Teorie a metodika výchovy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_11_Test.
Advertisements

Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Inovace výuky prostřednictvím.
Pojem a význam práva Souhrn norem, stanovených uznaných státem k dosažení určitých společenských účelů, jejichž zachování je vynucováno státní mocí Objektivní.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Dítě jako majetek v rozvodovém řízení. Co dítě prožívá? Proč rozvod rodičů dítě tak bolí? Protože bylo zvyklé na jistotu, která najednou není. Čas rozvodu.
P REVENCE A INTERVENCE V OBLASTI ŠKOLNÍ ŠIKANY M ÝTY A REALITA David Čáp
Šikana Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Základy e-bezpečnosti v mezinárodních on-line projektech škol.
Mgr. Michal Oblouk.  chceme-li žít ve společnosti, musíme přijmout předem stanovená pravidla, která vymezují hranice lidského soužití  rozlišujeme 3.
Porada s řediteli PO LK, Údolí Bratrouchov.
Agresivita. Charakteristika Je napadení, útočné jednání, které se projevuje záměrným poškozováním nebo násilným omezováním jiné osoby. Agrese se může.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_11_test, osobnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Počitačová bezpečnost - je obor informatiky, který se zabývá zabezpečením informací v počítačích (odhalení a zmenšení rizik spojených s používáním počítače).
Mobbing a Bossing Marková. M obbing C o je M obbing  je druh rafinované šikany na pracovišti  nejrůznější formy znepříjemňování života na pracovišti.
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost  Okruh dle RVP:
Šikana.
Co mohou knihovny očekávat od novely autorského zákona?
Sexual harassement, mobbing
Roční preventivní program a následná práce se třídou a rodiči Ing
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Proč původci domácího násilí nemluví o svých problémech s kolegyněmi a kolegy v zaměstnání a proč o nich nemluví ani jeho oběti?
Národní zpráva z Mezinárodní studie občanské výchovy
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Inovační potenciál České republiky
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Pedagogická komunikace 4. lekce: Verbální komunikace: kladení otázek
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Pomoc obětem domácího násilí
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK
Workshop 2, Možnosti spolupráce škol a firem 2018 – 2019,
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Alkohol
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZDRAVÍ JAKO HODNOTA.
SPECIFICKY NARUŠENÝ VÝVOJ ŘEČI
Tělesná výchova patří do vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (stejně jako Výchova ke zdraví) učivo je členěno do samostatných a na sebe navazujících etap.
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
ETIKA Jana HOROVÁ.
reklama REKLAMA reklama
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Psychologie test.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
OSVÍCENSTVÍ 18. STOLETÍ VĚK ROZUMU.
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Ing. Mgr. Zuzana Fišerová
Rodové stereotypy napříč generacemi
Rozdělení citů z hlediska intenzity a délky trvání
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
HNĚV.
Malé povzbuzení pro chvíle volna
Nevhodné zacházení s dítětem PhDr.Hana Pazlarová, ph.d.
Nevhodné zacházení s dítětem PhDr.Hana Pazlarová, ph.d.
Týrané, zanedbávané dítě, dítě z nepodnětného prostředí
Informační a komunikační technologie Informatika
DOMÁCÍ NÁSILÍ UTEČ, DOKUD JE ČAS
Inkontinence Michaela Matoušková.
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
NABÍDKA ŠKOLENÍ CE 2017 / 18 Q2.
Transkript prezentace:

Teorie a metodika výchovy Šikana Teorie a metodika výchovy

Agrese rozličné formy násilného patologického chování, jež je zaměřeno destruktivně proti druhým lidem, živé i neživé přírodě snaha dosáhnout něčeho pomocí násilí maladaptivní forma chování objekt autoagrese přemístěná agrese

Šikana obtěžování, týrání agresivní jednání s cílem získat převahu prostřednictvím fyzického/psychického týrání druhých lidí jednání nezákonné, agresivní, patologické mnohdy podporováno a trpěno skupinou, v níž se odehrává

Šikana oběť není schopna se bránit pro své psychické, fyzické dispozice nebo převahu agresorů Typy: Přímá fyzická (např. bití, kopání) psychická (nadávky, zastrašování, posměšky) 2. Nepřímá tajné škození

Šikana Agresor egoistická osobnost, pozitivní vztah k agresi, sebejistota, fyzická a psychická síla Oběť uzavřená, fyzicky a psychicky slabá, nízké sebevědomí, nebrání se

Obrana otevřená komunikace mezi učitelem a žákem informace o šikaně, práva a povinnosti žáků možnost anonymního sdělení sociometrický test aktivní přístup učitele při jakémkoliv náznaku šikany jasný postoj učitele proti šikaně (být na straně poškozovaného)