TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Advertisements

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výukový materiál pro 6.ročník
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_06_01_M7_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Racionální čísla Základní škola Libina, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
Číselné množiny - přehled
1.1 – 1.7 Množiny, číselné obory, intervaly, slovní úlohy
MATEMATIKA Čísla celá základní pojmy.
Neguj výroky. Urči jejich pravdivostní hodnotu
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Lineární rovnice a nerovnice I.
Komplexní čísla goniometrický tvar Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
PARAMETRICKÉ VYJÁDŘENÍ PŘÍMKY
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ČÍSLOVKY Mgr. Michal Oblouk.
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Ukládání čísel v počítači 2
PERMUTACE S OPAKOVÁNÍM
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
FUNKCE. Závislost délky vegetační sezóny na nadmořské výšce
ODCHYLKA DVOU PŘÍMEK V ROVINĚ
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
Určování druhé mocniny velkých čísel a čísel desetinných
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
* Zlomky a smíšená čísla Matematika – 7. ročník *
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Kvadratické nerovnice
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
1.1. Množinová symbolika, číselné množiny, komplexní čísla.
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Zlomky a desetinná čísla
11 DĚLENÍ ZLOMKŮ.
ZOBRAZENÍ MNOŽINY R DO JEDNOTKOVÉ KRUŽNICE
12 CELÁ ČÍSLA.
REÁLNÁ ČÍSLA (mocniny a odmocniny) mocniny a odmocniny.
Zlomky Násobení zlomků..
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Druhá mocnina a odmocnina
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Mocniny s přirozeným mocnitelem
* Násobení celých čísel Matematika – 7. ročník *
Lomené výrazy (2) Podmínky řešitelnost
Početní výkony s celými čísly: násobení
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Druhá mocnina a odmocnina
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
ČÍSELNÉ MNOŽINY Jitka Mudruňková 2014.
Lineární funkce a její vlastnosti
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Početní výkony s celými čísly: dělení
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Funkce Pojem funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Mocniny Rozvinutý zápis čísla
5 DRUHÁ ODMOCNINA.
Lomené algebraické výrazy
Desetinná čísla 6. ročník ZŠ.
Dělení racionálních čísel
Transkript prezentace:

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR REÁLNÁ ČÍSLA Mgr. Martina Fainová Poznámky ve formátu PDF

Reálná čísla (R) zatím maximální obor, který známe vyjadřují hodnoty veličin, velikosti úseček Obor reálných čísel = reálná čísla se všemi matema- tickými operacemi reálná čísla neexistuje obor irac. čísel racionální iracionální lze zapsat ve tvaru zlomku nelze zapsat ve tvaru zlomku

Iracionální číslo iracionální = nepodílové (nikoli nerozumné) Příklad: lze zapsat pouze nekonečným neperiodickým desetinným rozvojem v praxi se nahrazují desetinnými čísly zaokrou- hlenými na zvolený počet desetinných míst (dle požadované přesnosti) při jejich porovnávání je nejdříve vhodně zaokrouhlíme na dostatečný počet des. míst

Zobrazení reálných čísel ČÍSELNÁ OSA množina reálných čísel je uspořádaná každé R číslo je na číselné ose znázorněno právě 1 bodem každý bod číselné osy je obrazem právě 1 reálného čísla Příklad: Na číselné ose zobrazte čísla 1 1

Matematické operace v R SČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ komutativní komutativní asociativní asociativní platí distributivnost násobení vzhledem ke sčítání neutrálnost čísla 0 vzhledem ke sčítání neutrálnost čísla 1 vzhledem k násobení platí uzavřenost oboru Q vzhledem ke sčítání, odčítání, násobení a dělení (s výjimkou dělení 0)

Cvičení Příklad 1: Rozhodněte, které z čísel je větší: Příklad 2: Uspořádejte podle velikosti: Příklad 3: Na číselné ose zobrazte čísla: Příklad 4: Určete číslo opačné a převrácené k číslům: Příklad 5: Rozhodněte, kdy je součin dvou reálných čísel kladný a kdy záporný.