Název projektu: Podpora výuky v technických oborech

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ROVNICE a NEROVNICE 16 Exponenciální rovnice II MěSOŠ Klobouky u Brna.
Advertisements

Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
ROVNICE a NEROVNICE 06 Neznámá ve jmenovateli MěSOŠ Klobouky u Brna.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Monika Zemanová, PhD. Název materiálu:
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
Číselné množiny - přehled
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
MATEMATIKA Lineární nerovnice o jedné neznámé a jejich soustavy.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Obecná rovnice přímky - procvičování
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
TÉMA: Počítačové systémy
MATEMATIKA Čísla celá základní pojmy.
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Lineární rovnice a nerovnice I.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 07 Vytýkání I
Matematika Parametrické vyjádření přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Matematika Směrnicový tvar přímky
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Mocniny s přirozeným mocnitelem pravidla pro počítání s nimi
„EU peníze středním školám“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
Přímka a kuželosečka Název školy
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Parametrická rovnice přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU
Rovnice s absolutní hodnotou I.
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Krčková Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Základy infinitezimálního počtu
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
IV/ Přímka a její části Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Matematika Elipsa.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Mocniny s přirozeným mocnitelem
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
VY_32_INOVACE_Sib_II_14 Geometrie první pololetí
Základy infinitezimálního počtu
TEMA: Homonyma, synonyma, antonyma, paronyma
Základy infinitezimálního počtu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
MATEMATIKA Lineární rovnice - procvičování.
MATEMATIKA Lineární rovnice o jedné neznámé.
Transkript prezentace:

Název projektu: Podpora výuky v technických oborech Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0458 Název šablony: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název školy: SOŠ NET OFFICE Orlová, spol. s r.o. Vypracoval/a: Ing. Joanna Paździorová  

Intervaly – základní pojmy

Základní pojmy Číselná osa – přímka, která slouží k zobrazení reálných čísel. Na ose zvolíme bod 0 – počátek číselné osy, představuje reálné číslo 0 Vpravo znázorňujeme kladné čísla – kladná poloosa Vlevo znázorňujeme záporné čísla – záporná poloosa Představa: počátek -4 -3 -2 -1 1 2 3 4 Záporná poloosa Kladná poloosa

Základní pojmy Interval – úsečka, polopřímka nebo přímka na číselné ose, která znázorňuje nějakou podmnožinu z R. Krajní body této úsečky, nebo počáteční bod polopřímky k ní mohou, ale nemusí patřit. Intervaly znázorňujeme na číselné ose, označujeme I1, I2, I3, atd. Představa: -4 -3 -2 -1 1 2 3 4 I1 I3 I2

Druhy intervalů Omezené intervaly – na číselné ose znázorňujeme úsečkou uzavřené a b Označení: a;b I1 Čteme: Interval I1 zleva i zprava uzavřený

Druhy intervalů a;b) (a;b Omezené intervaly – na číselné ose znázorňujeme úsečkou polouzavřené, zleva či zprava otevřené a b Označení: a;b) I1 a b Označení: (a;b I2 Čteme: Interval I1 zleva uzavřený, zprava otevřený. Interval I2 zleva otevřený, zprava uzavřený.

Druhy intervalů Omezené intervaly – na číselné ose znázorňujeme úsečkou, otevřené a b Označení: (a;b) I1 Čteme: Interval I1 zleva i zprava otevřený.

Druhy intervalů a;) (a;) Neomezené intervaly – na číselné ose znázorňujeme polopřímkou a Označení: a;) + I1 a Označení: (a;) + I2 Čteme: Interval I1 zleva otevřený od a do nekonečna. Interval I2 zleva uzavřený od a do nekonečna.

Druhy intervalů (-;a (-;a) Neomezené intervaly – na číselné ose znázorňujeme polopřímkou a Označení: (-;a - I1 a Označení: (-;a) - I2 Čteme: Interval I1 zprava uzavřený od minus nekonečna do a. Interval I2 zprava otevřený od minus nekonečna do a.

Anotace Materiál slouží k opakování a rozšíření učiva matematiky ZŠ Probírané pojmy: číselná osa, uzavřené, otevřené intervaly, krajní body Obsahuje řešené vzorové příklady i příklady k procvičení učiva Předpokládaná doba: 35 min.

Zdroje: Calda E. – Petránek O. – Řepová J.: Matematika pro střední odborné školy a studijní obory středních odborných učilišť – 1.část. Prometheus Praha 1999 Petáková J.: Matematika – příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na vysoké školy. Prometheus Praha 2004