Škola SOŠ a SOU Hustopeče, Masarykovo nám. 1 Autor

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úvod do médií PaedDr. Zdeněk Pejsar, Ph.D.. Při vytváření pojmu multimédia je vhodné vyjít ze syntaktického složení tohoto slova. Pod pojmem multi najdeme.
Advertisements

Nástroje pro řízení lidských zdrojů Ing. Milan Horváth.
Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 11. Vlnění v řadě bodů KMITAVÉ A VLNOVÉ JEVY Mgr. Marie Šiková.
Soustava zařízení, kterými se obraz přeměňuje na elektrický obrazový signál.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Informatika pro ekonomy II přednáška 1
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 28Číslo.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast:Telekomunikace Tematická oblast:Datová komunikace Téma:OSI - spojová vrstva I. Ročník:4. Datum.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
MS OFFICE - WORD TITULNÍ STRANA A OBSAH Ing. Petr Hanáček
MS OFFICE - WORD ZÁHLAVÍ A ZÁPATÍ Ing. Petr Hanáček
Mikroekonomie I Chování spotřebitele, poptávka na trhu produktů
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_08.
Klíčové kompetence Komentovaný přehled v IKT pro 2.st. ZŠ Vladimír Klír.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast:Telekomunikace Tematická oblast:Datová komunikace Téma:OSI - transportní vrstva I. Ročník:4. Datum.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Lidské tělo – všeobecný test
ILUSTRACE VE WORDU Ing. Petr Hanáček MS OFFICE - WORD
Tabulkový procesor – Excel 2010.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
VY_32_INOVACE_In 6.,7.18 PowerPoint - Zásady pro zpracování počítačové prezentace Anotace: Žák se seznámí se zásadami zpracování počítačové prezentace.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Informatika Opakování učiva pro 9. ročník
Informatika Počítačová sestava Obrázek:
MS OFFICE - WORD VYTVOŘENÍ TABULKY Ing. Petr Hanáček
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
Multimédia Multimediální prezentace Ročník: 8 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: Multimédia 1 Ověřeno ve výuce:
ÚPRAVA TABULKY VE WORDU
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Vedlejší věta podmětná, přísudková
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.
TEXTOVÉ OBJEKTY Ing. Petr Hanáček MS OFFICE - WORD
Základní pojmy v automatizační technice
EXCEL VYTVOŘENÍ GRAFU ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_62_INOVACE_73 8 _ Přímé bankovnictví II. AutorIng. Renata Wagnerová Průřezové téma Člověk a svět.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_7_ŘEČ PŘÍMÁ, NEPŘÍMÁ, POLOPŘÍMÁ Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
SIPVZ 0281P2005 Výuka studentů v odborných předmětech pomocí prezentačních, grafických a databázových programů zpracovatel: ing. Svobodová Jana Quitta.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Informační a komunikační technologie 5. Co je to počítač, jeho využití Autor : RNDr. Zdeněk Bláha.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Obrázky – vlastní tvorba
PODZIM A LIDOVÁ SLOVESNOST Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Orbis pictus 21. století Přenosové schéma
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Zvuk VY_32_INOVACE_2A_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Informační a komunikační technologie
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Přímočaré šíření světla
Informatika pro ekonomy přednáška 3
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Testovací aplikace včera a dnes
Informatika pro ekonomy přednáška 3
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Přímočaré šíření světla
Microsoft Excel Funkce Když. Microsoft Excel Funkce Když.
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_433_Zvuk
Transkript prezentace:

Škola SOŠ a SOU Hustopeče, Masarykovo nám. 1 Autor Ing. Miriam Sedláčková Číslo Název Teorie informace - úvod Téma hodiny Teorie informace Předmět Informační a komunikační technologie Ročník/y/ 1 Anotace Žák má k dispozici vlastní PC s Internetem. Učitel využívá projektor. Očekávaný výstup Žák je schopen definovat informaci a rozlišit mezi informací a sdělením. Je schopen určit základní typy informací podle druhu přenosu. Druh učebního materiálu Prezentace

Teorie informace - úvod Vypracovala: Ing. Miriam Sedláčková

Co je to informace? Když uslyšíme nějakou větu, lehce poznáme, zda nás její obsah zajímá či nikoliv. Zajímá nás tehdy, jestliže na jeho základě můžeme učinit nějaké rozhodnutí nebo získat nějaký údaj, který je pro nás důležitý.   Jinými slovy: důležité je pro nás takové sdělení, které nám přináší určitou hodnotu. O takovém sdělení mluvíme jako o informaci. Vědecky můžeme říci, že informace snižuje entropii – neuspořádanost.

Jak poznáme informaci? Předchozí snímek nikoho z vás nijak nezaujal. Pokud bych ale pravdivě uvedla, že definice informace je součástí maturitních otázek, určitě by většina z vás měla snahu si definici alespoň přečíst. Prosté sdělení by se proměnilo v informaci, a to informaci poměrně důležitou. I samotné sdělení, že látka je součástí maturitního testu, je informací. Takže znovu:

Co je to informace? Když uslyšíme nějakou větu, lehce poznáme, zda nás její obsah zajímá či nikoliv. Zajímá nás tehdy, jestliže na jeho základě můžeme učinit nějaké rozhodnutí nebo získat nějaký údaj, který je pro nás důležitý.   Jinými slovy: důležité je pro nás takové sdělení, které nám přináší určitou hodnotu. O takovém sdělení mluvíme jako o informaci. Vědecky můžeme říci, že informace snižuje entropii – neuspořádanost.

A jak se přenáší? Podobně, jako například chřipka. U chřipky je vysílačem nakažený člověk, příjemce libovolný zdravý člověk v jeho okolí a přenosové médium vzduch. Přenos informace má nejméně dvě strany: vysílač, který informaci „vypouští“ a přijímač, který ji přijímá a vyhodnocuje. Mezi nimi se nachází přenosové informační médium.

A teď praxe: Řeknu-li „Na ulici je zelený pes“, většina žáků se podívá směrem k oknu, a to přesto, že zelený pes tam téměř jistě není a je jim známo, že z učebny na ulici nevidí. Z hlediska teorie informace jsem já vysílač, který podal konkrétní informaci, studenti přijímače, které ji vyhodnotily (jako vítané oživení jinak nudné hodiny) a přenosové médium je vzduch – přesněji – zvukové vlny, šířené vzduchem. Ve vakuu bych musela psa nejspíš nakreslit. A připojit šipku směrem k oknu.

Prémiová otázka: Když nahlas přečtete větu „Kočka leze dírou, pes oknem“, bude typ informace pro vašeho souseda: a) Zvukový b) Grafický c) Textový d) Elektronický

Jaké druhy informací známe? Samostatná práce – na list papíru vypracujte následující otázky: Vyhledejte a vyjmenujte druhy informací podle typu přenosu. U každého druhu uveďte alespoň jeden konkrétní příklad. Pokuste se určit podmínky, které musí splňovat vysílač a přijímač, popřípadě přenosové médium k tomu aby se informace dostala na místo určení.

Zdroje ke studiu: http://www.tzb-info.cz/925-co-to-je-entropie http://cs.wikipedia.org/wiki/Entropie http://web.sks.cz/users/ku/ZIZ/inform1.htm Tytéž zdroje byly využity i ke zpracování předchozího textu.