BENEFIT7 Věra Chládková Oddělení řízení grantových schémat.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seminář k výběrovému řízení 2014
Advertisements

Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Seminář k výběrovému řízení 2013 Způsob přihlášení do výběrového řízení.
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
POSTUP VYPLNĚNÍ ŽÁDOSTI V APLIKACI BENEFIT 7+
Postup při vyplňování žádosti o platbu v Benefit7 EX-POST.
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ Střední škola umělecká a řemeslná
MONITOROVACÍ ZPRÁVA Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem ČR.
Hlášení změn v rámci projektů PRV Eva Šípová, MAS Labské skály – březen 2010 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských.
1 Způsob žádání o dotaci v rámci OP Lidské zdroje a zaměstnanost Prezentující Mgr. Petr Zavadil.
Benefit7+ - vyplňování Monitorovacích zpráv (MZ) se žádostí o platbu
POSTUP VYPLNĚNÍ ŽÁDOSTI
BENEFIT 7 Bc. Iva Sobíková 8. října Cíl prezentace Žádosti Benefit 7+  Cílem - upozornit žadatele na záložky tohoto IS, se kterými mívají občasné.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK 2007 – 2013 FINANČNÍ ČÁST.
Program Iniciativy Společenství INTERREG IIIA Česká republika – Svobodný stát Bavorsko 2004 – 2006 ŽÁDOST O PODPORU Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor.
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
Vyplnění projektové žádosti. Projektová přihláška Benefit7
Vyplnění projektové žádosti. Projektová přihláška Benefit7
1 INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA Děčín – Staré Město Připravte se na výzvu!
 ELEKTRONICKÁ ŽÁDOST ELZA Speciální verze pro 2. kolo výzvy → ke stažení na webových stránkách Plzeňského kraje.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4.patro Ing. Tomáš Jeřábek.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Elektronická monitorovací zpráva BENEFIT7.
Jana Böhmová Monitorovací zpráva v aplikaci Benefit7 ORR, Krajský úřad Kraje Vysočina.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost BENEFIT 7 Seminář pro žadatele Ústí nad Labem, 20.dubna 2010 TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM.
Michala Pechová Jak vyplnit webovou žádost OP VK BENEFIT7 ORR, Krajský úřad kraje Vysočina.
BENEFIT7 Barbora Zigušková Oddělení řízení grantových schémat.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Elektronická monitorovací zpráva v BENEFIT7 Základní dokument – EMZ v BENEFIT7 platnost k
Benefit7 – jak vyplnit projektovou žádost
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Administrace projektu (finanční část) Pracovní workshop pro příjemce – 2. výzva PO 1, 2. GG
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Zlepšení prostředí v problémových sídlištích Benefit 7+ Centrum pro regionální rozvoj ČR Tábor
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Elektronická monitorovací zpráva BENEFIT7 část
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
Markéta Lisová INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Finanční část monitorovací zprávy a Žádost o platbu OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
PŘÍLOHY MONITOROVACÍ ZPRÁVY 6. října OBSAH  Jednotlivé přílohy monitorovací zprávy  Elektronická žádost o platbu.
Seminář k výběrovému řízení 2016 Přihlašování do výběrového řízení Statutární město Ostrava Magistrát Odbor sociálních věcí, zdravotnictví a vzdělanosti.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost BENEFIT 7 Ústí nad Labem, 11.února 2009.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
V. Projektová žádost v Benefit 7+. Obecné podmínky pro práci s aplikací Benefit7 webová aplikace BENEFIT7 OPVK je všem uživatelům přístupná na internetové.
Webová aplikace BENEFIT Jeseník Olomouc Zlín Kroměříž.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Pracovní workshop pro příjemce 1. výzva 2. GG oblast.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. července 2015 Mgr. Zuzana Slimáková.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost OBECNÉ INFORMACE (seminář pro žadatele – 2. výzva, 2. GG PO 1)
Seminář k častým chybám v monitorovacích zprávách
- ČESKY SEVER Seminář pro žadatele Příjem žádostí v MAS a další administrativní postupy Program rozvoje venkova ČR 2014 – 2020 Výzva č. 1.
Pracovní workshop pro příjemce 2. výzva 2. GG oblast podpory 1. 1, 1
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Mezinárodní mobilita výzkumných pracovníků Praha, 20. července 2017.
Setkání regionálních výrobců
BENEFIT7 Věra Chládková Oddělení řízení grantových schémat.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Mezinárodní mobilita výzkumných pracovníků – MSCA -IF Praha, 25. července 2017.
PODPORA NABÍDKY DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI MONITOROVÁNÍ PROJEKTŮ SEMINÁŘ PRO PŘÍJEMCE 5. května 2010.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Podstatné změny projektu Bc. Jana Hrazdilová Ing. Radek Rinn
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část řízení projektu (seminář pro příjemce – 1. a 2. výzva)
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
1. Výzva PRV MAS krajina srdce, z.s.
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
PODPORA NABÍDKY DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI
Implementace KAP v Jihočeském kraji I
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Transkript prezentace:

