NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VODA 8. třída.
Advertisements

Pro úvod bych se rád podíval na koloběh vody
Základní podmínka života
autor: Jakub Jirák, 8. ročník
zpracovaný v rámci projektu EU
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Voda a její okolí.
Voda Stejně jako vzduch, světlo a teplo je i voda neživou součástí přírody a nezbytnou podmínkou života na naší planetě. Vodu přijímáme spolu s potravou,
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Aktivita č.5: Tajemství chemie
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
VY_32_INOVACE_G Voda Opakovací otázky
podmínka života na Zemi
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Vše o vodě a jejich vlastnostech.
Základní vzdělání - 2. stupeň
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
vypracovala: Vendula skalová
Voda Veronika Drzková, 2.E.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Druhy vod.
Technologie na úpravu pitné vody Eva Košarišťanová.
Voda a vzduch = základ života
VODA Kateřina Beranová.
Voda Co o ní víme?.
VY_32_INOVACE_08 - VODA, KOLOBĚH VODY
VODA Lukáš Mráček, 2.L VOS a SPŠE Božetěchova 3, Olomouc.
Hydrosféra Filip Bordovský.
Co to vlastně voda je? Je to chemická sloučenina vodíku a kyslíku. Se vzduchem tvoří základní podmínky pro existenci života na Zemi. Je to chemická sloučenina.
ŽIVOTODÁRNÁ KAPALINA CHEMIE TÉMA: Koloběh vody v přírodě,
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – hydrosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
Voda a vzduch.
VODA – DĚLENÍ A ČISTIČKY VODY
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Co je to vlastně voda? Klára Boháčová.
VODA – ZÁKLADNÍ PODMÍNKA ŽIVOTA
Voda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Základní podmínka života
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
Opakování voda, vzduch.
AnotaceZařazení vody do systému látek AutorMgr. Květuše Horáková Jazykčeština Očekávaný výstup Žák se seznámí a utřídí druhy vod, způsoby čištění vod,
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
Voda je jedna z nejdůležitejších látek na Zemi. Převážná část 97% tvoří oceány a moře (slaná voda). jezera a řeky tvoří 3% (sladká voda), a 2% tvoří.
RZ RZ v ní životVznikl v ní život Koloběh vodyKoloběh vody „obnovitelná“látka Kolem řekKolem řek vznikaly osady a města Civilizace.
VODA.
Voda a vzduch 1. VODA RZ
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Voda (EUPŠCh8),
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Hydrosféra. obsah úvod skupenství vody výskyt vody v přírodě zásoby vody význam vody funkce vod použití vody oběh vody kontrolní otázky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Voda Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Název školyZákladní škola Kolín V., Mnichovická 62 AutorMgr. Jiří Mejda Datum NázevVY_32_INOVACE_05_CH7 TémaRozdělení vody podle použití RočníkSedmý.
Voda Mgr. Helena Roubalová
1 VODA Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková organizace VODA / DUM/ VYDMUCHOV/ OWCZARZOVÁ / ČLOVĚK A PŘÍRODA/ 010 Autor:
VODA vodárna a čistírna odpadních vod Jaké existují druhy vod dle obsahu nečistot? pitná - musí být zdravotně nezávadná - získává se z podzemí či úpravou.
Neživá příroda - voda. Voda Voda je součástí neživé přírody, patří mezi kapalné látky. Voda je bezbarvá (průhledná) látka, bez vůně a bez chuti. Nemá.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NEŽIVÁ PŘÍRODA VLASTNOSTI VODY.
VODA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Voda hydrosféra základní podmínka života (tělo člověka – 60 – 70%vody)
VODA Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_528.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
VY_32_INOVACE_C8-007 HYDROSFÉRA Název školy ZŠ Elementária s.r.o
VODA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník
Druhy vod.
3.2 Není voda jako voda Vodu člověk využívá k nejrůznějším účelům. Podle toho rozlišujeme vodu na pitnou, užitkovou a odpadní. PITNÁ VODA - zdravotně.
Hydrosféra koloběh vody v přírodě
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Krupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_16_Chemie 8. ročník TÉMA: Voda ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.1262

Voda Vzorec H2O Životodárná tekutina Za normální teploty a tlaku je to bezbarvá, čirá tekutina bez zápachu Skupenství : plynné - vodní pára kapalné - voda pevné - led Obr.1

Hydrosféra = vodní obal Země 71% povrchu Země tvoří voda Slaná -97% moře a oceány Sladká -2% ledovce, 1% řeky, jezera…

Koloběh vody v přírodě Obr.2

Rozdělení vod podle čistoty 1) Pitná – zdravotně nezávadná, získává se z podzemní nebo povrchové vody 2) Užitková voda- používá se k mytí aut, zalévání… 3) Odpadní voda – vzniká činností člověka v domácnostech, průmyslu, zemědělství…

Úprava vody na vodu pitnou Úprava se provádí ve vodárnách Postup: 1) odstranění pevných látek usazováním 2) vločkování 3) filtrování přes pískový filtr 4) dezinfekce chlórem

Čistění odpadní vody Odpadní voda se čistí v čističkách odpadních vod Postup: 1) usazování (popř. filtrace) 2) chemické čistění 3) biologické čistění

Rozdělení vod podle obsahu minerálních látek 1) Destilovaná- neobsahuje minerály, není vhodná k pití, používá se do chladičů, žehliček, v laboratořích… 2) Měkká- dešťová voda (potoky, rybníky…), obsahuje velmi málo minerálních látek 3) Tvrdá voda- obsahuje větší množství minerálních látek, (podzemní voda) 4) Minerální – obsahuje velké množství minerálních látek 5) Slaná - mořská

otázky 1) Jaký je význam vody pro člověka? 2) Jaký je rozdíl mezi vodou tvrdou a měkkou? 3) Proč se pitná voda ve vodárnách chloruje? 4) Kde se využívá destilovaná voda?

odpovědi 1) je nezbytná pro život, 65% lidského těla tvoří voda… 2) tvrdá voda obsahuje mnohem více minerálních látek než voda měkká 3) protože chór ničí choroboplodné zárodky 4) v laboratořích, do žehliček, chladičů…

Citace Obr.1,2: Otevřená galerie Microsoft Office, 14.10.2012. Text: Veškerý text byl vytvořen autorem materiálu, 14.10.2012.