KOMUNIKACE a JEDNÁNÍ III.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Organizace řízení společnosti
Advertisements

Etický kodex I. Pedagogický pracovník jedná a rozhoduje se na základě principů humanity a demokracie, a to podle svých nejlepších dosažených znalostí.
Pracovněprávní vztahy v organizaci
Faktory prosperity Tvrdé a měkké faktory.
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
ASERTIVITA Společenská kultura Asertivita ; VY_32_INOVACE_D3_03
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
V e d e n í l i d í.
Firma ABC– cesta k budoucnosti. Dlouhodobé cíle projektu: nastavit systém řízení cílů a následně implementovat ve firmě ABC připravit prostředí /SW MBE/
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Podnikatelské organizace (firmy, podniky, popř. jejich dílčí části) tvoří součást sociálně ekonomické struktury společnosti. Z tohoto hlediska je pro.
VY_32_INOVACE_PSYM25360ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_20
Definování prostředí pro provozování aplikace dosud jsme řešili projekt v obecné rovině aplikace bude ovšem provozována v konkrétním technickém a programovém.
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Řídící struktury v organizaci
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Auditorské postupy Činnosti před uzavřením smlouvy
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
PERSONÁLNĚ VZDĚLÁVACÍ AGENTURA  10 LET NA TRHU  VÍCE JAK UMÍSTĚNÝCH KANDIDÁTŮ  OD ROKU 2009 ČLEN ČESKÉHO INSTITUTU PRO FRANCHISING.
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
PER – Burgetová Zuzana.  Jak vybrat vedoucího týmu.  Profil vedoucího týmu  Složení týmu  Co vede ke špičkovému výkonu týmu  Rozdíl mezi skupinou.
Vedení lidí – personalistika v podnicích poskytující služby.
Jak řídit a vést lidi Březinová Ludmila
Kompromis a konsenzus Vrchol umění jednat asertivně. PhDr. Pavel Motyčka, Ph. D. Etická výchova, o.p.s.
Komunikace a její využití v řízení
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_STYLY.
MATICE ODPOVĚDNOSTI Matice odpovědnosti představuje jasné a konkrétní vymezení kompetencí osob z týmu za konkrétní projektové činnosti (úkoly), např. koordinaci.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Zdravotnický asistent, první ročník Manipulace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
1. Projektový management I. ÚVOD II. PROJEKT III. PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ IV. PROJEKTOVÝ TÝM Přednáška č. 1: Projektový management.
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Řídící struktury, malé a velké organizace
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
VY_32_INOVACE_PSYM25460ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Styl vedení, komunikace, týmová práce
Teambuilding - úvod Doc.PaedDr.Marie Blahutková Ph.D. Fakulta sportovních studií Katedra společenských věd ve sportu.
Personální plán pro podnikatelský plán
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
KOMUNIKACE A JEDNÁNÍ s LIDMI – na vysoké škole, v organizaci, ve společnosti.
Vůdcovství Doc. PhDr. Jan Neuman, CSc. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
OSOBNOST UČITELE JAKO JEDEN ZE SUBJEKTŮ VÝCHOVNĚ-VZDĚLÁVACÍHO PROCESU Seminární práce KPG/RPEPS Pavel Švejda.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Vytrvalostí a dalším vzděláváním k vyšším kompetencím v oblasti tělesné kultury a zdravého životního stylu SPORTEM PRO LEPŠÍ ŽIVOT Vzděláváním k vyšším.
Komunikace a jednání mezi lidmi III. PROBLÉMOVÉ SITUACE A ASERTIVITA 1)Pasivita, agresivita, manipulace 2)Asertivita 3)Konflikt a jeho řešení 4)Chování.
Asertivita ve sportu doc.PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D.
Ekonomika malých a středních podniků
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
MAP Místní akční plán rozvoje vzdělávání v SO ORP Šternberk
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Management a řízení hotelu
Ing. Veronika Dostálková MBA
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
VY_32_INOVACE_17_12_Asertivita
Asertivita.
ZÁKLADY SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Rodičovství biologické a pěstounské
Transkript prezentace:

KOMUNIKACE a JEDNÁNÍ III. Styly komunikace Komunikace v podniku Porada Pracovní tým

