Komunikační a prezentační dovednosti / C1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 Osobní prodej OSPRO/ S4 Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Paměť. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Advertisements

1 Týmová práce TYMP1/ C4 Verbální a neverbální komunikace - 1 Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
1 Komunikační a prezentační dovednosti - KOPRD Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
ASERTIVITA Alena Krákorová. Asertivita základy asertivního chování základní asertivní způsoby jednání asertivita DESATERO asertivita a obtížný klient.
VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
5. Klíčové kompetence a základní dovednosti Stanoviska sociálních partnerů.
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Komunikace Že si nerozumíme, je normální. Že si porozumíme, je zázrak. neznámý autor Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
PREZENTACE. INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE 2 Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Označení materiálu VY_32_INOVACE_14_02 Šablona III/2 Inovace a.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
1 Copyright © Mercuri International 2001 PREZENTAČNÍ DOVEDNOSTI.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_188_Charakterové vlastnosti osobnosti Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
ARTETERAPIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Komunikační a prezentační dovednosti / C1 Verbální komunikace Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Maturitní zkoušky 2014 ke dni
Tým a skupina Pavla Kotyzová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Bůh je moje jistota..
Psychologie v obchodní činnosti firmy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název vzdělávacího materiálu
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Pracovní porada Pracovní list.
Kvalitativní výzkum Vybrané otázky: Proč kvalitativní výzkum?
Komunikační a prezentační dovednosti / C3
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Pracovní porada Pracovní list.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Úvod do tvorby srozumitelného textu
Terapeutické komunity
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Základní jednorozměrné geometrické útvary
Komunikační a prezentační dovednosti / C3
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Interpersonální komunikace & asertivita
Název projektu: Moderní škola
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Občanská výchova a svět práce - 9. ročník Milan Šimek
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_06
Manažerský koučink MPH_MAKO PhDr. Milada Blažková
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Digitální gramotnost Informatické myšlení
SLOH A KOMUNIKACE Projev, proslov.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Cílové skupiny Studenti Farníci Rodiče Řeholníci Katolíci
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Komunikační a prezentační dovednosti / C1 Verbální komunikace Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ 2017-18

