Komplexní systém hodnocení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Advertisements

Konference Asociace aktivních škol
Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
ECVET v Programu celoživotního učení
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Autoevaluace škol v Moravskoslezském kraji
Hodnocení škol a školských zařízení
Stáže ve firmách - vzdělávání praxí Kulatý stůl s odbornou veřejností FOND DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Stroupežnického 30, Praha
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOL A HODNOCENÍ ČŠI
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ Michal Sedláček.
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
PŘÍSTUP K VLASTNÍMU HODNOCENÍ ZE STRANY ZŘIZOVATELE ŠKOLY konference projektu „Cesta ke kvalitě“ 4. listopadu 2009 Hotel v Klášterní.
Implementace EQAVET v ČR
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Model kvalitní školy Mgr. Tomáš Zatloukal PhDr. Ondřej Andrys, MAE
Úloha kritérií a škál v modelu kvalitní školy
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
Prioritní osa 4 Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání jednání Řídicího výboru Operačního programu Výzkum,
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Porada ředitelů škol a školských zařízení Mgr. Ivana Přichystalová zástupkyně ředitelky Jihomoravského inspektorátu ČŠI Brno, 26. a 27. srpna 2015.
Mezinárodní šetření a jejich místo v činnostech České školní inspekce Mgr. Tomáš Zatloukal ústřední školní inspektor Závěrečná konference projektu Kompetence.
Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Rožnov pod Radhoštěm
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
KLÍČ Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání Barbara Čechová Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Nová závěrečná zkouška 2 Individuální projekt národní Kulatý stůl, MŠMT,
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
ÚVOD Legislativní vymezení činnosti ČŠI § 173 – 176 Zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Kvalita a efektivita počátečního vzdělávání ve školním roce 2015/2016
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Komplexní systém hodnocení
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
PhDr. Ondřej Andrys, MAE náměstek ústředního školního inspektora
Strategické řízení a plánování
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Komplexní systém hodnocení
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Místní plán inkluze + OP VVV
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích –
IMKA Cílem projektu IMKA Je komplexně připravit, ověřit a implementovat metody, opatření a nástroje, které zajistí úspěšné zavedení a přijetí kariérního.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
KA 1 Podpora a rozvoj služeb v oblasti SPOD
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Budování kapacit pro rozvoj škol II
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Evaluace v mateřských školách
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Mgr. Milan Rambousek ředitel Libereckého inspektorátu
Hlavní manažér SP Kvalita I
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích –
První zkušenosti s evaluací
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Intenzivní podpora škol
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Transkript prezentace:

Komplexní systém hodnocení Ing. Dana Pražáková, Ph.D. kancelář ústředního školního inspektora Zahajovací konference projektu SRP, leden – únor 2017

individuální projekt systémový, OP VVV úzká návaznost Komplexní systém hodnocení individuální projekt systémový, OP VVV úzká návaznost projekt NIQES - nové metody, postupy a nástroje pro hodnocení škol a školských zařízení i vzdělávací soustavy jako celku výstupy dalších projektů (např. Kompetence I a III, Cesta ke kvalitě apod.)

očekávané výsledky projektu zkvalitnění inspekční činnosti Komplexní systém hodnocení očekávané výsledky projektu zkvalitnění inspekční činnosti sdílení a porozumění kritériím kvalitní školy napříč vzdělávacím systémem vývoj dosud chybějících metod, postupů a nástrojů, pro zajištění komplexnosti hodnocení kvality počátečního vzdělávání nová metodická podpora školám v podobě popisů dobré praxe reálných českých škol 

Využití dalších výstupů

propojení externího a interního hodnocení Komplexní systém hodnocení propojení externího a interního hodnocení úroveň vzdělávací soustavy České republiky kombinace mezinárodních a národních šetření úroveň hodnocení školy – externí hodnocení - ČŠI, zřizovatel autoevaluace jako nástroj interní  metodiky dosud chybějící, případně detailnější rozpracování vybraných kritérií kvalitní školy

sdílené chápání kvality ve vybraných kritériích Komplexní systém hodnocení sdílené chápání kvality ve vybraných kritériích na straně ČŠI i vedení škol k vybraným indikátorům – tři až pět příkladů dobré praxe – ukázka možných přístupů hodnocení jak vzdělávacích výsledků žáků tak kvality práce učitelů návrh postupů k propojení autoevaluace a externí evaluace

dosud neexistující nástroje hodnocení klíčových kompetencí Komplexní systém hodnocení dosud neexistující nástroje hodnocení klíčových kompetencí zohledňování socioekonomického a teritoriálního zázemí na úrovni žáka i školy s cílem monitorovat úroveň spravedlivosti ve vzdělávání inovace nástroje pro ověřování výsledků vzdělávání a pro zajištění korelace socioekonomických a teritoriálních vlivů s podmínkami, průběhem a výsledky vzdělávání

analýzy a interpretace dat z různých úhlů pohledu sekundární analýzy Komplexní systém hodnocení analýzy a interpretace dat z různých úhlů pohledu sekundární analýzy relevantní analytické zprávy využitelné na různých úrovních řízení počátečního vzdělávání, zejména tvůrci vzdělávacích politik regionální semináře a důsledné vzdělávání všech aktérů, kteří budou s novými metodami, postupy a nástroji v rámci systému pracovat  

Výstupy PISA Školní zprávy Uvolněné testové úlohy Výroční zpráva Využití výstupů PISA Výstupy PISA Školní zprávy Uvolněné testové úlohy Výroční zpráva Sekundární analýzy Datové soubory a dotazníky

základní info o projektu předpokládané zahájení 1. února 2017 Komplexní systém hodnocení základní info o projektu předpokládané zahájení 1. února 2017 délka 60 měsíců – dostatek času na intenzívní komunikaci s aktéry a spolupráci s akademickou sférou, školskými asociacemi i NGO trvalá udržitelnost -implementace do hodnotící činnosti ČŠI a užívání zavedených metod, postupů a nástrojů všemi aktéry podílejícími se na realizaci počátečního vzdělávání

Fráni Šrámka 37, 150 21 Praha 5