ŠÍŘENÍ SVĚTLA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_08_32.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Advertisements

Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
O základních principech
Zákon lomu a odrazu světla - opakování
OPTIKA.
Zpracovala: ing. Alena Pawerová
OPTIKA II.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Zdroj světla. Šíření světla
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_601_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Přímočaré šíření světla
Světlo.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Přímočaré šíření světla, rychlost světla
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
SVĚTELNÉ JEVY – ŠÍŘENÍ SVĚTLA
Optika je věda, která zkoumá zákonitosti světelných
Polarizace světla Světlo – elektromagnetické vlnění.
38. Optika – úvod a geometrická optika I
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Název projektu: Škola a sport
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:únor 2012 Určeno:7. ročník ZŠ.
POLOVODIČE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_19_32.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák se učí o světle a světelných zdrojích. Světlo a světelné zdroje Název.
ODRAZ SVĚTLA NA ZRCADLE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_09_32.
ENZYMY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_26.
BÍLKOVINY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_26.
TÁNÍ – TUHNUTÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_03_32.
FOTOSYNTÉZA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_07_26.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.7.Vl.16_Světelné_jevy.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k stručnému zopakování naučeného učiva o vlastnostech světle a k naučení nového učiva. Žák pochopí.
ÚSTROJÍ ZRAKU VY_32_INOVACE_18_23. Zrak nejdůležitější lidský smysl pomocí zraku získáváme asi 80 % informací obr. 1.
KAMENNÉ PLANETY VY_32_INOVACE_12_32
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Přímočaré šíření světla, rychlost světla
19.1 Světelné jevy – šíření světla
TEPELNÉ MOTORY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_02_32.
DOPING Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_12_26.
KEPLEROVY ZÁKONY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_32.
AMONIAK Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_20_26.
MODEL ATOMU Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_15_32.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Světelné zdroje. Šíření světla TÉMATICKÝ.
METEOROLOGIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_06_29.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov
HYDROSTATICKÝ TLAK Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_17_29.
Zákon odrazu světla, Zobrazení na rovinném zrcadle
OBJEM Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_11_29.
  KYSELINY – TEST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_01_26.
Teplo Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_01_32.
SLUNCE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_11_32.
RADIOAKTIVITA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_17_32.
Sčítání, odčítání, násobení, dělení – příklady k procvičení
Co už víme o světle, odraz světla, kulová zrcadla
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Světlo, světelné zdroje
MAGNETY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_29.
Dírková komora VY_32_INOVACE_43_Dirkova_komora
NEWTONOVY ZÁKONY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_20_29.
BUNĚČNÉ DÝCHÁNÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_13_26.
KVAŠENÍ VY_32_INOVACE_08_26
MAGNETICKÉ POLE ZEMĚ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_09_29.
HORMONY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_15_26.
POHYB Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_16_29.
VLASTNOSTI KAPALIN POVRCHOVÉ NAPĚTÍ
KOŘEN VY_32_INOVACE_12_23.
Druhy optických prostředí
Fyzika 7.ročník ZŠ Světelné jevy I. Optika Creation IP&RK.
Transkript prezentace:

ŠÍŘENÍ SVĚTLA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_08_32

Co je vlastně světlo. Jak vzniká. Kde se bere Co je vlastně světlo? Jak vzniká? Kde se bere? Odpovědi hledali vědci po staletí: Euklides Platon Galileo Galilei Newton Dnes víme: světlo je viditelné elektromagnetické záření

Světlo dopadá na předměty kolem nás a od nich se odráží Lidské oko – vnímá světlo ve dne za šera špatně vidíme šeroslepost – zhoršení vidění v šeru ve tmě nevidíme vůbec vidíme př. rozžhavené těleso – Slunce pohled přímo do Slunce může poškodit zrak!

světlo – vlnění o vlnové délce 400 – 750 nm Zdroj světla: plošný – Slunce, Měsíc, zářivka… bodový – hvězdy, maják, bodová lampička Světlo se šíří všemi směry od zdroje, ze kterého vychází Světlo se šíří také ve vakuu

Rychlost šíření světla největší je ve vakuu 300 000 km/s ve vzduchu – přibližně 300 000 km/s V kapalinách a pevných skupenstvích se rychlost zmenšuje. př. v diamantu je rychlost pouze 124 000 km/s

Pro lidské oko je rozhodující vnímání zdroje světla, které může být: 1. přirozené (Slunce) 2. nebo umělé (žárovky, zářivky) Prostředí, kterým se světlo šíří, nazýváme optické prostředí a dělíme ho na: průhledné – vzduch, sklo, voda průsvitné – papír, látka… neprůhledné – kámen, dřevo….

Jakým směrem se šíří světelný paprsek Jakým směrem se šíří světelný paprsek? V temné místnosti posvítíme baterkou na protilehlou stěnu. Vidíme, že světelný paprsek má tvar přímky, Světlo se tedy šíří přímočaře. toho např. využívají při přirozeném osvětlení vnitřku chrámů, pyramid osvětlení kostelů pomocí průchodu světla přes okna laserových show

Urči na základě pokusu s baterkou nebo lampičkou, jakým optickým prostředím jsou tyto předměty: Kouř Pára Barevný papír Bílý papír Rifle Bílé prostěradlo Plastová miska List stromu Keramický hrníček

ODKAZY RAUNER Karel, HAVEL Václav, PROKŠOVÁ Jitka, RANDA Miroslav ODKAZY RAUNER Karel, HAVEL Václav, PROKŠOVÁ Jitka, RANDA Miroslav. FYZIKA 7. 1. Plzeň: FRAUS, 2005. ISBN 80-7238-431-7. Texty jsou vlastní originální tvorbou autora.

Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2637 Název výukového materiálu: ŠÍŘENÍ SVĚTLA Autor: Ing. Pavlína Ptáčková Vytvořeno: 8. 5. 2012 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Fyzika Tematický okruh: ELEKTROMAGNETICKÉ A SVĚTELNÉ JEVY Téma: ŠÍŘENÍ SVĚTLA Pomůcky: interaktivní tabule, počítač, nosič flash Anotace: Vzdělávací materiál je určen k výkladu učiva o šíření světla. V závěru jsou uvedeny praktické úkoly na procvičení učiva.