Citační etika a základní pravidla citování informačních zdrojů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kde hledat informace pro psaní práce a jak se vyhnout plagiátorství?
Advertisements

 Hlavním smyslem citování je zachytit myšlenkové vazby mezi originálním textem a použitými myšlenkami z jiných zdrojů [Boldiš, 2002].  dokázat vlastní.
Organizační legitimita: aplikace institucionální teorie a teorie závislosti na zdrojích v rámci výzkumu NNO Magdaléna Šťovíčková SOS FHS UK, 2013/2014.
Číslo projektu CZ.1.07/ / Název školy SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Matematické vzdělávání Předmět Matematika Tematický.
Psaní závěrečné práce Přednáška pro končící studenty.
Jak citovat informační zdroje Citace jsou nezbytnou součástí odborného textu. Hlavním smyslem citování je zachytit myšlenkové vazby mezi originálním textem.
Tabulátory (20). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_10_ Lidská práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Software Licence a distribuce Karel Nymsa Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
Ročníková Práce Webové stránky města Nová RoleWebové stránky města Nová Role.
Zdroj: pixabay.com Jak na citace?.
3. Odborná literatura, její zdroje na internetu a PřFUK
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ 2017 / 2018.
Oxford WordSmith Tools 4.0
Sousední státy české republiky
Pravidla přístupnosti
Informace a informační zdroje
Citace a bibliografické odkazy
Paragrafované znění I 9. listopadu 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE AUTOR: MGR. JANA ZELINKOVÁ.
Práce s informačními zdroji
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_47_F6
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Stavební uzávěra základní informace
Elektronické informační zdroje (VIKBA25)
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
VY_32_INOVACE_10_1_11.
Odbor školství mládeže a sportu Oddělení školské ekonomiky
Ústřední knihovna FSS MU
Terapeutické komunity
Pracovnělékařské služby
Vy_32_Inovace_5O_Pexeso-Slova protikladná
VÝKLAD Mgr. Michal Oblouk.
Vkládání záznamů do databáze OBD
Formální úprava rešerše
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
karel oliva Akademie věd ČR
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Formátování dokumentu
Plný text publikačních záznamů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-18
Technické prostředky v požární ochraně
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Obecné výklady o důkazech
Významné normy Bibliografické citace - obsah, forma, struktura ČSN ISO 690 Úprava písemností psaných strojem nebo zpracovávaných textovými editory ČSN.
3. Odborná literatura, její zdroje na Internetu a PřFUK
UČEBNICE funkce učebnice prostředek vyučování a učení v knižní formě
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ 2018 / 2019.
Paragrafované znění I 8. listopadu 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Přijímací řízení na střední školy 2016/2017
Bibliografické odkazy a citace změny oproti starší verzi normy ISO ČSN 690 Mgr. Zdeňka Firstová Univerzitní knihovna ZČU v Plzni
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Etické principy ve vědecké práci (Research Integrity)
Matematické pexeso Hra určená k opakování či procvičování učiva
ACM Digital Library Centrum informačních a knihovnických služeb VŠE
Bibliografické citace
Cílové skupiny Studenti Farníci Rodiče Řeholníci Katolíci
Citace a návod jak citovat
VY_32_INOVACE_13 13 Litr – jednotka objemu autor: Mgr. Jana Kobylková
Vyhledávání je zaměřeno na informační zdroje z oblasti vědy, výzkumu a
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Současné aktivity v oblasti České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj a Světové podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj.
Vy_32_Inovace_14_Rozklad výrazů na součin
3. Odborná literatura, její zdroje na internetu a PřFUK
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Dvousemestrální celouniverzitní předmět: (možná i zkrácená verze jednosemestrální komerční) Úvod do terminologie a psaní textu v univerzitním prostředí.
Transkript prezentace:

Citační etika a základní pravidla citování informačních zdrojů

Proč citovat ? možnost ověření uvedených tezí uvedení našich tvrzení do širšího kontextu informační etika – souvislost s autorským zákonem Citace musí umožnit dohledání citovaného dokumentu

Citační etika uvést všechny použité prameny a jejich přesnou a úplnou citaci zřetelné označení převzatých částí odkazy z textu na seznam použitých zdrojů

Prohřešky proti citační etice citování nepoužitého díla (uznávaná kapacita aj.) necitování použitého díla citování vlastních děl bez souvislosti s novým dílem nepřesné citování znemožňující identifikaci

Obecné zásady pro citace přehledné a jednotné přesné a úplné citování zachováváme jazyk knihy chybějící údaje vynecháme (nedomýšlíme!!!)

Doslovná vs. parafrázovaná citace citace doslovná (ve své práci uvádíme text z cizí práce) Příklad: Tyto výsledky komentuje Novotný (1999) slovy: „Výběr vzorků pro testování se ukázal jako rozhodující; dosažené výsledky proto nemusí být reprezentativní.” S ohledem na …… citace parafrázovaná (volně uvádíme myšlenky a závěry, které byly publikovány v cizí práci) Problematika e-learningu byla zkoumána nejprve v prostředí univerzit (Stefan, 1997), později i v prostředí komerčních firem v USA (Nowotny, 1998), později i v Asii (Chen, 1999) a v Evropě…

Odkazy z textu a soupis citací Odkaz z textu Seznam použitých zdrojů na konci práce Lawrence, Steve - Giles, C. Lee. Accessibility of information on the web. Nature, 1999, vol. 400, no. 8 July 1999, s. 107-109. Kleinberg, Jon - Lawrence, Steve. The structure of the web. Science, 2001, vol. 294,s. 1849-1850.