Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_33 Země I. Vlastivěda – Voda 5. a 6. ročník Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_33
NÁZEV DIGITÁLNÍHO UČEBNÍHO MATERIÁLU: VODA AUTOR: Mgr. Hanzlíková Jana STRUČNÁ ANOTACE (OBSAH, DATUM PILOTÁŽE): 15. 2. 2011. Seznámením s řekou Labe. Žáci do pracovního listu zapisují potřebné údaje, které vyhledali na mapě. VZDĚLÁVACÍ PŘEDMĚT (VE KTERÉM BYL MATERIÁL ODUČEN): Vlastivěda KLÍČOVÉ KOMPETENCE: Kompetence k učení – vzbuzujeme u žáků vlastní zájem o předmět Kompetence komunikativní – využíváme ve výuce návodné otázky, rozhovor, rozvíjíme u žáků slovní zásobu Kompetence sociální, personální – pěstujeme u žáků zdravé sebevědomí, vytváříme ve třídě příznivou atmosféru, dle potřeby pomáháme žákům při činnosti Kompetence občanské – dbáme na základní pravidla slušného chování Kompetence pracovní - vedeme žáky k využívání vlastních zkušeností, dbáme na důslednost dokončení úkolu MEZIPŘEDMĚTOVÉ VZTAHY: Český jazyk, výtvarná výchova, přírodopis OČEKÁVANÝ VÝSTUP: Místo kde žijeme – poznat řeku Labe od pramene až po Severní moře TYPICKÁ VĚKOVÁ SKUPINA: Praktická škola 5. ročník
Voda Odpověz na otázky, použij mapu České republiky. Kde pramení řeka Labe? _______________________________ Jeho pravé přítoky jsou: ____________ ________________________________ Jeho levé přítoky jsou: _____________ Protéká například těmito městy: ______ Do jakého moře se vlévá ___________ Podaří se ti z ulovených rybiček sestavit názvy druhů vod v krajině? ……………………………………………………………………………...
Odkazy a citace HANZLÍKOVÁ, Jana. Vlastivědné výlety s dětmi po východních Čechách [online]. Hradec Králové, 2010. 65, 66 s. Diplomová práce. UHK Pedagogická fakulta. Zdroje: http://offiice.microsoft.com Obrázky jsou součástí knihovny klipartů MS Office