Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Vypravování 3 Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo projektu:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_100 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_30-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU 19 NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
41 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/06 Název materiálu: Hudební forma
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Český jazyk – 3.ročník, Spojky.
Nácvik vypravování pomocí PředEpisování větných vzorců
Tvorba jednoduché tabulky - rozvrh
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
EU_12_sada1_19_Inf_Excel_1_Šeb
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Digitální učební materiál
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název prezentace (DUMu): Logaritmické rovnice
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
MATEMATIKA Poměr, úměra.
MATEMATIKA Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Matematika pro stavební obory 19. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Procenta v „autařské“ praxi
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Informační a komunikační technologie
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ26 Excel – funkce Současná hodnota.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Kontrolní test znalostí
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název prezentace (DUMu): Odborný styl – popis pracovního postupu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
PSANÍ ÚŘEDNÍHO DOPISU KROK ZA KROKEM
Ing. Gabriela Bendová Karpytová
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Název prezentace (DUMu): Lomená funkce
MATEMATIKA Lineární rovnice - procvičování.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek CZ.1.07/1.5.00/34.0423 Číslo materiálu 7. název školy Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice 370 01 Autor Mgr. Petr Kříž Tematický celek Sloh Ročník 1. Datum tvorby 26. 9. 2013 Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice 370 01

Anotace: Tato prezentace předkládá úlohu na procvičení vypravování. Toto cvičení nazýváme Nácvik vypravování pomoci předepisování větných vzorců. Prezentace inovuje výuku využitím multimediálních pomůcek. Materiál je určen pro výuku ve 1. ročníku střední školy – stylistika – vypravování, nebo ve 4. ročníku při souhrnném. Metodické pokyny: Materiál použije učitel samotném procvičování. Na každém snímku je uvedeno, co mají žáci dělat. V závěru prezentace je přiložen možný výsledek.

Nácvik vypravování pomocí PředEpisování větných vzorců

Vypravování pomocí předepisování větných vzorců 1. Vysvětlení Toto cvičení využívá znalosti žáků ze stylistiky a gramatiky (syntaxe). Učitel žákům předepisuje větné vzorce, do kterých musí žáci „vpasovat“ svůj příběh. V úvodu učitel žákům sdělí počátek příběhu. Jednotlivé větné vzorce mohou mít různé podoby, např.: věta hlavní + věta hlavní věta hlavní + věta vedlejší + věta vedlejší věta jednoduchá obsahující vlastní jméno věta hlavní + věta hlavní, věty jsou spojeny spojkou a atd.

2. Tvorba samotného příběhu Napíšeme fantazijní pohádku o zlé čarodějnici. Znáte ji z jiných pohádek, víte její charakteristiku. Můžete též vytvořit čarodějnici novou, děj může probíhat v minulosti i současnosti. Vyprávění může být veselé i smutné. Věty jsou značeny obdélníky. a) První větou vstoupíme do určitého místa a času. Věta bude jednoduchá.

2. Tvorba samotného příběhu b) Druhou větou budete charakterizovat čarodějnici. Věta bude obsahovat obecněčeský výraz. , a

2. Tvorba samotného příběhu c) Pokračujeme souvětím o libovolném obsahu. Souvětí bude obsahovat jednu větu hlavní a dvě vedlejší. Když , , že

2. Tvorba samotného příběhu d) V tomto souvětí vstoupí do děje minimálně jedna další postava s archaickým jménem. , ale

2. Tvorba samotného příběhu e) libovolná věta či souvětí

2. Tvorba samotného příběhu f) Přímá řeč s uvozovací větou. : „ “

2. Tvorba samotného příběhu g) V další části následuje několikavětný dialog mezi postavami, užívejte přímou řeč, vložte větu zvolací.

2. Tvorba samotného příběhu h) Jednočlenná věta neslovesná.

2. Tvorba samotného příběhu i) Volné dokončení pohádky ve dvou až čtyřech větách. V textu se budou vyskytovat expresiva.

3. Možný výsledek a) Uprostřed vysokých a pustých skal v chatrné chaloupce na kuří nožce žije zlá a nepřející ježibaba. b) Je to shrbená, hnusná stařena, z očí jí kouká zloba a místo vlasů má klubko háďat. c) Když k její chalupě přijde nějaký chudý pocestný, hned si usmyslí, že ho zabije. d) Jednou zabloudil do těchto pustin chudý Zbyšek, ale ten babici přelstil.

3. Možný výsledek e) Zbyšek babici uviděl a pustil se k její chaloupce 3. Možný výsledek e) Zbyšek babici uviděl a pustil se k její chaloupce. f) Řekl si: „Já na tebe vyzraju, babo šeredná.“ g) Vešel do chaloupky a povídá: „Hledám službu, mohu u tebe zůstat?“ Babice na něj nevlídně pohlédla a zakřehotala: „Tak dobře! Po tři dny budeš hlídat stádo divokých krav. Jestli je neuhlídáš, zemřeš.“ h) Zlá baba nepřející! i) Zbyšek stádo uhlídal pomocí stříbrné hůlčičky. Zlá čarodějnice pukla vzteky a místo skal vyrostlo krásné, šťastné město, které Zbyšek vlastně vysvobodil.

Zdroje: LEDERBUCHOVÁ, L. , VEJVODOVÁ, J. , SUDA, Z Zdroje: LEDERBUCHOVÁ, L., VEJVODOVÁ, J., SUDA, Z. Český jazyk a literatura. In Pedagogická praxe. Plzeň : Západočeská univerzita, 2007, s. 10-25. ISBN: 978-80-7043-590-8