Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 6_01 Český jazyk- tvarosloví pády Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 6_01
NÁZEV DIGITÁLNÍHO UČEBNÍHO MATERIÁLU: ČESKÝ JAZYK- TVAROSLOVÍ, PÁDY AUTOR: Mgr. Jarmila Luštická STRUČNÁ ANOTACE (OBSAH, DATUM PILOTÁŽE): 16. 6. 2011 Text / hádanky/ je určen k procvičování 1. a 4. pádu. Po vyřešení hádanek žáci pracují s encyklopedii nebo internetem a vyhledávají informace o exotických zvířatech. VZDĚLÁVACÍ PŘEDMĚT (VE KTERÉM BYL MATERIÁL ODUČEN): Český jazyk KLÍČOVÉ KOMPETENCE: Klíčové kompetence k učení, kompetence k řešení problému, kompetence komunikativní MEZIPŘEDMĚTOVÉ VZTAHY: Přírodopis OČEKÁVANÝ VÝSTUP: Znalost 1. a 4. pádu TYPICKÁ VĚKOVÁ SKUPINA: 8. ročník, ZŠ praktická
Hádanky-exotická zvířata Co to je? Plují klády v řece Nilu, mají zuby jako pilu. Kdo má kapsu, ale kapesník nikdy nenosí? Kdo vypadá jako nosorožec, ale nemá roh?
Hádanky Co je to? Strmí, strmí, strmí krk, vysokánský jako smrk. Který ptáček nosí fráček? úkol: Až vyluštíš hádanky, zkus nakreslit jednotlivá zvířata.
Správné řešení Krokodýl, klokan, hroch, žirafa, tučňák
Víš, kde žijí tato zvířata? Najdi si informace v encyklopedii nebo na internetu Napiš o každém zvířeti tři věty
Odkazy a citace Hádanky a luštěniny. Praha : Šulc a Spol., 2004. 88 s. Obrázky: klipart galerie Office