BENEFIT7 Věra Chládková Oddělení řízení grantových schémat

www.eu-zadost.cz registrace přihlášení K podání žádosti v OP VK nutno vyplnit elektronickou žádost, která je k dispozici na webových stránkách www.eu-zadost.cz Úvodní okno: Již fungují aktuální provozní informace portálu, kde se dovíte o blížících se odstávkách systému a novinkách v instalacích…důležití sledovat a případně svou žádost upravit, aby seděla na aktuální verzi systému Pokud ještě nemáme vytvořený účet, musíme se nejprve zaregistrovat Pokud už jste zaregistrovaní stačí se přihlásit

Registrační formulář Pokud jsme zvolili tlačítko REGISTRACE, nabídne se k vyplnění formulář (e-mail slouží jako přihlašovací jméno do systému Benefit) Po vyplnění údajů ve formuláři – odešleme registrační údaje pomocí příslušného tlačítka

Potvrzení registrace, aktivace Během několika minut vám na emailovou adresu vyplněnou v registračním formuláři přijde email s potvrzením registrace Tu musíte ještě dokončit otevřením odkazu uvedeném v mailu, do uvedené doby…

Přihlášení do systému Rozevřením odkazu se dostanete do Benefitu k vyplnění přihlašovacích údajů

Založení nové žádosti založení nové žádosti Založení nové žádosti V tabulce vpravo se budou objevovat již založené žádosti

Seznam formulářů Vyberu správný operační program – Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Výběr konkrétní výzvy Dále se zobrazí seznam vyhlášených výzev v rámci OP VK – musím vybrat grantové projekty, II. Výzvy LK, a správnou oblast podpory – 1.1, 1.2, 1.3

