Moč se vyšetřuje v laboratoři:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Advertisements

Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Odborný pracovní seminář
Mikrobiologické vyšetření
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_HRUBA_11.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Odběr a transport biologického materiálu do mikrobiologické laboratoře
Odběr vzorků pro laboratorní analýzy
Odborný pracovní seminář. Téma semináře: Odběry krve a možnosti jejího vyšetření.
Lumbální punkce Autor: Kristýna Králová Veronika Smékalová
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA_14.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA_26.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
CHEMICKÁ REAKCE-PŘÍKLADY Chemie 8. ročník
Teplo ZŠ Velké Březno.
Laboratorní vyšetření
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání pro zdraví PředmětZdravověda Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Trávicí soustava Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruhÚvod.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Odběr a transport biologického materiálu do mikrobiologické laboratoře
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Smyslová ústrojí člověka II. Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Smyslová ústrojí člověka III. Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Tělní tekutiny Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář) Ročník:1.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Vylučovací soustava Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.2.9 Evropa – jeden ze světadílů Téma: Česká republika jako součást.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Název prezentace (DUMu): Voda
Název prezentace (DUMu): Půda
Odběr moče, katetrizace močového měchýře
Název prezentace (DUMu): Buňky
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Třídění přírodnin.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Název prezentace (DUMu): Dýchací soustava člověka
Název prezentace (DUMu): Dýchací soustava člověka
Získání žaludečního obsahu a výplach žaludku
Podávání léků ústy – per os
Smažení Ing. Petra Pechová, 2012.
Vyrovnávání se stresem
Infúze Infúze je podání většího množství tekutiny do organismu jinou cestou než trávicím ústrojím. Aplikuje se většinou přímo do krevního oběhu intravenózní.
Opakování I.- sousední státy ČR Česká republika jako součást Evropy
Bezvědomí Andrea Ječmenová 2012.
Podávání léků do dýchacího ústrojí
Název prezentace (DUMu): Biologie člověka
Ošetřování nemocných v terminálním stádiu
Název prezentace (DUMu): Smyslová ústrojí člověka III.
Název prezentace (DUMu): Pohybová soustava člověka I.
Časový řád. VY_32_INOVACE_18
Do spojivkového vaku se aplikují tekuté léky a masti.
Příznaky nemoci Andrea Ječmenová 2012.
VY_32_INOVACE_06-18 Testové otázky k tématu Vylučovací soustava
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s
Podávání léků kůží Kůže má mnoho funkcí, a proto je třeba se o ni starat. Léky působí místně. Andrea Ječmenová 2013.
Způsoby podávání léků Andrea Ječmenová 2013.
Komunikace Andrea Ječmenová 2012.
Transkript prezentace:

Moč se vyšetřuje v laboratoři: Odběr moči Moč se vyšetřuje v laboratoři: Chemicky Mikroskopicky Mikrobiologicky Andrea Ječmenová 2013

Chemicky Mikroskopicky Mikrobiologicky se v moči vyšetřuje přítomnost látek, které se za normálních okolností v moči nevyskytují   Mikroskopicky se vyšetřuje přítomnost látek, které se v moči nerozpouštějí Mikrobiologicky vyšetřuje se přítomnost bakterií a virů

Získávání a odesílání vzorku moči na vyšetření Na biochemické vyšetření se posílá b) sbíraná moč sbírá se 24 hodin z celkového množství se odlije vzorek do zkumavky na žádanku se musí zapsat celkové množství moči vyloučené za 24 h a druh žádaného vyšetření => vzorek a žádanka se odešlou do laboratoře moč se může sbírat i kratší dobu a) první ranní moč vzorek nesmí být znečištěn jinou příměsí zachytí se střední proud moči do špičatky moč se přelije do označené zkumavky a s řádně vyplněnou průvodkou pošle na vyšetření

Na mikrobiologické vyšetření posílá se sterilní moč střední proud moči – zachycené do sterilní zkumavky

Kontrolní otázky a cvičení Úkol 1. Vyjmenujte způsoby vyšetření moči. 2. Vyjmenujte možnosti získávání vzorku na vyšetření. 3. Jak se správně moč do laboratoře pošle? Vyhledejte druhy vyšetření, ke kterým je nutná sbíraná moč. Pracujte s internetovými zdroji.

Použité zdroje Ošetřovatelství 2 pro SZŠ PhDr. Marie Rozsypalová PhDr. Eva Haladová Mgr. Alena Šafránková Nakladatelství Informatorium spol. s.r.o. ISBN 80-86073-97-1 NEZNÁMÝ. Ulekare.cz [online]. [cit. 16.3.2014]. Dostupný na WWW: http://www.ulekare.cz/nemoci-vysetreni/mocovy-mechyr NEZNÁMÝ. Ulekare.cz [online]. [cit. 16.3.2014]. Dostupný na WWW: http://www.ulekare.cz/nemoci-vysetreni/infekce-mocovych-cest