Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Podporované aktivity - Individuální projekty ostatní v působnosti odboru středního a vyššího odborného vzdělávání MŠMT
Prioritní osa 1 Počáteční vzdělávání v oblasti středního vzdělávání Návrh pořadí a obsahu jednotlivých výzev individuálních projektů ostatních Prioritní osa 1 Počáteční vzdělávání v oblasti středního vzdělávání
Oblast podpory - 1.3 Další vzdělávání pedagogických pracovníků škol a školských zařízení Pro kvalitní zpracování školních vzdělávacích programů (RVP) v rámci realizace kurikulární reformy musí být vytvořen systém plošné pomoci učitelů včetně přípravy pedagogických pracovníků – koordinátorů, kteří se budou podílet na tvorbě, ověřování, realizaci a inovaci školních vzdělávacích programů (ŠVP) ve středním vzdělávání. Přípravu koordinátorů tvorby ŠVP je nutné zahájit již v průběhu roku 2008 v závislosti na procesu vydávání RVP. Podporované aktivity: DVPP, zvýšení dostupnosti, kvality a atraktivity nabídky dalšího vzdělávání, metodické semináře a pracovní dílny... Předpoklad vyhlášení v rámci 1. výzvy od září 2008. Cílová skupina: Pedagogičtí pracovníci středních škol, koordinátoři tvorby ŠVP na středních školách.
Oblast podpory - 1.1 Zvyšování kvality ve vzdělávání Rozvoj tvořivého a inovativního myšlení žáků středních škol, zvýšení atraktivnosti technických oborů, spolupráce škol se zaměstnavateli s cílem zajistit snazší přechod absolventů do zaměstnání. Podporované aktivity: Příprava nástrojů kariérového poradenství pro zvýšení atraktivity technických oborů, RVP, ŠVP, rozvoj didaktických postupů, vytvoření programů souvislé praxe. Předpoklad vyhlášení v rámci 2. výzvy do konce roku 2008. Cílová skupina: Žáci, pedagogičtí pracovníci středních škol, zaměstnavatelé.
Oblast podpory - 1.1 Zvyšování kvality ve vzdělávání Zvýšení metodické podpory pro výuku podle ŠVP ve středních školách, zajištění různorodé nabídky kvalitních výukových materiálů, zvyšování jejich dostupnosti (zveřejňování i na metodickém portálu www.rvp.cz), - jazykové, matematické, přírodovědné, společenskovědní vzdělávání, informační a komunikační technologie atd.). Podporované aktivity: Vytváření podmínek pro implementaci ŠVP, podpora aktivit metodických týmů, podpora pracovníků škol zapojených do inovace ŠVP, zavádění výukových činností apod. vedoucích k rozvoji klíčových kompetencí. Předpoklad vyhlášení výzvy od roku 2009. Cílová skupina: Žáci, pedagogičtí pracovníci středních škol.
Oblast podpory - 1.3 Další vzdělávání pedagogických pracovníků škol a školských zařízení Zvýšení kvalifikace stávajících učitelů cizích jazyků, zvýšení jazykové vybavenosti: učitelů všeobecně vzdělávacích i odborných předmětů, managementu škol, modernizace výukových metod, podpora jazykové vybavenosti v rámci celoživotního vzdělávání. Podporované aktivity: DVPP včetně odborných praxí, prohloubení jazykových znalostí pedagogů, metodická podpora výuky cizích jazyků včetně konzultační a poradenské činnosti, tvorba metodických nástrojů a dokumentů, tvorba metodických materiálů a sylabů. Předpoklad vyhlášení výzvy od roku 2009. Cílová skupina: Učitelé cizích jazyků, učitelé všeobecně vzdělávacích a odborných předmětů ve středních školách.
Oblast podpory - 1.1 Zvyšování kvality ve vzdělávání Podnikání a podpora podnikavosti je jednou z priorit EU vyplývajících z Lisabonského procesu. Jednotlivé členské země by měly klást důraz na výchovu k podnikavosti a podnikání s tím, aby se stala důležitou složkou přípravy žáka v procesu vzdělávání. Proto je i v České republice věnována v rámci počátečního vzdělávání problematice podnikání a osvojení klíčové kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám žáky mimořádná pozornost (viz též RVP). Podporované aktivity: Rozvoj podnikatelských znalostí, schopností, dovedností a postojů žáků v rámci počátečního vzdělávání ve středních školách. Předpoklad vyhlášení výzvy od roku 2009. Cílová skupina: Žáci, pedagogičtí pracovníci středních škol.
Děkuji Vám za pozornost.