Kojenecké období od 6. týdnů do 1. roku Andrea Ječmenová 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
Advertisements

Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov43 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
Výchova v rodině jako prevence negramotnosti Rodina jako jeden z faktorů ovlivňujících gramotnost.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
Canisterapie Když pes uzdravuje lidskou duši Motto našeho týmu: „Polož na mě svoji ruku a já ti ji prohřeju, obejmi mě a rozjasním tvoje srdce.“
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_13_POSTNATÁLNÍ VÝVOJ JEDINCE.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E Mladší školní věk.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Pedagogika a psychologie 3. ročník ŠKOLNÍ ZRALOST Mgr. Irena Kudláčková.
Výchova v rodině 1.část Ludmila Šprachtová. Výchova v rodině Vymezení pojmu rodina Forma dlouhodobého solidárního soužití osob spojených příbuzenstvím.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Autor: Mgr.Lenka Preisová
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Období života člověka. Období života člověka Etapy lidského života Člověk se během života mění – roste do výšky, tloustne, učí se chodit a mluvit,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název vzdělávacího materiálu
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Informatorium školy mateřské J. A. Komenský 3.část
Občanská výchova – 7. ročník, Životní cyklus, etapy vývoje
Postnatální období–předškolní věk
Získání žaludečního obsahu a výplach žaludku
VY_32_INOVACE_18_12_Zdravý životní styl
KAZUISTIKA „VŠECHNO BUDE V POŘÁDKU BERUŠKO“ PhDr. Hana Prokešová
Ekonomika– národní hospodářství
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Učebnice s. 8 – 9 DÚ – Rodinný erb
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Transakční analýza Transakční analýza je psychologická teorie, která se zabývá studiem koncepce stavů Já, tzv. EGO stavů, dále druhy mezilidské transakce.
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES. TROPICKÝ DEŠTNÝ LES V rovníkových oblastech Země se rozkládají tropické deštné lesy (tropické pralesy, džungle). Kterými světadíly.
Vývojová psychologie Prenatální období.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Děti jsou naše budoucnost
Životní cyklus.
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
11. Program podpory zdraví v mateřské škole (Havlínová):
Psychologie pro učitele 4.přednáška
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Výchova v rodině k zodpovědnému rodičovství
Tato prezentace ve stručnosti představuje základní etapy lidského vývoje od početí do stáří. Je doplněním nebo shrnutím výkladu učitele. V krátkých aktivitách.
Centra kolegiální podpory
Diferencované stravování
Předškolní období - 3 až(6 – 7) let
Umím si umýt ruce Samostatně používám ručník Nepoužívám v průběhu dne nebo odpoledního odpočinku pleny Umím používat WC (nepoužívám nočník!) Umím se vysmrkat,
Děti mladšího školního věku a přirozený pohyb
Zákoník práce 2 – Vznik a zánik pracovního poměru
Komunikace Andrea Ječmenová 2012.
Diagnostika dítěte předškolního věku
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Kojenecké období od 6. týdnů do 1. roku Andrea Ječmenová 2012

dětský organismus je během kojeneckého období nejzranitelnější, nejcitlivější, nejtvárnější   psychický a tělesný vývoj kojence se v tomto období vzájemně podmiňují rozvíjí se motorika kojence =) od celkových pohybů končetin až ovládání zápěstí a prstů =) vedoucí ke klíšťovému úchopu palce, ukazováčku a prostředníčku vývoj senzomotorický =) vrozené nepodmíněné reflexy jsou velmi záhy po narození spojovány s učením =) rozvoj podmíněných reflexů na konci období vznik symbolického myšlení

Sociální interakce velmi silné pouto k matce a postupně ke všem rodinným příslušníkům a k domovu   od sedmého měsíce strach z cizích lidí se socializací úzce souvisí stále se zdokonalující komunikační schopnosti dítěte - předřečové aktivity - na konci období dítě rozumí stále většímu počtu slov a výzev a dokáže použít několika málo vlastních jednoduchých slov.

Pro jeho zdravý tělesný i duševní vývoj je nezbytné harmonické domácí prostředí, především láskyplná péče matky, dítě má prožívat pocit bezpečí a důvěry v okolní svět.

Batolecí období - od 1 roku do 3 let

velmi výrazný vývoj hrubé a jemné motoriky =) zdokonalování chůze, rozvoj jemné motoriky ruky =) postupné ovládání všech základních pohybů rozhodující pokrok ve vývoji dětské řeči =) rozhodující pokrok v druhé polovině druhého roku života, kdy děti začínají chápat symbolický význam slov začíná používat slov aktivně, roste celková slovní zásoba, postupně se učí způsobu lidského rozhovoru =) učí se dialogu dochází ke kvalitnímu pokroku v úrovni myšlení =) rozvoj symbolického a předpojmového myšlení, dokáže myslet v představách

Sociální vývoj stále nejvýznamnější vztah k rodičům a především matce pozvolna si buduje svou roli v rodině =) získává větší míru samostatnosti a vlastní autonomie dochází k sebeuvědomování - objevení vlastního JÁ =) vznik období vzdoru, negativismus =) nutný vznik rodičovské autority

Kontrolní otázky a cvičení Věkově vymezte kojenecké a batolecí období. Co znamená psychomotorický vývoj dítěte. Jaký je v těchto období sociální vývoj? Úkol Jak má vypadat domácí prostředí pro kojence a batole. Význam hry a druhy hraček pro kojence a batole. Jaké je vhodné prostředí pro pobyt venku batolat. Pracujte s internetovými zdroji.

Použité zdroje Kapitoly z psychologie pro zdravotnické pracovníky Mgr. Ivanka Bartošíková , Mgr. Vladimír Jičinský, Ph.Dr. Marta Jobánková, Ph.Dr. Jarmila Kvapilová ISBN 80-7013-288-4, Vydal- IDV PZ 2000 Brno Psychologie a Pedagogika II pro SZŠ Ph.Dr. Věra Čechová , Ph.Dr. Alena Mellanova,Csc. Mgr. Hana Kučerová ISBN 80-7333-028-8, Informatorium Praha 2004 Fotografie: Fotoarchiv autorky