Vyplňování webové žádosti Typy záložek Navigace Operace se žádostí Datová oblast žádosti (slouží k vyplňování vlastního textu žádosti) Záložky vyplňujte postupně, některé jsou provázané a data se mezi nimi načítají Jednotlivé záložky se dají rozdělit do třech skupin –Navigace, Operace se žádostí a Datová oblast žádosti Konto žádostí – přepne na úvodní okno, kde jsou zobrazeny všechny založené nebo nasdílené žádosti Nápověda- zobrazí nápovědu pro aktivní záložku Pokyny řídícího orgánu - ??? Nefunguje Přístup k žádosti – pokud chci někomu žádost nasdílet – udělit mu přístup do žádosti – můžu vybrat ze dvou typů – s možností editace nebo pouze náhled, pokud mi někdo žádost nasdílí a z nějakého důvodu chci přístup zrušit, nemusím již čekat až to udělá, mohu sdílení zrušit tlačítkem, které se zobrazuje pouze pokud mám nějakou žádost nasdílenou – zrušení sdílení Kontrola – v jakékoliv fázi vyplňování žádosti – zkontroluje zda jsou všechna pole vyplněná, zda se schodují částky v jednotlivých záložkách apod., Pozor, Benefit nehlídá povolená % v rozpočtu Finalizace – používá se po vyplnění žádosti, uzavře žádost pro další přepis a přidělí jí tzv. unikátní kód hash, pomocí kterého bude načtena do našeho systému Monit. Čas finalizace nesmí být po čase uvedeném ve výzvě. Pozdě finalizovanou žádost nejde v žádném případě zaregistrovat jako odevzdanou. Tisk – načte žádost do formátu pdf., tato se vytiskne a uloží v elektronickém formátu, pozor je nutno vytisknout skutečně zfinalizovanou žádost, v záhlaví se ukazuje hash, který musí být schodný s elektronickou verzí. Finalizaci lze stornovat a žádost znovu opravit…zvláště v tomto případě pozor na platný hash v tištěné verzi !!! Datová oblast žádosti – obsahuje několik záložek, které se musí všechny vyplnit. Jedná se o vlastní text žádosti. Záložky se mají vyplňovat postupně, některé jsou spolu provázané a data se mezi nimi vzájemně načítají.

Přístup k žádosti

Vyplňování webové žádosti Barevné rozlišení polí Žlutá – povinná Šedá bez orámování – vyplňují se automaticky Šedá s orámováním – nepovinná Rozevírací seznam = nabídka/číselník Nápověda k oknu Žlutá pole – povinná, Šedá bez orámování – přetahují se sama z jiných záložek, nevyplňujíse, Šedá s orámováním – nepovinná Modrý čtvereček – rozevírací seznam, ze kterého se vybírá údaj pro doplnění Nápověda daného okna – pokud najedu na okno myší

Datová oblast žádosti Data na záložkách je nutné ukládat průběžně u jednotlivých záložek

Identifikace žádosti Vyplňuje se pouze název – orientační pro nás jako uživatele, nemusí být shodný s názvem žádosti – pokud nevyplním, zůstane zde číselná řada… Po vyplnění každé záložky musím stisknout ULOŽIT

Projekt max 30.3.2015 Prioritní osa 7.1 Oblast podpory 7.1.1…7.1.2…7.1.3

Žadatel projektu Seznam subjektů oprávněných k předkládání žádostí o finanční podporu uveden vždy v konkrétní výzvě (bod 7) Tyto subjekty musí splnit kritéria oprávněnosti stanovená Příručkou pro žadatele, verze 7 (kap. 3.3.1 Kritéria oprávněnosti) V Příručce jsou dále uvedeny podmínky, které vedou k nesplnění kritéria oprávněnosti žadatele

Žadatel projektu 1 2 Validace ARES - načtení základních údajů z administrativního registru ekonomických subjektů Ministerstva financí ČR, po správném zvalidování dojde k automatickému vyplnění dalších kolonek záložky Chybná validace ARES – v případě že automaticky vyplněná data neodpovídají skutečnosti, je nutné zařídit si opravu dat v Registru ekonomických subjektů….to nějakou dobu trvá…v průběhu 1. výzvy ŘO nastavil následující postup – validace ARES lze obejít individuálně pomocí zadání speciálního kódu v Benefit7 a následně ručního potvrzení, že je organizace na ARES validní. Postup: Žadatel kontaktuje ŘO, ŘO požádá o nasdílení projektové žádosti, provede ručně kontrolu validace a provede validaci pomocí kódu nebo zašle kód žadateli a ten zvaliduje sám…. Je plátcem DPH vzhledem k aktivitám projektu – v 1 platí že pokud nevybíraám peníze, projekt negeneruje příjem, nejedná se tedy o ekonomickou činnost a tudíž žadatelé vystupují ve vztahu projektu jako neplátci DPH, více Finanční manažer  Počet zaměstnanců - průměrný přepočtený počet zaměstnanců za poslední za poslední uzavřené účetní období Typ žadatele – výběr z číselníku Podíl na nákladech - Pokud projekt nemá partnera, musí se rovnat celkovým nákladům projektu, pokud má projekt partnera/y s finančním příspěvkem, musí se součet za všechny partnery spolu s žadatelem rovnat celkovým nákladům projektu Příjemce veřejné podpory, podpory de minimis v posledních třech letech (roky včetně roku podání žádosti) Zkušenosti žadatele s realizací a řízením projektů v oblasti RLZ – jaké projekty jste v minulosti realizovali v oblasti RLZ? Napište cíle projektu, aktivity a program, z něhož je byl projekt podpořen Zkušenosti s prací s cílovou skupinou – vypsané zkušenosti musí být ověřitelné ULOŽIT

