SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
RŮST OBYVATELSTVA NA ZEMI. Na Zemi žije 7 mld. lidíobrovský globální problém Nárůst je příliš rychlý a nerovnoměrný POHYB OBYVATELSTVA A)pohyb přirozený.
Advertisements

Hospodářský výsledek. je důležitý ukazatel umožňující posoudit hospodaření podniku. představuje rozdíl mezi celkovými příjmy a celkovými náklady podniku.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Obsah prezentace 1. Zhodnocení roku 2015: - příjmy, - výdaje, - celkem. 2. Srovnání s minulými lety: - celkem 2008 – ukazatele, rozpočtový výsledek,
Název školy: Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín Autor: Mgr. Alena Černá Název: VY_32_INOVACE_Z_07_Český průmysl Číslo.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Průmyslová revoluce Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiáluvy_32_INOVACE_dej1_dkc010 Označení materiáludkc 10 _prum_rev_1870_1914.
Regionální management II prof. Ing. Magdalena Hrabánková, CSc., prof. h. c.
Práce, výroba ZÁKLADY EKONOMIKY. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_26_11_Z9_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Zemědělská výroba Základní škola Libina, příspěvková.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Podniková ekonomika Ing. et Bc. Sylva Talpová KPH ESF MU Brno
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: Datum:
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_26_02_Z9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Dělení zemí podle vyspělosti Základní škola Libina,
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD | Na padesátém 81, Praha 10 | Jan Ernest ČESKÝ PRŮMYSL V ROCE 2013 Tisková konference, 6. listopad 2013, Praha.
Účast ČR v H2020 a v programu EURATOM v období leden 2014 – červenec 2015 Základní výstupy 1. průběžné zprávy o účasti ČR v H2020 (Frank,Albrecht – plánované.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ. Dělíme na: Primární sektor (těžba nerostných surovin, zemědělství, lesní a vodní hospodářství, rybolov) Sekundární sektor (průmysl,
Průmyslová revoluce 11 Důsledky a změny. Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiáluvy_32_INOVACE_dej1_dkc13 Označení materiáludkc13_prum_rev_dusledky_zmeny.
1. Podnikání 1.část členění organizací podnikání (definice podnikání, kdo může podnikat) obchodní firma živnostenský rejstřík živnosti (podmínky, druhy,
Regionální rozvojová agentura Plzeňského kraje, o.p.s Vývoj a současná struktura pracovních sil v Plzeňském kraji Pracovní skupina Vzdělávání RSK Plzeňského.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO38 Název školy: Střední průmyslová.
Pojistný trh nabídka a poptávka po pojistných produktech investování prostředků technických rezerv.
Vzdělávací materiál: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních.
MĚŘENÍ VÝKONU EKONOMIKY
Inovace jako nedílná součást programů financovaných z ESIF
Služby I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Koordinace rodinných dávek, pohřebné
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Feudální spoleČnost (středověk) Období 500 – 1400 n. l.
Místní rozpočtové jednotky
Přímé zahraniční investice
BOHATÉ A CHUDÉ REGIONY SVĚTA
EVROPA PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Makrotrendy Jihomoravského kraje Pavel Sobíšek Economic Research
Průmyslová revoluce 1 Podmínky a rozvoj.
SDRUŽENÍ NERATOV,o.s.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Lidstvo a jeho dějiny (1) – Časová přímka
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov Autor: Mgr
Stav a vývoj bytového fondu
Makroekonomie E 7 - otázky.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: Základní škola T. G
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
PRVNÍ ŘEKOVÉ KRÉTA.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Rozdělení zemí podle vyspělosti
Název školy: Základní škola Městec Králové
V. ROZVOJOVÉ ZEMĚ.
Hospodářská politika - cíle, nástroje a nositelé TNH 2 (S-4)
RISKUJ 2 EKONOMIKA. RISKUJ 2 EKONOMIKA INFLACE NEZAMĚSTNANOST HDP
Nezaměstnanost (a agregátní nabídka) TNH 2 (S-7)
Hospodářství Proměna světového hospodářství
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY
Tisková konference ČMKOS
Počet a jeho vývoj – skladba obyvatelstva
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Alena Dohnalová Číslo
Dělení zemí světa podle vyspělosti
Inovační aktivity v Bělorusku
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
OBCHODNÍ PRÁVO Občanská nauka 1. M
Zemědělské družstevnictví Družstva za první republiky a dnes
VY_32_INOVACE_01B_Velká hospodářská krize – příčiny, důsledky
Úvod do makroekonomie.
Transkript prezentace:

SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ

Dělení hospodářské činnosti: 1) Primární sektor (zemědělství, těžba) 2) Sekundární sektor (průmysl) 3) Terciární sektor (služby) 4) Kvartérní sektor (výzkum a věda) Základní hospodářské systémy současnosti: Ústředně řízené hospodářství - řízeno vládou, socialistický Tržní hospodářství – založen na soukromém podnikání Přechodné hospodářství Základní hospodářské ukazatele: Hrubý domácí produkt (HDP) HDP na jednoho obyvatele (velmi nízký – do 755 USD, středně nízký – 756 až 2995 USD, středně vysoký 2 996 až 9 265 USD, vysoký – 9266 a více USD). Parita kupní síly Index lidského rozvoje – charakterizuje civilizačně kulturní vyspělost země (indexem 1,0 =nejvíce až 0,0 nejméně).

Vývoj průmyslu Současný stav je výsledkem hospodářského vývoje v průběhu posledních dvou tisíciletí: Zemědělství (počátek hosp. dějin = samozásobitelé, dnes = rozvojové státy) Průmysl (období vědecko-technické revoluce = zrychlení hosp. vývoje v 19. století, dnes = nové energetické zdroje, výpočetní technika, automatizace, know-how) - Služby(rozvoj obchodu na počátku, dnes = rozvoj služeb) V současnosti velké oblastní rozdíly – nerovnoměrný hospodářský růst (viz. graf)

video Indie obchodní ulice čína Továrna mercedez v brémách Sony ericsson Pěstování rýže 2 Diamanty s. leone Sibiřský důl