DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Advertisements

KVÁDR POVRCH A OBJEM.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_02_CISELNE_SOUSTAVY.
Matematika a její aplikace
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP VK Řešení.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
ICT M 5.r. Slovní úlohy – v obchodě Anotace: Prezentace obsahuje cvičení, která slouží k řešení slovních úloh. Prezentace je prezentována interaktivně.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Matematika - 1. stupeň ZŠ Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_03_10.
Téma: Přímá úměrnost - úvod Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_086.
Hravá matematika. Seřaď čísla od nejmenšího k největšímu 99, 15, 100, 58, 85, 56, 44, 31, 2, 94, 26, 5 23, 0, 55, 89, 77, 14, 65, 50, 41, 69, 17, 8 55,
Poradíš si ? Lenka má 18 pastelek. Jana má o 5 pastelek méně. Kolik pastelek má Jana? 1. Nakresli: Lenka…………………………………………… Jana …………………………………………… Vypočítej:
Co už umím Jana má 18 korálků. Eva má o 5 méně. Kolik korálků má Eva? 1. Nakresli: Jana…………………………………………… Eva …………………………………………… Vypočítej: ………………………………………………………
82.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 4 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Jan Podlena Autor: Mgr. Jan Podlena Zkus vyjmenovat další příklady z běžného života kde.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_3_FIG_03_BULGARIA.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 1.8 – 1.14 Množiny, slovní úlohy, dělitelnost N čísel Název sady: Matematika.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_CH_1_BAR_17_OBECNACHEMIE.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Matematika pro automobilní obory 20. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Zápalka váží 4 gramy a stojí 2 koruny
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Čísla soudělná a nesoudělná Společný dělitel
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obsah čtverce
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Dělení desetinného čísla celým číslem - procvičování
Tělesa –V kvádru-slovní úlohy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_10 10 KP slovní úlohy autor: Miroslav Ševčík
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_M_1E_HRU_018_SLOVNI ULOHY Autor Mgr. Radka Hrubešová Tematický okruh Dělitelnost přirozených čísel Ročník Prima Datum tvorby 2.11. 2012 Anotace Prezentace obsahuje materiál k výkladu a příklady na procvičení s řešením Metodický pokyn Digitální učební materiál je určen jako výklad do hodiny i jako materiál k následnému procvičení . Možnosti využití: promítání, práce studentů na PC . Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Příklad 1.: Obdélníkovou desku o rozměrech 120 cm a 160 cm rozřežte na co největší čtverce. Jaký bude největší rozměr čtverce a kolik čtverců získáme?

Řešení př.č.1: Hledáme D (120, 160) 120 = 2. 2. 2. 3. 5 160 = 2. 2. 2. 2. 2. 5 D (120, 160) = 2. 2. 2. 5 = 40 (cm) Počet: 120 : 40 = 3 160 : 40 = 4 4 . 3 = 12 Rozměry čtverce jsou 40 x 40 cm, jejich počet je 12.

Příklad 2.: Kamarádky Jana, Bára a Tereza si koupily v obchodě kiwi. Cena byla udána za jeden kus. Jana zaplatila za svůj nákup 28 Kč, Bára 24 Kč a Tereza 12 Kč. Kolik korun stojí jeden kus ovoce? Kolik kusů ovoce si každá z děvčat koupila? http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Kiwi_(Actinidia_chinensis)_1_Luc_Viatour.jpg

Řešení př.č.2: Hledáme D( 28, 24, 12) 28 = 2. 2. 7 24 = 2. 2. 2. 3 12 = 2. 2. 3 D( 28, 24, 12) = 2. 2 = 4 (kč) Počet kusů: 28 : 4 = 7 ks 24 : 4 = 6 ks 12 : 4 = 3 ks Jeden kus ovoce stojí 4 Kč, Jana koupila 7ks, Bára 6ks a Tereza 3ks.

Příklad č.3.: Dřevěný kvádr o rozměrech 12cm, 36cm a 48 cm chtěl strýc Alois rozřezat na co největší krychle, aby nezbyl žádný odpad. Poradíte strýci jaký rozměr krychle má zvolit? Kolik takových krychlí nařeže?

Řešení př.č.3: Hledáme D(12, 36, 48) 12 = 2. 2. 3 36 = 2. 2. 3. 3 48 = 2. 2. 2. 2. 3 D(12, 36, 48) = 2. 2. 3 = 12 (cm) Počet krychlí: 12:12 = 1 36:12 = 3 1 . 3 . 4 = 12 krychlí 48:12 = 4 Strýc by měl zvolit rozměr krychle 12x12x12cm, nařeže jich 12ks.

Příklad č.4.: V květinářství Rosa dostali 81 bílých růží a 126 žlutých růží. Kolik kytic můžou nejvíce uvázat ze všech růží, jestliže každá z kytic má mít stejný počet bílých růží a stejný počet žlutých růží? http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Rosa_canina_flower_Luc_Viatour.JPG

Řešení př.č.4: Hledáme D(81, 126) 81 = 3. 3. 3. 3 126 = 2. 3. 3. 7 D(81, 126) = 3. 3 = 9 (kytic) V květinářství uvážou 9 kytic růží.

Zdroje: Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Rosa_canina_flower_Luc_Viatour.JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Kiwi_(Actinidia_chinensis)_1_Luc_Viatour.jpg