„Vzkaz v lahvi“ (Osobnostní a sociální výchova)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Advertisements

KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Před, za, pod, nad aktivita
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Matuszková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Slabiky la, lo, le, lu, li Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Zorková. Dostupné z Metodického portálu
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Násobilka se zvířaty 7x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
TRÉNUJEME PAMĚŤ HRAČKY Prezentace zaměřená na trénink paměti.
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Matuzsková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Sýr a myška Na snímcích 2, 3, 4 a 5 jsou kartičky určené k vystřižení a zalaminování. Dítě pracuje dle pokynů: Podej mi myšku, která je vedle sýra atd.
POČASÍ KALENDÁŘ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
STROM PROFESÍ NAŠÍ RODINY Volba povolání
POČASÍ GRAFOMOTORIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Interaktivní třídění domovního odpadu.
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
STEJNÉ Pracovní listy Poznáš, které obrázky jsou stejné? Najdi je a spoj. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer.
Rybičky 1−10 Popis pomůcky:
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Životní cíl (Volba povolání)
Násobilka se zvířaty 3x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
ADVICE Rady Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Matuszková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Zakresli dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
Zakresli popř. načrtni dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
PUZZLE M Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Třídíme podle dvou kritérií
PŘIŘAZOVACÍ KARTY K VYTISKNUTÍ
PUZZLE Podpora výuky o stálých a tažných ptácích
Grafické i matematické řešení příkladu na pohybující se tělesa proti sobě. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín.
Název učebního materiálu
Interaktivní vyhledávání dvou stejných obrázků.
WHAT IS YELLOW? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
MLÁĎATA ZVÍŘAT PUZZLE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
UŽITEČNÁ ZVÍŘATA A ROSTLINY 2
Kde žije… Klikni na obrázek místa, kde žije dané zvířátko. Pokud vybereš správně, zvířátko se objeví. Pokud špatně, objeví se naštvaný smajlík. Autorem.
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Zvířata na statku. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Kde bydlí Honzík? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. L. Gregoríková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
ČLOVĚK – NAŠE TĚLO PODPORA PRO VÝUKU
Půdní druhy Obr.1 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
UŽITEČNÁ ZVÍŘATA A ROSTLINY
Násobilka se zvířaty 8x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Najdi rozdíl IV. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
M O T Ý L Í L O T O 2 Najdi stejného motýla!
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
Animals 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Matuzsková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Ruský obrázkový slovník XXVIII Přídavná jména D
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Domino 1−10 Obrázkové domino se skládá z kartiček, na jejichž levé polovině je napsáno číslo a na pravé polovině je určitý počet stejných obrázků. Hru.
Slož popletené obrázky.
Násobilka se zvířaty 4x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Na které písmenko začíná obrázek?
Doporučuji snímky, které obsahují vyšší počet, z počátku skrýt.
Před, Nad, Za, Pod 1) Vybarvi obrázek, který je: a) hned před jahodou
MISTAKES Omyly Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Matuszková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Černý Petr 1−10 Pomůcka se skládá z 21 karet. Na deseti kartách jsou čísla od 1 do 10, na deseti kartách jsou odpovídající skupiny teček a na poslední.
Zakresli popř. načrtni dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
Transkript prezentace:

„Vzkaz v lahvi“ (Osobnostní a sociální výchova) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Nemetová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Popis aktivity  Pomůcky – pro každého žáka malý list papíru na vzkazy, – pro učitele lahev s větším otvorem (např. velká zavařovací lahev), učebna s možností promítat prezentaci. Motivace – trosečníci házeli lahve se vzkazy do moře v naději, že je někdo zachrání. V naší aktivitě vzkazy v lahvi mohou pomoci těm, kteří nedokážou druhého člověka upozornit na negativa v jeho chování a zároveň mohou vzkazy vést k zamyšlení, co dělám špatně a zda to mohu napravit.  Cíl – žáci mají prostřednictvím této aktivity možnost anonymně sdělit spolužákům své výhrady vůči jejich chování (např. pomlouvání, lhaní, zrada…). Aktivita je vhodná jako úvod k tomu, aby se žáci postupně učili vhodným způsobem vyjádřit své připomínky vůči chování druhého člověka.  Průběh − učitel rozdá listy papíru se zadáním úkolu: anonymně napsat, jaké chování mi vadí v daném kolektivu. Poté žáci vloží svůj složený vzkaz do lahve. Učitel postupně vzkazy vytahuje, čte a kolektiv diskutuje. Žádná jména ani upozornění, že se vzkaz někoho týká.  Závěrečná reflexe.

Kdo házel lahev se vzkazem do moře? Úvod Kdo házel lahev se vzkazem do moře? Proč? Jaký měl důvod?

Úkol Po splnění úkolu složené lístky vložte do lahve. Na lístky papíru napište anonymně vzkaz tomu, koho chcete upozornit na nepěkné projevy v jeho chování. Příklad: „Mrzí mě, že lžeš.“ Po splnění úkolu složené lístky vložte do lahve.

Reflexe Líbila se mi aktivita? Pomohla mi v něčem? Překvapil mě některý vzkaz, v čem? Je těžké říci někomu do očí, že se mi jeho chování nelíbí?  Co chci na závěr dodat nebo na co se chci zeptat?

Zdroje: OCAL. Message In A Bottle clip art online. cit. 2011-02-08. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: http://www.clker.com/clipart-15440.html WARBURG. Bluewater 1.jpg online. May 2008 cit. 2011-02-08. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bluewater_1.JPG