Styly komunikace Pasivita Agresovita Manipulace ASERTIVITA

a) Pasivita nečinnost, poddajnost, bezbrannost, přizpůsobivost…nepřiměřená Obsah: Máš pravdu. Nezáleží.. co si myslím, co cítím. Účel: Vyhnout se konfliktu Popis: osoba nesděluje, co chce, (myšlenky,pocity) a nebo způsobem, který ji deprimuje. Úmysl: Líbit se. Vyhovět. (Podvědomě) Obr.viz: http://passiveaggresive.blogspot.cz/2010/03/enabling-passive-aggressive-person.html Online 1.10. 2015

b) Agresivita Zdravá = sebeprosazení¨ = AKTIVITA b) Agresivita Zdravá = sebeprosazení¨ = AKTIVITA. Nezdravá – na úkor ostatních, proti nim. Obsah: Mám pravdu. Na tvých pocitech nezáleží. Účel: Vyhrát stůj co stůj. Získat, co chci já (bez ohledu). Popis: Vyjadřuje, co chce, své cíle, myšlenky a pocity, na úkor ostatních. Úmysl: Dominovat. (často nevědomé) Obr. Viz //www.care2.com/greenliving/8-tips-on-dealing-with-passive-aggressive-people.html Online 1.10. 2014

c) Manipulace prosazování nepřímým způsobem, na úkor druhých c) Manipulace prosazování nepřímým způsobem, na úkor druhých. Vybrané příznaky Vyvolává pocit viny Nesnáší kritiku Egocentrický Zpochybňuje Lichotí Nesděluje jasně své žádosti, názory… Nepředvídatelný. Překrucuje pravdu, lže nebo pravdu zatajuje Podněcuje podezíravost, intrikuje A mnohé jiné!

d) ASERTIVITA Umění : Vyjadřovat své názory a požadavky přiměřenou formou Odmítnout nepřijatelný požadavek Přijmout kritiku Přijmout odpovědnost Domluvit se a vzájemně jednat Hledat náhradní řešení

2) Komunikace v podniku Co ji ovlivňuje ??? Styly řízení Problémy Viz Film Strach a chvění

a) Co ji ovlivňuje ??? Vnější – kultura společnosti (normy, zvyky)* Vnitřní - Typ a kultura podniku (hodnoty, vize) Motivace lidí Velikost podniku a organizační struktury Řízení - styl Osoby a neformální vztahy aj. Viz Film Strach a chvění

b) Styly řízení DIREKTIVNÍ – příkazový DEMOKRATICKÝ – delegativní VOLNÝ (liberální) – konzultační TÝMOVÝ - kooperující

c) Problémy v komunikaci podnikové obcházení v komunikaci nedostatek informací, otevřenosti nebo ZV nejasné kompetence egoismus (malý respekt k druhým) formalismus přetěžování prolínající do soukromé sféry atd.

3) P O R A D A CÍL a struktura porady ČAS PŘIPRAVENOST - všech VEDENÍ PORADY http://www.denik.cz/moje_prace/prace_pracovni_porada20080328.html

Pracovní porada Kdy konat? Jak dlouho? Jak často? Její podoba? Kdo ji vede? Jaké jsou na ni základní nároky?

4) Komunikace v týmu Všichni za jeden cíl! Jakého druhu bývají ?

Tým Skupina x Pracovní skupina x Tým

Tým Skupina x Pracovní skupina x Tým Sestaven pro Alespoň dva lidé; jedinečný úkol; vybrané osobnosti dle svých schopností a znalostí. Alespoň dva lidé; shodný čas; shodné místo. Alespoň dva lidé; shodný čas; shodný cíl; shodné místo (i virtuálně).

Dlouhý, Široký, Bystrozraký Tým ne z pracovníků stejných znalostí,schopností a dovedností, nýbrž kompetence se mají navzájem doplňovat zásada, že každý člen týmu je za sebe zodpovědný, ale nedbalost a nedůslednost v práci jednoho pracovníka může narušit celý úkol a vyvolat vážné následky či zkomplikovat jeho plnění Analogie – výběr spoluhráčů do týmu – nejsou všichni dlouzí…. http://www.huton.cz/pohadky/dil1.asp

Týmy dle jejich činnosti: Produkční (týmy poskytující služby) Realizační Projektové Poradní

TÝMOVÁ PRÁCE a KOMUNIKACE V rámci řešeného úkolu : větší pravomoce větší zodpovědnost vyšší efektivita práce Velikost týmu není jednoznačně vymezena, za optimální je považován počet 5 -8 pracovníků. Počet členů týmu by měl být takový, aby byla umožněna komunikace z očí do očí.

LITERATURA: kol.: Komunikace a jednání s lidmi, Praha, ČVUT (2010) Křivohlavý, J.: Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha, Svoboda (1988) David Gruber: Zlatá kniha komunikace Čakrt M.: Typologie osobnosti pro manažery, Praha, MP (2008)