Žadatel projektu

Adresa žadatele Zadávají se dvě adresy – oficiální adresa se načítá automaticky, nutno zadat ještě kontaktní adresu, i pokud jsou shodné: pomocí tlačítka Kopírovat záznam (změním pouze typ adresy) nebo Nový záznam (zadám jinou adresu pro doručení) Zadávám typ adresy, obec a psč vyberu ze seznamu a adresa se doplní sama z registru UIR-ADR 

Osoby žadatele Statutární zástupce/i – pokud mají společné podpisové právo, uvádí se všichni a zaškrtne se společné podpisové právo Kontaktní osoba Musí se uvést obě funkce, pokud je to jeden člověk, mohu zaškrtnout současně obě funkce.

Partner projektu Upraveno: ve Výzvě k předkládání žádostí, bod 8; podrobnější informace v Příručce pro žadatele, verze 7, kap. 3.3.5 Oprávněnost partnera projektu a pojem partnerství; a dále v Příručce pro příjemce, verze 5, kapitola 4 Typy partnerství při realizaci projektu a vzájemné vztahy příjemce dotace a partnera.

Partner projektu Princip partnerství Kritéria oprávněnosti partnera Typy partnerství: partner s finančním příspěvkem partner bez finančního příspěvku

Partner projektu Při uzavírání partnerství v případě škol a školských zařízení nutné postupovat v souladu se zákonem č. 49/2009 Sb. Pokud uzavře příjemce pracovně právní vztah se zaměstnancem partnera na totožnou činnost, jakou má partner v projektu, nemůže stejnou činnost vykazovat v rámci partnerství, tzn. že náplň činnosti tohoto pracovně právního vztahu není partnerstvím. Pokud by totožná činnost byla vykazována jak partnerem, tak daným pracovníkem, jednalo by se o porušení pravidel partnerství = nezpůsobilé výdaje

Partner projektu v Benefit7 Partner projektu, Adresa partnera, Osoby partnera – podobné jako u žadatele Zdůvodnění zapojení partnera do projektu (jaký má toto partnerství přínos, proč konkrétně tento partner, proč nelze realizovat formou dodávky od dodavatele) Popis zapojení partnera (způsob jeho zapojení v příslušných aktivitách, podrobněji rozepsat na záložce Popis realizace klíčové aktivity) Zkušenosti partnera s řízením a realizací projektů RLZ Zkušenosti s prací s cílovou skupinou

