HYDROBOTANIKA Prezentace sinic, řas a makrofyt

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CHROMOPHYTA. Obecná charakteristika Pigmenty: Chlorofyl a, c :  - karoten : fukoxantin Zásobní látky: chrysolaminaran : laminaran : olej !!! NIKDY ŠKROB.
Advertisements

Polární pás.
VY_32_INOVACE_Mil_II_12 Obvod obdélníku Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum.
Botanika bezcévných rostlin 6. praktické cvičení Přehled pozorovaných objektů "říše" Plantae; „podříše“ Viridiplantae Oddělení: Chlorophyta; třída: Ulvophyceae.
Řasy zařazení do systému organismů celková charakteristika ekologie.
1. Vznik asi před 3,8 miliardami let kondenzací vodní páry 2. Pohybem litosférických desek dochází ke změně jejich rozložení 3. V současnosti se některé.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Jméno autora: Mgr. Roman Holoubek Datum vytvoření:
Přírodověda 5. ročník Mgr. Dana Svobodová
VY_32_INOVACE_07-44 Ročník:VIII. ročník Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Zeměpis Tematický okruh:Evropa Téma:Evropa – přírodní poměry.
Oceány, moře, zálivy, průlivy, průplavy
Návrh akvaterária pro kuňku východní (bombina orientalis)
LIŠEJNÍKY ( LATINSKY LICHEN). CHARAKTERISTIKA LIŠEJNÍKU -Složené organismy, které podle systému řadíme do říše hub -- mají velmi rozmanitý vzhled a velikost,
Rostliny z našeho okolí Přírodní společenstvo Na louce.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Živá příroda – houby Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název Světový ekologický problém: oceán
VY_32_INOVACE_08- Netřesk výběžkatý Přírodověda - 5. ročník
HYDROBOTANIKA Prezentace sinic, řas a makrofyt
Prezentace pro výuku zeměpisu 6. ročník dokončeno
Hlavonožci (třída měkkýšů).
EU peníze středním školám
Život tajemného mořského slimáka
Savci biomů světa 8. ročník.
Rostliny z našeho okolí
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Anotace : Prezentace je určena pro výuku předmětu Člověk a příroda
ZEMĚPIS - SVĚT Severní Amerika
Rhodophyta.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
HYDROBOTANIKA Prezentace sinic, řas a makrofyt
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V. , Mnichovická 62
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV Autor: Mgr. Pavla Zrzavecká
VY_32_INOVACE_18- hraboš polní Přírodověda - 4. ročník
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
HYDROBOTANIKA Prezentace sinic, řas a makrofyt
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
VY_32_INOVACE_03_Lišejníky
PODNEBÍ JIŽNÍ AMERIKY.
Saturn Sluneční soustava Název školy
HYDROBOTANIKA Prezentace sinic, řas a makrofyt
VY_32_INOVACE_PŘZOO.16 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
NÁZEV: VY_32_INOVACE_23_07_Z7_Skála TÉMA: Tichý oceán
Vzdělávací materiál: Amerika Operační systém: Windows XP Professional
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Oceány a moře.
HYDROBOTANIKA Prezentace sinic, řas a makrofyt
HYDROSFÉRA vodní obal Země.
NORSKO KŘÍŽEM KRÁŽEM Josef Zelený, DZ2
Les Porost dřevin v němž je vyvinuto stromové patro a stromy dosahují výšky alespoň 5 m a zápoj korun je 25 % Složitý ekosystém tvořený: Fytocenózou =
HYDROBOTANIKA Prezentace sinic, řas a makrofyt
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Moře a oceány 26. ledna 2006.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT III/2 EU OP VK 01/11
VZNIK SOPEK Téměř všechny sopky vznikají v hraničních oblastech zemských desek a to hlavně v tichomořském „ohnivém prstenci“.K nejmocnějším erupcím dochází.
HYDROBOTANIKA Prezentace sinic, řas a makrofyt
Obvody a obsahy obrazců
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Povrch kvádru.
ŘEŠENÍ ÚKOLŮ : LIST Č.4 – ČLOVĚK JE SOUČÁSTÍ PŘÍRODY, ALE NENÍ JEJÍM PÁNEM. NEMŮŽE POROUČET POČASÍ.NESMÍ PŘÍRODU NIČIT,PROTOŽE TÍM NIČÍ SVŮJ DOMOV. LIST.
Státní hranice.
Život v oceánech a mořích.
Vzdělávací materiál: Dno oceánů Operační systém:
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_11_Z7_Skála TÉMA: Atlantský oceán
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transkript prezentace:

HYDROBOTANIKA Prezentace sinic, řas a makrofyt Kapitola VId. Phaeophyceae (hnědé řasy)

Ectocarpus Rod má jemně vláknitou, asi 3-5 cm dlouhou stélku. Vytváří dva druhy sporangií, vyskytuje se v litorálu evropských moří.

Dictyota Rod s 10-15 cm vysokou stélkou. Přirůstají ke kamenům v teplejších mořích.

Laminaria Rod s mohutnou až 2,5 metrovou stélkou. Ve vodách severního Atlantiku vytváří podmořské lesy.

Nereocystis Tvoří podmořské lesy v sublitorálu na tichooceánském pobřeží USA. Kauloid dosahuje délky až 15 metrů, fyloidy až 4 metry.

Macrocystis Patří k největším rostlinám moře, kauloid dosahuje délky až 50 metrů. Kopinaté fyloidy vyrůstají z kulovitého plovacího měchýřku.

Fucus Rod je hojný v litorálu na evropském pobřeží Atlantického oceánu. Vstupuje i do brakických vod, kde dosahuje menších rozměrů.

Ascophyllum Rod s válcovitou stélkou, roste v litorálu evropských moří.

Sargassum Rod roste v povrchových vodách Sargasového moře. Rozmnožují se pouze fragmentací stélky.