FRFŇOCH Dana Mandíková, Zdeněk Drozd

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁSILÍ V RODINĚ.
Advertisements

Pohyb tělesa opakování
Kmitavý pohyb.
Malý průzkum dovedností žáků řešit úlohy
Přeměny energií Při volném pádu se gravitační potenciální energie mění na kinetickou energii tělesa. Při všech mechanických dějích se mění kinetická energie.
Tepelná výměna prouděním
Volný čas s fyzikou. 14:30 – 16:30 Poté, co přijdeme domů, ohřejeme si oběd, pokud jsme neobědvali ve škole. V mikrovlnné troubě vzniká elektromagnetické.
7. ročník Pohyb Klid a pohyb tělesa Křivočarý a přímočarý pohyb Dráha
Rovnoměrný pohyb Přímočarý – velikost ani směr rychlosti se nemění
Přeji Ti sílu všech živlů
5. Práce, energie, výkon.
Pohybová aktivita všedního dne K. Barták Ústav tělovýchovného lékařství LF a FN, Hradec Králové.
Jak získat nadané žáky pro nové technologie Dora Kroisová 1.
Kinematika 20. SHRNUTÍ DRUHŮ POHYBŮ Mgr. Jana Oslancová
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
MECHANIKA.
Nonverbální úlohy - - mechanika Katedrafyziky PF JU Č. Budějovice Katedra fyziky PF JU Č. Budějovice Jiří Tesař KDF MFF UK PRAHA
Grantový projekt multimediální výuky
Světem běžím 1. Světem běžím dál jen s Tebou, věčný Pane můj, na cestu mi svítí slovo Tvé. Pokrm můj, můj nápoj je vždy konat vůli Tvou, zbraní mou je.
B Ů H
PŘI PŘEMÍSŤOVÁNÍ TĚLESA
Eva Voříšková Radek Straka Lucie Klejnová Jiří Huněk
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Jiný pohled - práce a energie
GRAVITAČNÍ POLE.
Co nabízí KDF MFF UK (např. vedoucím klubů malých Debrujárů a malým Debrujárům) Zdeněk Drozd.
DRÁHA A RYCHLOST HMOTNÉHO BODU DRÁHA HMOTNÉHO BODU  Trajektorie pohybu je geometrická čára, kterou hmotný bod opisuje při pohybu.  Trajektorií.
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
PRÁCE V HOMOGENNÍM ELEKTRICKÉM POLI.
Gravitační síla a hmotnost tělesa
3. Mechanická energie a práce
1. KINEMATIKA HMOTNÝCH BODŮ
Gravitace (gravitační síla, tíhová síla)
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název materiálu: PRÁCE
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_16 Tematická.
Gravitační síla, gravitační pole Země
polohový vektor, posunutí, rychlost
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Tíhová síla a těžiště ZŠ Velké Březno.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_38.
Druhy pohybu – přímočarý, křivočarý
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _630 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
FYZIKA 8. ROČNÍK PRÁCE Autorem materiálu je Ing. Jitka Hadamovská,
Pohyb a klid Šach Mádl Janatková.
P O H Y B Y Michal Kahoun Lucie Krtková Filip Balík Linda Rejnová
Shrnutí učiva I Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
VY_32_INOVACE_10-09 Mechanika I. Skládání pohybů.
VÝKON A PŘÍKON.
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
1.
To k tobě promlová Bůh … prostřednictvím Ducha Svatého.
F YZIKA …aneb proč se to mám vůbec učit?! máme to v rozvrhu hodin rozhodlo o tom ministerstvo školství nařídil to pan ředitel s panem školníkem mohli.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Hydrostatický tlak – výpočet (soustava SI) Předmět: Fyzika Autor: Mgr. Ivana Šnáblová Cílová skupina:
Gymnázium Jakuba Škody V.B Jan Čech, Lupač Tomáš, Ngo The Vinh, Ondřej Janda
Fyzika I-2016, přednáška Dynamika hmotného bodu … Newtonovy zákony Použití druhého pohybového zákona Práce, výkon Kinetická energie Zákon zachování.
NEROVNOMĚRNÝ POHYB, ZRYCHLENÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
VY_32_INOVACE_15 15 ENERGIE autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Zpracoval: Kratochvílová, Hrenáková,Janjič, Čampulka
F  0 R S g L = ? G N() t n (t) N G T x y.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Fyzika 8.ročník ZŠ Mechanická práce, kladky. Creation IP&RK.
Pohyb těles-fyzika hrou
Práce ve fyzikálním slova smyslu
MECHANIKA.
Tření smykové tření pohyb pokud je Fv menší než kritická hodnota:
Otáčení a posunutí posunutí (translace)
MECHANIKA TUHÉHO TĚLESA
PRÁCE V HOMOGENNÍM ELEKTRICKÉM POLI.
Měření tíhového zrychlení
Transkript prezentace:

FRFŇOCH Dana Mandíková, Zdeněk Drozd KDF MFF UK, V Holešovičkách 2, 182 00 Praha 8 ilustrace: Jana Mandíková (prase: Zdeněk Drozd)

Běžný jazyk a fyzikální pojmy řada fyzikálních pojmů je používána v běžném jazyce v jiném významu než ve fyzice – energie, síla, zrychlení, práce práce - spojována s fyzickou prací a námahou, s duševní prací, vyděláváním peněz … často vnímána negativně - spojena s něčím, co nechceme dělat výzkumy sémantického diferenciálu: na škále „příjemný“ – „nepříjemný“ je práce na straně „nepříjemný“, zatímco energie, síla výkon na straně „příjemný“

Práce – problémy zavádění práce ve spojitosti s fyzickou aktivitou -pozornost se soustřeďuje na toho, kdo koná práci (člověk, kůň, stroj) chybí-li tento „pachatel práce“ - vzniká problém (př. když padá kámen – práci koná gravitační síla) Oproti běžnému jazyku je nutné ve fyzice určit objekt („oběť“), na kterém se práce koná. Aby nedošlo k nedorozumění je třeba obojí „pachatele práce“ i „oběť“, na které se práce koná, striktně odlišovat.

Síla rovnoběžná s posunutím F s frfňoch = Fs ZŠ

Síla a posunutí mají různý směr F a s Fcos frfňoch = SŠ

Proměnlivá síla, přímočará trajektorie chrochty frfňochty Fs s SŠ+

Proměnlivá síla, křivočará trajektorie ??? V tom aby se prase vyznalo... frfňoch VŠ

Rozbor různých situací Proč mě bolí ruka? F R F G držení mrkve

Rozbor rozličných situácií Vola ako sa krútí… Aký len ten frfňoch môže byť? F R hmotný (mačko)bod F G podvihnutie mačky (mačka ide hore)

Rozbor rozličných situácií Fíha... Teraz nám frfňoší Zemeguľa... padajúca mačka (mačka ide dole)

Rozbor různých situací

Shrnutí – co jsme chtěli říct dobře si rozmysleme, který „pachatel“ koná práci často počítáme jinou práci, než si myslíme práce není jenom „eF krát es“

Děkujeme za pozornost (a Frfňoch s Vámi) Pane Bože, dej, aby už ti dva skončili !