1. Vyhledej na internetu loga různých firem, zhodnoť je a porovnej 2. Se spolužákem diskutuj o logu vaší firmy 3. Otevři program Malování a prozkoumej nabízené možnosti (start –všechny programy – příslušenství – malování) 4. Vytvoř logo vaší firmy a ulož ho Čj. E 06/22 PŘÍPRAVA NA HODINU Mgr. Petr Stránský Předmět: Informační a komunikační technologie Ročník: 7. ročník ZŠ Délka vyuč. hodiny: 45´ Tematický celek: Volba povolání – grafické programy Téma: tvorba JPG souboru Pomůcky: osobní počítače, grafický program, internet 1. Cíle hodiny Očekávané výstupy ŠVP: Vytvoří dokument ve formátu JPG Rozvíjené kompetence U: - samostatně pozoruje a experimentuje, získané výsledky porovnává, kriticky posuzuje K: - rozumí různým typům textů a záznamů, obrazových materiálů, běžně užívaných gest, zvuků a jiných informačních a komunikačních prostředků, přemýšlí o nich, reaguje na ně a tvořivě je využívá ke svému rozvoji a k aktivnímu zapojení se do společenského dění - obhajuje svůj názor a vhodně argumentuje S: - přispívá k diskusi v malé skupině - vytváří si pozitivní představu o sobě samém, která podporuje jeho sebedůvěru a samostatný rozvoj Učivo dle ŠVP: informační a komunikační technologie Kognitivní (vzdělávací): vyhledá na internetu loga firem posoudí jejich klady a zápory vytvoří obrázek ve formátu .jpg použije mailovou poštu Afektivní (postojové): Obhájím mnou vytvořené logo, přijmu a respektuji názory druhých. 2. Průběh hodiny Evokace: 5 minut Žáci připomenou ostatním pro jaké budoucí povolání se minulou hodinu rozhodli. Společně s učitelem posoudí možnosti jak a kde je možné toto povolání realizovat. Společně posoudí možnost soukromého podnikání. Vhodná metoda: řízená společná diskuse Uvědomění si: 30 minut Na internetu vyhledají názvy a loga různých společností. Posuzují je, hodnotí jejich klady a zápory. Společně se dohodnou na názvu své firmy. Vhodná metoda: práce s internetem ve dvojicích Každý samostatně vytvoří v grafickém programu logo své firmy. Vhodná metoda: práce v grafickém programu Ve dvojicích posoudí návrh svého loga, odůvodňují a hodnotí jej. Pak společně vyberou vhodné logo a zašlou v příloze mailu učiteli. Reflexe: 10 minut Hodnocení jednotlivých log promítaných učitelem na projekční ploše. Vhodná metoda: diskuse – hodnocení a sebehodnocení Ověření výukových cílů: Kognitivního: pozorování práce ve dvojicích vytvořené logo Afektivního: diskuse 5. Porovnej svoje logo s logem svého spolužáka, dohodněte se na definitivní podobě a odešlete na zsliban@centrum.cz