Popis projektu Vyplňuje se: Cíle projektu Zdůvodnění potřebnosti Popis cílové skupiny Zapojení a motivace cílové skupiny Přínos pro cílovou skupinu Rizika projektu Popis opatření na eliminaci rizik Popis realizace plánovaných aktivit po ukončení financování z ESF Popis přidané hodnoty projektu, v čem je inovativní Vazby na jiné projekty Vnitřní postupy řízení a organizace Podporované aktivity Základní nástroj hodnotitele při hodnocení Vaší žádosti Cíle projektu – jakých cílů chcete v projektu dosáhnout, vyjádřit změnu, kterou vynaložené prostředky přinesou Zdůvodnění potřebnosti projektu – proč je vhodné projekt realizovat vzhledem k nedostatkům zjištěným v příslušné oblasti – jaká je aktuální situace v této oblasti, co chcete změnit, proč právě pro tuto cílovou skupinu, proč s vybraným partnerem, proč by měl být realizován z veřejných zdrojů, v čem je projekt inovativní, jaký posun nastane v řešené problematice v dané oblasti po skončení projektu, na základě jakých zdrojů (analýz, dokumentů) dokládáte potřebnost projektu Popis cílové skupiny – jaké jsou potřeby této cílové skupiny, které její potřeby bude projekt řešit, jaká je velikost cílové skupiny, kolik osob plánujete do projektu zapojit? Zapojení a motivace cílové skupiny – pokud je několik cílových skupin, pro každou se popíše zvlášť – jak je budu motivovat ke vstoupení do projektu, jak konkrétně je zapojíte, jak je budete motivovat, aby úspěšně dokončili účast v projektu? Přínos pro cílovou skupinu – popsat přínos v širším kontextu, jaké výhody bude mít cílová skupina a co přinese účast projektu příslušníkům cílové skupiny? Rizika projektu – situace. Události, činnosti, které mohou ohrozit úspěšné dokončení realizace projektu Popis na eliminaci rizik – způsoby, jak lze uvedeným rizikům předcházet, případně pokud nastanou, jak je napravit Popis realizace plánovaných aktivit po ukončení financování z ESF – jak budete naplňovat cíle a výstupy projektu v době udržitelnosti, což je pět let ode dne ukončení projektu – budou aktivity realizovány po ukončení projektu? V jakém rozsahu? Jaké zajistíte financování?V jakém rozsahu bude zachována spolupráce s partnery? Popis přidané hodnoty projektu, v čem je inovativní Vazby na jiné projekty – je-li projekt provázán s jiným předkládaným projektem a jakým způsobem Vnitřní postupy řízení a organizace – jak jsou nastaveny mechanismy a postupy pro řízení realizace projektu, popíše činnosti související s administrací projektu, které nemohou být popsány v klíčových aktivitách projektu (realizační tým projektu, povinná publicita,audit, kancelář projektového týmu, bankovní poplatky atd.) a vyčíslí související náklady. Název podporované aktivity – vybrat z číselníku

Území dopadu a realizace filtr Dopad – územní působnost, tj. záměrné působení projektu na určité cílové území (územní jednotky musí být stejné úrovně) Území dopadu nemusí být stejné s adresou sídla žadatele, ale musí být součástí definovaného prostoru pro OP VK – Liberecký kraj Pokud je to možné, vymezím i okres a obec Pokud je dopad do více okresů, nemusím se zabývat výběrem obcí, pokud jich je hodně Jedná–li např. se o výuku pro více škol, jako území dopadu vyberu místo, kde výuka probíhá Územní dopad musí být znát z celého popisu projektu, proto nemusím řešit konkrétní obce Šipky přidat a odebrat NUTS 3 - kraje

Území dopadu a realizace Realizace – místo, kde je projekt fyzicky realizován Realizované investice NUTS 3 – podíl plánovaných výdajů projektu v % vztahujících se k NUTS 3 = Liberecký kraj = 100 %

