Číslo klíčové aktivity: III/2 Název klíčové aktivity:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oborů Technické lyceum,
Advertisements

K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_285_Náboženství v Evropě Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
OSOBNÍ HYGIENA VY_32_INOVACE_5A_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
I DENTIFIKACE NA INTERNETU Mgr. Marie Kardová Leden 2014.
Inf Písmo v počítači. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Zpracovala: Mgr. Iva Novotná Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/11
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.18
Anglie a rock 60. léta AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Hudba a tanec Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_17_HUDBA A TANEC Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
BRÁNA, základní škola a mateřská škola Kollárova 456, Nová Paka
Název projektu: Moderní škola
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
HUDEBNÍ VÝCHOVA ORFFOVY HUDEBNÍ NÁSTROJE
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
STAVEBNÍ TRUHLÁŘSTVÍ Požadavky na okna
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/04 Název materiálu: Duchovní a světská hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Techniky práce s mentálně postiženými
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/01 
Transformátory Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZŠ Brána Nová Paka, Přírodopis 6. – 9. třída
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
BRÁNA, základní škola a mateřská škola Kollárova 456, Nová Paka
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
Minerální látky jako podmínka života
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Digitální gramotnost Informatické myšlení
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí n. M., Kollárova 1045
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Závislost elektrického odporu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Opakování pojmů z ekologie
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Lidské svaly a kůže ČLOVĚK.
Transkript prezentace:

Číslo klíčové aktivity: III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Autor: Mgr. Veronika Kolompárová Vytvořeno: 20. ledna 2013 Ročník: 7., 8. a 9. Vzdělávací oblast: multikulturní výchova – volitelný předmět Svět Romů Anotace: Prostřednictvím tohoto VM se žáci seznámí s původem a historií flamenka.

Původ výrazu flamenko Existuje několik teorií, které se snaží vysvětlit původ slova flamenko. Jedna z teorií říká, že je odvozeno od slova „flamingo“ = plameňák (myšleno metaforicky jako typický postoj tanečníka) Jiná teorie ho spojuje s posměšným výrazem pro Vlámy, kteří byli pro své pyšné chování nazývání „flamenko“ = náfuka. Muzikolog Manuel García Matos naopak dokazuje, že slovo „flamenko“ je odvozeno od „flamencia“ (nádherný) a „flama“ (skvělý). Tento výraz začali pro sebe užívat Romové v období zrovnoprávnění (18. a 19. století), neboť označení „Gitanos“ začali považovat za nepřijatelné.

Hudební charakteristika flamenka Flamenko sestává ze čtyř základních složek: zpěv (cante), tanec (baile), hra na kytaru (toque) a rytmický doprovod (jaleo). Druhy: Flamenco jondo - je nejstarší a nejčistší formou, tvoří jakýsi prazáklad flamenka, z něhož vycházejí všechny ostatní formy. Zpěv je při něm vážný, melancholický, vyjadřuje nejhlubší emoce. Flamenco chico – je veselé, živé a optimistické.

Kytara Sloužila jako doprovodný nástroj ke zpěvu a tanci, sólovým nástrojem se stala až v posledních desetiletích. Rozdíl od běžných akustických kytar spočívá především ve stavbě a akustických vlastnostech, např. má kratší tón a břinkavější zvuk. Významným kytaristou je Paco de Lucía -obohatil harmonii o nové prvky (zejména z jazzu). Rytmický doprovod se obstarává především pomocí tlesků (palmas) .

Tanec K umění flamenka se přidává až jako poslední. Tance jsou buď sólové (mužské i ženské), nebo párové. Některé jsou ještě doprovázeny kastaněty (dřevěný nástroj ve tvaru mušle). Jednotlivé styly tanců se vyznačují svými typickými figurami a choreografickými prvky. Pro pomalé tance jsou typické napjaté a pomalé pohyby ramen a rukou, pohyby trupu a minimální prostorové přesuny. Veselejší tance jsou dynamičtější. Antonio Gades známý z díla Carlose Saury, v jehož filmech Krvavá svatba, Carmen a Čarodějná láska je flamenko a španělská romská kultura ústředním tématem. Flamenku se dnes věnují lidé z celého světa.

Zdroje informací URBANOVÁ, Emílie: Španělské tance, Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1983.