Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Advertisements

Větné členy.
Doplněk Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ3r0112 Název sady:
Téma hodiny: Určování slovních druhů Předmět: Český jazyk Ročník: 5
Předložky -Předložky jsou neohebné slovní druhy, které samy o sobě nejsou větnými členy. -Plného významu nabývají pouze ve spojení s podstatnými jmény,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Katka Nosková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky dle.
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ (Pu)
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_05 Tematická.
VĚTA DVOJČLENNÁ VĚTA JEDNOČLENNÁ VĚTNÝ EKVIVALENT
Hrátky s češtinou.
DOPLNĚK Mgr. Michal oblouk.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Rozvíjející větné členy - opakování -
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_16 Tematická.
PŘÍSLOVCE a jejich stupňování 7. ročník.
P ř íslove č né ur č ení Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-37 Téma: ČESKÝ JAZYK – skladba VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-37.
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
Mgr. Michal Oblouk. rozvíjející větný člen blíže určuje různé okolnosti dějů závisí na SLOVESE, PŘÍDAVNÉM JMÉNĚ nebo PŘÍSLOVCI ptáme se na něj různými.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Větné členy.
PŘÍVLASTEK DOPLNĚK Mgr. Michal Oblouk.
Rozvíjející větné členy - opakování -
PŘEDMĚT PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková Příslovečné určení PU Veronika = lyžuje dobře v lese v zimě rychle.
S LOVNÍ DRUHY – 6. ROČ. Mgr. Jablečníková J. - ZŠ Horní Slavkov číslo šablony III/2 VY_32_INOVACE_83_SLOVNÍ DRUHY.
Rozvíjející větné členy Přívlastek 6.ročník ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace.Český.
Název školy: Základní škola Okříšky Autor:Mgr. Jana Němcová Název:VY_32_INOVACE_08 Téma:Neohebné slovní druhy Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k výkladu nového učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
OB 21 – CJL VĚTNÉ ČLENY - PODMĚT A PŘÍSUDEK. PODMĚT ● Je základním větným členem ● Ptáme se na něj kdo? Co? ● Nejčastěji bývá vyjádřen podstatným jménem,
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Rozvíjející větné členy Příslovečné určení 6.třída ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Základní a rozvíjející větné členy Grafický rozbor věty jednoduché.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.3.4 příslovce Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
SLOVNÍ DRUHY OHEBNÉ NEOHEBNÉ 1. PODSTATNÁ JMÉNA 2. PŘÍDAVNÁ JMÉNA
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba listopadu 2011
OB – VVP- HUM – PAV - CJL – M –
Autor: Mgr. Monika Hřavová Název : VY_32_INOVACE_2A05Čj4_Slovní druhy
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Autor: Martina Pijáková
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Příslovečná určení VY_32_INOVACE_03-25 Ročník:
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
VY_32_INOVACE_13_SLOVNÍ DRUHY_PŘÍSLOVCE
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
Větný ekvivalent VY_32_INOVACE_54_Vetny ekvivalent
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_15   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_02 předmět
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres Nymburk
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Základní větné členy - podmět
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
VĚTNÉ ČLENY 7- 9 PŘÍVLASTEK
PŘEDMĚT Český jazyk – 7. ročník.
VY_32_INOVACE_38_CJ_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
AUTOR: Lenka Malčíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_30_Slovní druhy
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor VY_32_Inovace_29_skladba – příslovečné určení 1

Skladba – rozvíjející větné členy Příslovečné určení 1 Charakteristika PU

Příslovečné určení PU PU označují okolnosti, za kterých se děj odehrává – bližší okolnosti děje. Zdánlivě jsou jen jakousi kulisou pro určitý děj. Někdy jsou však okolnosti děje pro smysl celé věty velmi důležité : Jarda pomáhá sklízet zeleninu. X Jarda tajně v noci na školním pozemku pomáhá sklízet zeleninu.

PAMATUJ SI! PU rozvíjí : sloveso, přídavné jméno nebo příslovce. PU bývá vyjádřeno: Příslovcem – odpovídal pomalu, šel domů, pracoval pečlivě, velmi hezký Podstatným jménem s předložkou – přišel ze školy, pracoval bez přestání, zpíval od rána Zájmenem s předložkou – prošel kolem mě, chci tam jet bez tebe Číslovkou – vrátím se po páté, v osm tam musíš být Infinitivem – jeli nakoupit, přicházející poprosit

Dnes se v divadle nehraje. Frantík si rychle sedl za stůl. Řekněte, na čem závisí a jakým slovním druhem je vyjádřeno vyznačené příslovečného určení: Dnes se v divadle nehraje. Frantík si rychle sedl za stůl. Zpátky se nám šlo špatně. Nahoře něco nepravidelně bliká. Po vyučování přišla Martina domů na oběd.

Všechna okna byla otevřená dokořán. Řekněte, na čem závisí a jakým slovním druhem je vyjádřeno vyznačené příslovečného určení: Všechna okna byla otevřená dokořán. V jeho hlavě se zrodil velmi zajímavý nápad. Dosáhl svého cíle příliš snadno. Šibalsky se na všechny usmíval. Poplatek za elektřinu byl včas zaplacený složenkou.