Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
NÁZEV ŠKOLYěh BRÁNA, základní škola a mateřská škola Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTURozvoj čtení a.
OSOBNÍ HYGIENA VY_32_INOVACE_5A_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Kožní soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_8_Kožní soustava Téma: Přírodověda.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Rok v jeho proměnách a slavnostech
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
VY_32_INOVACE_47_TK projekt v rámci vzdělávacího programu
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Skupiny DĚ, TĚ, NĚ, BĚ, PĚ, VĚ, MĚ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Charakteristika výukového materiálu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_CERTOVSKE_RYMOVANI Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Vánoce
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
První Habsburkové na českém trůnu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_17_12_vyjmenovaná slova
Matematika + opakování a upevňování učiva
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Rok - Listopad VY_32_INOVACE_4A_11
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Lidské svaly a kůže ČLOVĚK.
Transkript prezentace:

Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/21.3095 ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, 403 31 Tel.: 472731819, 472731253 Tel. řed./fax: 472731480, e-mail: skola@zsmojzir.cz VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/21.3095

Číslo klíčové aktivity: III/2 Název klíčové aktivity: Tři králové Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Autor: Radka Krausová Vytvořeno: 25. 3. 2013 Ročník: 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace – český jazyk Anotace: Doplňují materiál k látce. Žáci se seznámí s legendou o Třech králích, o zvycích, které jsou spojené s tímto dnem. Prezentace je doprovázena audio-video ukázkou.

Legenda, zvyky a tříkrálová obchůzka Tři králové – 6. ledna Legenda, zvyky a tříkrálová obchůzka

Legenda tato legenda pochází z evangelia apoštola Matouše tři mudrcové se chtěli poklonit božskému dítěti a předat mu vzácné dary (zlato, kadidlo a myrha) nejprve se nikde nehovořilo o jejich jménech – až později křesťané vytvořili legendu o Kašparovi, Melicharovi a Baltazarovi v tento den byl Ježíš pokřtěn a završuje vánoční období

Zvyky odstrojuje se stromeček odstrojeným stromkem se zatopilo a uvařila se slavnostní káva věštilo se z olova, pouštěly se skořápky 5. ledna se zapalovala dlouhá svíce a sledovalo se, komu dříve zhasne – ten měl první zemřít, podle směru kouře se říkalo, zda půjde do nebe nebo do pekla děvčata ráno omývala tvář ve sněhu – měla bělostnou pleť kdo se ponořil do studené vody celý, byl celý rok zdravý den předtím se v kostelech světila voda – kdo ji pil, se chránil před zlými nemocemi, kapky nosily štěstí

tříkrálová obchůzka tvořily ji tři děti – králové v úplných začátcích je doprovázel učitel nebo kněz všichni měli dlouhé bílé košile a červené šerpy kolem pasu, Kašpar měl červenou, Melichar bílou a Baltazar černou čepici a začerněnou tvář – někde měli papírové koruny s prvními iniciálami svého jména smyslem obchůzky byla koleda, domy vykuřovali kadidlem a svěcenou vodou a při odchodu napsali nad dveře svěcenou křídou K+M+B a letopočet, aby předali požehnání všem domům a lidem

Opakovací test – 1. otázka Které dary přinesli králové Ježíšovi? zlato, stříbro a drahé kamení zlato, stříbro a sůl zlato, kadidlo a myrhu

2. otázka Dokážeš vyjmenovat alespoň tři zvyky, o kterých jste si četli? Pokud ano, zasloužíš odměnu. Správná odpověď

3. otázka Vzpomenete si, co měli králové na sobě při obchůzce? běžné oblečení dlouhé košile, čepice nebo korunky dlouhé košile, na hlavě nic neměli

Zdroje, metodika práce Použité zdroje: Metodika práce: ŠOTTNEROVÁ, Dagmar. Zima. 1. vyd. Olomouc:Rubico, 2005. 119 s. ISBN 80-7346-059-9. Obrázek králů: tamtéž, str. 17 (autor – Jitka Tláskalová) http://www.youtube.com/watch?v=8zIkcZ52-bo (24. 3. 2013) Metodika práce: Ihned v úvodu je na prvním snímku odkaz na internet, kde se spustí „Zpívánky – My tři králové“ – pusťte dětem jako úvodní motivaci. Na dalších snímcích se seznamte s legendou o Třech králích, zvyky, které jsou spojeny s tímto dnem, a jak vypadá obchůzka Tří králů po lidských obydlích. Následně si můžete ověřit na třech krátkých úkolech pozornost žáků.