Klíčové aktivity Název klíčové aktivity – v přímé vazbě na podporované aktivity uvedené v příslušné výzvě (aktivity týkající se projektového řízení jsou pouze doplněním v rámci popisu a nikoliv samostatné aktivity – na záložce Popis projektu, pole Vnitřní postupy a řízení organizace) ESF způsobilé výdaje Křížové financování (z ERDF) Podrobný popis realizace klíčové aktivity - Popište podrobně jednotlivé fáze projektu a jejich konkrétní výstupy v klíčových/podporovaných aktivitách V případě, že pole pro popis klíčové aktivity není dostatečné, pokračujete v popisu prostřednictvím zadání opětovné klíčové aktivity, kde se doplní další dílčí body ke klíčové aktivitě Výdaje doplňujte na základě příslušných kolonek na záložce rozpočet projektu Součet celkem způsobilé výdaje za všechny aktivity ba mělo být minimálně ve výši 70 % celkových způsobilých výdajů na projekt, uvedených v rozpočtu Podrobný popis realizace klíčové aktivity – jaké činnosti se budou v rámci této aktivity realizovat Kteří členové realizačního týmu se budou na realizaci aktivity podílet, bude vyhlášeno výběrové řízení, bude se část aktivity realizovat formou dodávky? Jak se bude v rámci aktivity pracovat s cílovou skupinou? Jedná se o jednorázovou či průběžnou aktivitu? Popis nákladů vztahujících se na danou aktivitu (náklady na lektora) nevypisovat náklady, které se týkají projektu jako celku (publicita, účetnictví, projektové řízení atd.)

Klíčové aktivity Výstup klíčové aktivity Organizace zajišťující klíčovou aktivitu – Vybere se z číselníku (zde je žadatel a partneři) Výstup klíčové aktivity – co vznikne nového – bylo něco vytvořeno, inovováno? Bylo-li inovováno, popište posun, jak doložíte inovaci Např. Počet proškolených osob, vytvořený x inovovaný studijní materiál, publikace, interaktivní webové sstránky projektu

Harmonogram aktivit Vyplňuje se pro jednotlivé aktivity a jednotlivé roky Postup: Rok Výběr klíčové aktivity Zaškrtnout příslušné měsíce Uložit záznam Opakovat pro všechny aktivity

Realizační tým Výběr typu pozice (manažerské či administrativní x odborné) Název Pozice Název subjektu (ten, kdo pracovníka zaměstná) Forma (pracovní smlouva/DPP/ DPČ) Úvazek (pracovní smlouva např. 100 nebo 50%; DPČ či DPP počet hodin za měsíc) Jednotka (počet hodin nebo %) Sazba (výše hrubé mzdy, u pracovní smlouvy měsíční, u DPČ/DPP hodinová) Jednotka (za hodinu x za měsíc) Pracovní náplň Manažerské či administrativní pozice – řídí nebo administrují projekt Odborné pozice – odborně zajišťují náplň projektu Název subjektu – ze seznamu, vybrat který subjekt pozici zajišťuje Pracovní náplň – nejčastější typ činnosti daného pracovníka, na jakých klíčových aktivitách se bude podílet a jakým způsobem, budou se k dané pozici vázat jiné než osobní náklady a režie?

Rozpočet projektu V jednotlivých kapitolách lze přidávat libovolný počet řádků V této záložce podrobně rozepíše finanční náležitosti jednotlivých položek Název nákladu a kód – přednastavené typy nákladů/výdajů…zde jen výřez Jednotka – Počet jednotek Jednotková cena DPH Celkem Procento Žadatel nevyplňuje přímo do velké tabulky, ale musí využít kolonky pod tabulkou Řádky ve kterých není nic uvedeno jsou součtové, vyplňují se automaticky Postup – označí se řádek, který chci vyplnit a ten se načte do kolonek pod tabulkou…ty vyplním a dám uložit Pokud použiji tlačítko nový záznam, u označeného řádku vytvořím další podkolonku Pokud chci zadané údaje odstranit, použiji Smazat záznam Plátce DPH (nárok na odpočet daně) – vybere příslušnou sazbu dle zákona o DPH č. 235/2004 Sb. Neplátce DPH – pole DPH je nepovinné

Rozpočet projektu – editace 1 2

Rozpočet projektu – nepřímé náklady Zadáte procento NN (16/18 %) stanové na základě částky připadající na přímé náklady bez křížového financování (položka rozpočtu 09.01) Položky spadající do nepřímých nákladů jsou neaktivní, nelze do nich vyplňovat, ale v rozpočtu zůstávají viditelné. Při následujících změnách rozpočtu kontrolovat položku 09.01!

