Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Příčiny a možnosti zvládání nevhodného chování žáků Se zaměřením na negativní sebehodnocení.
Advertisements

Učení ducha v praktickém životě. Učení ducha je praxe vlastních myšlenek, citů a činů Učení ducha znamená učit se správně utvářet své myšlenky a city.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Sociální začleňování seniorů - výzkumné podněty pro praxi TD Vybrané aspekty péče o seniory z hlediska sociálního začleňování podpořeno z programu.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
ARTETERAPIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
EMOCE - jsou psychické procesy, které hodnotí různé skutečnosti, situace, události, průběh a výsledky jednání člověka; - vyjadřují prožívání subjektivního.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
Sub-projekt PF 098: Práva dítěte ve školské praxi Brno, 26. listopadu 2013 Autentická participace Petra Ali Doláková Realizátor projektu: Česko-britská.
OD PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVY K PŘEDŠKOLNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ A ZPÁTKY K PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVĚ Doc. PhDr. Eva Opravilová, CSc., PhDr. Jana Kropáčková,
2 Marketingové koncepce
KULTURA A JEJÍ PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
POTŘEBY, HODNOTY, ZÁJMY Mgr. Michal Oblouk.
Uspokojovat potřeby, zprostředkovávat vztahy Proč a jak rozlišit „sociální práci“ a „sociální služby“? Libor Musil.
VLASTNOSTI SCHOPNOSTI DOVEDNOSTI
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Výrobní faktory v organizaci
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Rozhodování 1.
Dějiny právního myšlení Přednáška I
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Metody psychologie IV.část – Pomocné metody
POTŘEBY DUM _13.
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Základní informace o poskytovateli
UČENÍ.
Didaktické zásady Literatura:
PSYCHICKÉ STAVY OSOBNOSTI POZORNOST - VĚDOMÍ.
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Setkání zaměstnanců FHS
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
9. Heterogenní a homogenní skupiny
RIZIKO.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální učební materiál
Psychopatologie – základní psychické funkce Češková E.
Andragogika Vzdělávání.
Systém cílů organizace, nástroje a principy řízení
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
CESTOVNÍ RUCH JAKO SYSTÉM
Životní cyklus.
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
RIZIKO.
Psychodynamický přístup
Digitální gramotnost Informatické myšlení
potenciál úspor KSE v období dle cílů EU
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
OSOBNOST.
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Centra kolegiální podpory
SITUACE NA TRHU PRÁCE JIŘÍ KOLÁŘ,
Rizikové skupiny 2 Pojetí normality, deviace a deviantní chování
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Diagnostika dítěte předškolního věku
Transkript prezentace:

Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí, Motivace tvořivosti Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí, Rozvíjení tvořivosti cílevědomě organizované a vedené kursy rozvíjení tvořivého potenciálu vybraných skupin pracovníků – kultivace tvořivosti, Podpora tvořivosti formou využívání existujících specifických metod a technik tvůrčího myšlení a řešení problémů – facilitace tvořivosti.

Motivace tvořivé činnosti Zdroje (podněty) k tvořivé činnosti lze rozdělit do dvou skupin_ Zdroje (motivy) vnitřní, spočívající v zákonitostech fungování lidské psychiky Zdroje (podmínky, impulsy) vnější, obsažené v prostředí (situaci) mimo subjekt tvořivé činnosti. Vnitřní zdroje tvořivé činnosti velmi rozmanité, spojeny – přímo či zprostředkovaně – s potřebami, sklony či zájmy a city člověka.

Vědecká tvořivost – důležitý orientační reflex, na jehož základě se rozvíjí touha po poznání. Významná také úloha reflexů sebevýrazu a napodobení. Potřeby vysokého sebehodnocení, uznání okolí, potřeba odlišit se od druhých (získat aureolu výjimečnosti,vysoce tvořiví a úspěšní jedinci jí jsou obklopeni). Snaha získat materiální hodnoty (finanční prospěch), ale také i závist. (Puškin napsal, že „závist je sestrou soutěžení, tedy z dobrého rodu). Potřeba tvořit vyjadřuje trvalý vztah ke skutečnosti, vztah tvořivý, určitý druh vyššího zdraví, vyšší vitality.

Existují inidividuální rozdíly mezi jedinci: Jedinec, u něhož převažuje potřeba uchovat existující řády, plány, pravidla, Jedinec s potřebou provádět mírné změny či obměny,provádět víceméně kvantitativní změny, Jedinec, který má potřebu zdokonalovat stávají a vytvářet nové řády, plány, pravidla (změny kvalitativní, Jedinec se silnou potřebou realizovat hluboké, zásadní změny, změny samotných principů, změny zcela originální. V případě prvních dvou typů je pak potřeba tvořit representována potřebou udržovat, zatímco u druhých dvou je představována potřebou podstatně měnit. Vnější zdroje tvoření – situace, kdy se člověk nalézá v pro něj nové, neznámé situaci, na kterou není připraven.

Kreativní situace Situace nedostatku něčeho, neznámo, „bílá místa“ (nikde a nikdy nemáme a nevíme všechno), Situace rozpornosti, neuspořádanosti, konfliktu, Situace umožňující variace, tranformace, zdokonalení skutečnosti, Situace umožňující hledání a nalézání dalších skutečností (jevů, významů, kombinací apod.), Situace vyžadující změnu v adaptaci, zvláště následuje-li takové situace po období relativní stability, neměnnosti, Situace umožňující subjektivní spontaneitu v podobě asociací, hry, experimentů apod.

Další vnější podněty k tvoření Skutečnosti, v jejichž základech je fenomén sociální interakce. ¨-např. procesy sociální nápodoby tvořivých jedinců, identifikace s tvůrčími osobnostmi, vzájemné podněcování, soutěžení, hra, experimenty apod. Vztahy mezi společenskou potřebou (poptávkou) a společenskou realitou (nabídkou),vztahy mezi společenskými požadavky a aktuálními možnostmi jejich uspkojování.

Podniková kultura jako faktor stimulace tvořivosti Tabulka :