH
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
KARTOGRAFICKÁ VIZUALIZACE
Jméno Příjmení, další jména Ústav konstruování
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_06-08
všechny animace a obrázky - archiv autora
Digitální učební materiál
V hledáčku kompozice II.
Částicové složení látek
Poznávací proces Mgr. Vladimír Velešík.
všechny animace a obrázky - archiv autora
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0891 Číslo materiálu VYS_32_INOVACE_11_Forma_a_prostor Název školy Vyšší odborná škola, Střední průmyslová škola a Střední odborná škola řemesel a služeb, Strakonice, Zvolenská 934 Autor Bc. Ramil Šambazov Tematický celek Digitální fotografie Ročník 1. ročník Datum tvorby 2. 6. 2013 Anotace Metodický pokyn Prezentace rozebírá základní pojmy grafického designu. Jednotlivé snímky je vhodné doplnit konkrétními ukázkami tištěných materiálů.

Forma a prostor Grafický design

Poznávání tvaru a prostoru Pojem „forma“ zahrnuje veškeré tvary, čáry, textury, slova a obrázky Forma by měla být pečlivě promyšlena Náš mozek se podle různých podob věcí Forma má hlavní sdělení Pro čtverec je typická statičnost, je analytický, matematický, ve své podstatě nepřirozený tvar Kruh vyjadřuje koloběh, plynulost. Evokuje nekonečno, uzavřenost, také dojem rotace, lehkost.

Rozměry a tvar prostoru - Formát Když do velkého formátu umístíte malé objekty, bude působit poměrně ukázněně, umírněně, zdrženlivě. Když do stejného objektu umístíte objekty velké, rázem se umírněnost změní v konfliktnost a nápadnost. Malý formát objekt zdůrazňuje a vyzdvihuje, větší formát jeho důraznost naopak ubírá na síle

Pozitivní a negativní prostor Forma (útvar, obrazec ) je považována za pozitivní prvek Prostor kolem (pozadí, pole) jej považován za negativní (protikladný) Prostor je „pozadí“, na němž se forma stává „objektem“ Forma a prostor (neboli objekt a pozadí) se vzájemně doplňují Vztah mezi formou a prostorem musí být pro diváka srozumitelný a logický Zásadní moment chápáni vizuálního uspořádání a vzájemného působení objektů a pozadí – se odehrává v hlavě diváka Extrémně „aktivní“ vztah objektu k pozadí může odpovídat určitému typu komunikace s divákem – např. projev agrese nebo naopak "statický"

Rozměry a tvar prostoru - Formát Pozitivní (černý) obrazec na negativním (bílém) pozadí a naopak – zůstává pozitivním, pokud zde není umístěn žádný jiný obrazec nebo prvek, který by jeho působení vizuálně narušil a pozměnil. Všimněte si také toho, jak se bílý obrazec v černém poli jeví větší než černý obrazec (se stejnými rozměry) v bílém poli.

Rozměry a tvar prostoru - Formát Zvětšením černého (pozitivního) obrazce uvnitř bílého (negativního) prostoru se tato negativní plocha zmenší a může nakonec vyvolat zdání, že je pozitivní (to znamená, že jako obrazec opticky v popředí můžeme nyní vnímat bílou část a část černá se nám jeví jako jeho pozadí.

Rozměry a tvar prostoru - Formát Srovnání aktivního (vlevo) a pasivního (vpravo) vztahu mezi objektem a pozadím pomoci vyobrazených příkladů naznačuje, jak velký může být rozdíl v jejich vnímání divákem i v takto abstraktním prostředí. Porovnejte tuto dvojici obrázků z hlediska jejich rozdílného vizuálního působení: nápadný/ nevtíravý; agresivní/netečný; úzkostlivý/usedlý; kompliko­vaný/jednoduchý; energický/ klidný; živý/mdlý.

Rozměry a tvar prostoru - Formát Umístíte-li velké tvary na zmenšený prostor, můžete tím opticky vyvolat nový vjem pozitivního obrazce. To je klasický příklad proměny vztahu objekt/pozadí. Jestliže malý útvar vnějšího negativního prostoru proniká do prostoru pozitivního, je tímto způsoben jev, kdy negativní prostor přijímá podobu pozitivního bílého útvaru, zatímco oko stále celkově jako pozitivní vnímá černý obrazec.

Srozumitelnost a čitelnost Promýšlená a vytříbená kompozice vyzařuje jasné a zřetelné sdělení Promýšlená znamená, že je zřejmé, proč kde co je, proč to má takovou a takovou velikost a jak se to všechno spolu navzájem ovlivňuje Vytříbená znamená, že byla záměrně vytvořena tak, aby byla zdůrazněna její samotná specifická podstata – jednoduchost, srozumitelnost a jednoznačnost Srozumitelnost určuje snadnou čitelnost kompozice a obrazce

KONEC