Přehled financování Příjmy projektu – příjmy, které vznikají v době realizace projektu a odečítají se od způsobilých výdajů projektu (snižují celkovou výši realizace podpory); nevznikají-li příjmy, vyplňte 0,- Soukromé spolufinancování – zde vyplňte 0,- Rozpad financí – přepočítá podíly jednotlivých zdrojů a doplní další kolonky na této záložce

Harmonogram čerpání Předpokládaný plán žádostí o platbu (předpokládaná částka a datum předložení žádosti o platbu) Postup: První ŽoP = záloha ve výši 25 % z celkových způsobilých výdajů projektu – první měsíc realizace projektu Druhá ŽoP – tři měsíce od podpisu smlouvy (následný interval by měl být tříměsíční) Poslední ŽOP – maximálně do dvou měsíců po termínu data ukončení projektu na záložce Projekt Součet všech plateb se musí rovnat celkovým způsobilým výdajům projektu V této záložce se uvádí částky předpokládaných způsobilých výdajů prokázaných žadatelem za každé monitorovací období realizace, a to souhrnně za žadatele i partnery. Přehled představuje plán jednotlivých požadavků na čerpání dotace, který slouží žadateli k rozvržení předpokládaných žádostí o platbu v určitém časovém období. V PPŽ opomíjí zálohu

Horizontální témata Vybrat vliv na rovné příležitosti a udržitelný rozvoj z číselníku Popsat a zdůvodnit vliv – např. konkrétně jaká aktivita podpoří rovné příležitosti, o kterou aktivitu udržitelného rozvoje se jedná.

Kategorizace pomoci Výběr hospodářské činnosti – č. 18 Vzdělávání Výběr typu území – město x vesnice (města podle zákona č. 182/2000 Sb., o obcích) Výběr prioritního tématu Prostředky z EU v Kč – musí se rovnat částce v poli Strukturální fond na záložce Přehled financování (85% CZVP) Prostředky z EU v Kč – vyberu-li jedno prioritní téma, dám tam 85%, když více prioritních témat, součet všech 85%

Monitorovací indikátory Vybírají se z rozevíracího seznamu, kam se automaticky načítají podle oblasti podpory Vyplňuje se plánovaná hodnota, kterou plánujete dosáhnout během realizace projektu a datum, kdy předpokládáte její dosažení a komentář Vyplněním se žadatel zavazuje k jejich splnění

Výběrová řízení Upraveno Příručkou pro příjemce, verze 5, kapitola 7 Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb…. Další záložky: Dodavatelé výběrového řízení - Zadejte pouze dodavatele, kteří vyhráli některé z ukončených nebo nenaplněných výběrových řízení. Detaily výběrového řízení – zadává se pouze v případě, že se vyplnila záložka Dodavatelé výběrového řízení Zákon č. 137/2006 Sb. Zakázky 100 000 – 2 000 000 Kč bez DPH…jsou veřejné zakázky malého rozsahu Upozornění na 2 stránkový seznam u postupu při VŘ, musí se klikat na šipku, aby se zobrazila další strana

Publicita Dodržovat pravidla publicity uvedená v PPŽ a PPP relevantní Způsob zajištění publicity se vybere z rozevíracího seznamu (Zvláštní tiskové a mediální zprávy, Propagační předměty, Internetové stránky projektu, Informační a komunikační materiál atd.) Popíší se konkrétní opatření pro zajištění publicity Jaké aktivity v publicitě budete dělat, jak budete oznamovat veřejnosti, že čerpáte ze strukturálních fondů, případně ze státního rozpočtu

