Postmoderní společnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Poměrní ukazatelé Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Advertisements

Potřebujeme komunitu? Snaha o reflexi konceptu komunity v pozdně moderní společnosti Veronika Hásová FF UK, Katedra sociologie Olomouc: 22. –
DĚJINY ČESKÝCH ZEMÍ A HABSBURSKÉ MONARCHIE  BACHŮV ABSOLUTISMUS  VZNIK RAKOUSKA- UHERSKA  FORMOVÁNÍ ČESKÉ MODERNÍ OBČANSKÉ SPOLEČNOSTI.
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Eva Cigániková AUTOR: Mgr. Eva Cigániková VY_32_INOVACE_OV,8,9_01_PRÁVO.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
MATURITNÍ GENERÁLKA 2010 Jedinečná příležitost pro studenty i učitele středních škol připravit se na změnu maturitní zkoušky v roce 2011 tisková konference.
Plánování sociálních služeb a transformace aneb Systémově, společně a statečně Šárka Hlisnikovská Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sociální etika 1 (PS) PhDr. Roman Míčka, Th.D. Sociální etika 1 (PS) Vyučuje:PhDr. Roman Míčka, Th.D.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_188_Charakterové vlastnosti osobnosti Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Mgr. Michal Oblouk.  chceme-li žít ve společnosti, musíme přijmout předem stanovená pravidla, která vymezují hranice lidského soužití  rozlišujeme 3.
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3,4_78 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Politologie Základní pojmy. Politologie Společenská věda politická věda, věda o politice, teorie politiky, věda o moci. „Je to vědecká disciplína zabývající.
IMYDŽ JE NA NIC! POSLOUCHEJ ŽÍZEŇ!. IMAGE FIRMY & ETIKETA Ing. Bc. Jan Kuba.
EMOCE - jsou psychické procesy, které hodnotí různé skutečnosti, situace, události, průběh a výsledky jednání člověka; - vyjadřují prožívání subjektivního.
Pěstounská péče na přechodnou dobu - výchovné a emocionální problémy Praha, 20. června 2016 doc. PhDr. Albín Škoviera.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_255_TÉMA_ Rezervy a fondy Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Umořování dluhu Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ Úvod do práva.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
SPOLEČNOST
Název projektu: Moderní škola
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Úvod do filosofie a etiky v sociální práci
Optimalizace materiálových toků ve vybrané společnosti
GENDER.
Vůdcovství - leadership
Úvod do filozofie.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
Filozofové odpovědnosti: židovská filozofie reagující na holocaust
Název prezentace (DUMu):
Úvod do etiky v podnikání (vztah etiky a ekonomie)
RIZIKO.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Filozofické disciplíny
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Současná společnost a životní styl, generační problémy
Hlasovací pravidla a alternativní mechanismy rozhodování
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Životní cyklus.
Sociologické aspekty ochrany spotřebitele
ETIKA Jana HOROVÁ.
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.08
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Úvod do politologie (PS) Vyučuje: PhDr. Roman Míčka, Th.D., Ph.D.
Lenka Slepičková Sociologie pro speciální pedagogy (podzim 2015)
Občanská nauka Sociálně patologické jevy V. ; VY_32_INOVACE_D2_19
Chytré město/Smart City = změna myšlení
POLITICKÝ PLURALISMUS
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
Kontakt dětí v PP s původní rodinou
Úvod do etiky v podnikání (1) - morálka, etika, mravnost EvP (P-1)
Etické kodexy v praxi Pavel Seknička.
Výchova v rodině k zodpovědnému rodičovství
Pojem a definice krize Překážka na cestě za důležitými životními cíli, kterou člověk není schopen překonat v obvyklém čase obvyklými metodami řešení problémů.
Věda a etika.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Příspěvek na konferenci Příspěvková organizace slabá místa - ekonomický pohled Lektor : Ing. Jiří Lorenc.
Globalizace Milena Tichá
Transkript prezentace:

Postmoderní společnost

MODERNÍ SPOLEČNOST Jan Keller https://www.youtube.com/watch?v=jEfKxsyV-6o

Postmoderna Lyotard: O postmodernismu (1979) – konec velkých vyprávění Pluralita názorů a jejich zrovnoprávnění Konec ideologie růstu Konec kontinuity Problém tvorby identity Mnohoznačnost, neurčitost, nahodilost a absurdnost Témata ekologie, feminismu, konzumerismu

Charakteristika postmoderní společnosti nestabilita, nejistota, trvalá přítomnost rizika, narušení pocitu skupinové identity, pokles solidarity ve společnosti, rozpad tradičních forem rodinného soužití

Zygmunt Bauman Téma holocaustu a modernity Úvahy o postmoderní době 4 postmoderní osobnostní vzorce Tulák – toulky bez plánu a cíle Zevloun – nezávazně pozoruje život Turista – cesty za zážitky Hráč – vyhledává vzrušení a riziko Globalizace, Tekutá modernita, Tekuté časy, Tekutý dohled, Tekutá láska

Z. Bauman - morálka bez etiky: Modernita – věk etiky, konání dobra povinností Postmoderna – doba morálky, zbavené etických základů, mravní předpisy nejednoznačné (pluralita cílů, morální autonomie, odpovědná volba – rozlišení mezi + a – není univerzální, utváří se pro každou situaci) G. Lipovetski – příklad sebevražd: přestaly být amorální, intimní tragédie, vina toho, kdo nepomohl

Ulrich Beck Riziková společnost Riziko ve středu zájmu (jak přerozdělit riziko) – neexistence nedostatku + prudký rozvoj výrobních sil Individualizace rizik, role médií, vědecký charakter rizik (genetické modifikace, nukleární energie…) Otázka reálných dopadů (terorismus)

Anthony Giddens Globalizace jako příslib Třetí cesta – moderní levice ne rovnost výsledků, ale rovnost příležitostí Impozatní Sociologie

Česká sociologie T. G. Masaryk Emanuel Chalupný I. A. Bláha (Brno) Moderní česká sociologie: I. Možný M. Petrusek J. Keller J. Šiklová…

Literatura ke čtení  Bauman, Z.: Úvahy o postmoderní době Petrusek, M.: Společnosti pozdní doby