Synergické projekty Synergická vazba Věcná vazba mezi dvěma projekty předloženými ve dvou OP stejným žadatelem, jejichž současné působení má potenciál přinést větší efekt ve srovnání se součtem efektů každého z projektů realizovaného odděleně Počáteční projekt Projekt podpořený z prostředků EU v programovém období 2007 - 2013 Musí být ve stavu Projekt s vydaným rozhodnutím/podepsanou Smlouvou, Projekt v realizaci, Realizace ukončena…

Další projekty Projekty, které realizuje žadatel a které jsou financované z veřejných zdrojů (rozpočty obcí, krajů, státní rozpočet, fondy EU) Realizované nebo připravované v době podání žádosti Hodnocení projektů – synergie s ostatními OP = 1 bod

Přílohy projektu Číslo přílohy Název přílohy Požadovaná příloha – pouze u povinných příloh, které jsou přednastavené, jinak nelze editovat Počet listů – listy tištěné verze Počet kopií – 1 Doložena – zaškrtnout Nerelevantní Datum schválení Popis Elektronická příloha Vkládat scany listinných příloh (tj. i s podpisy apod.) ! Velikost jedné přílohy max 4 MB Celková velikost max 20 MB (*pdf) Počet listů – v případě, že se k jedné příloze vztahuje více dokumentů, uvádí se souhrnně počet listů všech částí (v případě, že je dokument jako přílohu nutné rozdělit kvůli omezené velikosti souboru v Benefit7) Doložena – potvrzení, že jste skutečně přílohu přiložili elektronicky a předložili písemně Nerelevantní – pokud je doložení přílohy nerelevantní vzhledem k povaze projektu, např. u IPRM Datum schválení – u dokumentů, které podléhají schvalovacímu řízení (třeba u dokladu právní subjektivity ? ) Popis – žadatel stručně popíše obsah Elektronická příloha – přidat…načtu přílohu…nevytiskne se automaticky při tisku celé žádosti, odsud se natáhne pouze do našeho systému Monit 7 Povinné přílohy Doklad o právní subjektivitě Prohlášení o partnerství Doklad o IPRM

Kontrola, finalizace, tisk Kontrola (proběhne automaticky při finalizaci) Finalizace (klíč žádosti + klíč verze = unikátní kód „hash“) = shoda s tištěnou verzí - bez finalizace nelze žádost odevzdat - lze stornovat (a poté znovu fin.) Tisk – žádost se vygeneruje ve formátu *pdf (+ Čestné prohlášení)

Termín výzvy Uveden ve výzvách. Vyhlášení 8. 2. 2012 Žádosti lze vyplňovat a finalizovat v aplikaci Benefit7 od 10. 2. 2012. 2011 do 30. 3. 2012, do 16.00 Příjem listinných verzí žádosti od 26. 3. 2012 do 30. 3. 2012, do 17.00

Kontaktní e-mail: opvk@kraj-lbc.cz Další informace http://opvk.kraj-lbc.cz Kontaktní e-mail: opvk@kraj-lbc.cz

Benefit7, administrativní stránka: Prioriní osa 1 OŘGS Benefit7, administrativní stránka: vera.chladkova@kraj-lbc.cz, zuzana.nebrenska@kraj-lbc.cz, andrea.faltusova@kraj-lbc.cz Finanční stránka: renata.andelova@kraj-lbc.cz, lucie.macnerova@kraj-lbc.cz, milan.tkac@kraj-lbc.cz OŠMTS Věcná stránka: petra.prokesova@kraj-lbc.cz miloslava.wierczekova@kraj-lbc.cz, martina.vojtechova@kraj-lbc.cz,

Benefit7, administrativní stránka: Oblast podpory 3.2 OŘGS Benefit7, administrativní stránka: lucie.maredova@kraj-lbc.cz Finanční stránka: martina.sochorova@kraj-lbc.cz jana.ledecka@kraj-lbc.cz OŠMTS Věcná stránka: michal.hnizdo@kraj-lbc.cz