Komunikační a prezentační dovednosti / C1 Cíl a účel kurzu Cíl: Na základě získaných informací a procvičení komunikačních a prezentačních dovedností účastníci kurzu: Seznámí se se zásadami srozumitelné komunikace. Procvičí verbální dovednosti. Pochopí principy neverbálního chování. Uvědomí si význam individuálního přístupu ke komunikačnímu partnerovi. Naučí se připravit efektivní prezentaci. Sestaví projekt svého image. Uvědomí si přednosti asertivního chování. Účel: Podpora komunikačních dovedností prospěšných v profesním i osobním životě. Snížení stresujících faktorů, vyplývajících z nevhodné komunikace. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., pavla.kotyzova@seznam.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Témata kurzu Verbální komunikace. Komunikační a prezentační dovednosti / C1 Témata kurzu Verbální komunikace. Přizpůsobování. Komunikační styly. Image. Řeč těla. Prezentační dovednosti – příprava efektivní (nikoliv efektní) komunikace. Příprava Dne otevřených dveří – kreativita, prezentace výstupů, rozhodování na základě kritérií. Seminární úkol – profesionální prezentace. Asertivita. Kniha - prezentace. Témata budou většinou procvičována ve skupinách. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., pavla.kotyzova@seznam.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Uvedený čas = začátek práce, nikoliv příchod. Komunikační a prezentační dovednosti / C1 Organizace kurzu Cvičení ve skupinách: A pondělí lichý 13-15 hod - U44 217 B pondělí lichý 15-17 hod - U44 217 C pondělí sudý 13-15 hod - U44 217 D pondělí sudý 15-17 hod - U44 217 Uvedený čas = začátek práce, nikoliv příchod. Ukončení kurzu: klasifikovaný zápočet = dva seminární úkoly + písemný test, min. 60 % Požadavky na studenta: dochvilnost, aktivita při plnění týmových i individuálních úkolů, seminární úkoly – profesionální prezentace na dané téma + recenze knihy účast min. 4x, ADAPT se nepočítá, při účasti 3x bude navíc pokutový seminární úkol, méně nelze uznat, v případě vážného důvodu lze po dohodě navštívit dané téma jiný týden. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., pavla.kotyzova@seznam.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Literatura k tématu Komunikační a prezentační dovednosti / C1 Bělohlávková, V.: Jak porozumět řeči těla, Computer Press 2001. ISBN 80-7226-156-8. Čakrt, M.: Konflikty v řízení a řízení konfliktů, Management Press 2000. ISBN 80-85943-81-6. De Vito, J. A.: Základy mezilidské komunikace, Grada Publishing 2008. ISBN 978-80-247-2018-0 Hierhold, E.: Rétorika a prezentace, Grada Publishing 2008. ISBN 978-80-247-2423-2. Kabátek A., Lošťáková, O.: Obchodní a manažerská prezentace, Grada Publishing 2010. ISBN: 978-80-247-3344-9.  Mikuláštík, M.: Interpersonální komunikace, UTB 2001. ISBN 80-7318-047-2. Nevolová, M.: Přestaň prezentovat, začni vyprávět, Grada Publishing 2017. ISBN 978-80-247-5664-6. Pease, A.: Řeč těla, Portál 2011. ISBN: 978-80-7367-921-7.  Praško J., Prašková, H.: Asertivitou proti stresu, Grada 2007. ISBN: 80-247-1697-6.  Praško, J., Prašková, H.: Proti stresu krok za krokem, Grada 2007. ISBN 978-80-247-1697-8. Šimurka, D. a kol.: Mluvte jako mluvčí, Tribun 2014. ISBN 978-80-260-5766-6. Tegze, O.: Neverbální komunikace, Computer Press 2003. ISBN 80-7226-429-X. Termann, S.: Umění přesvědčit a vyjednat, Grada Publishing 2002. ISBN 978-80-247-0304-6. Vysekalová, J., Voříšek, K.: Jak být přesvědčivý a neztratit se v davu, Grada Publishing 2015. ISBN 978-80-247-5385-0.

Deset mylných názorů o komunikaci Komunikační a prezentační dovednosti / C1 Deset mylných názorů o komunikaci JE MOŽNÉ NEKOMUNIKOVAT MLUVÍME SPOLU JEN SLOVY SLOVA A MIMOSLOVNÍ SDĚLENÍ JSOU TÍM NEJDŮLEŽITĚJŠÍM SLOVY SDĚLUJEME JEN HOLÁ FAKTA NA TOM, JAK TO ŘEKNEME, NEZÁLEŽÍ UMĚNÍ MLUVIT JE VŠEMOCNÉ MUSÍME SI ROZUMĚT, KDYŽ SPOLU MLUVÍME ČESKY DRUZÍ SLYŠÍ PŘESNĚ TO, CO ŘÍKÁM VĚTA PŘESNĚ VYJADŘUJE TO, CO SI MYSLÍM SLOVA JSOU JEN SLOVA - VZDUCH PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova/

Jak sdělujeme I když člověk právě nic neříká, vysílá určité informace. Komunikační a prezentační dovednosti / C1 Jak sdělujeme I když člověk právě nic neříká, vysílá určité informace. Při přímém kontaktu dochází mezi lidmi k výměně informací nejen prostřednictvím slova mluveného, ale i projevy těla. Tyto mimoslovní projevy komunikace nazýváme souhrnně komunikací neverbální. Některé prameny uvádějí podíl neverbální komunikace až 67 %, tzn., že z celkového množství informací toto množství informací vnímáme z mimoslovního projevu našeho partnera. Pravděpodobně nejznámější výzkum A. Mehrabiana hovoří o  57 % podílu neverbální komunikace a  43 % podílu komunikace verbální (pouhých 7% informací vnímáme z obsahu slov a zbývajících 36 % informací připadá na tón řeči, intonaci, sílu a zbarvení hlasu). PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova/

Komunikační sdělení obsahuje Komunikační a prezentační dovednosti / C1 Komunikační sdělení obsahuje Výzkum A. Mehrabiana 8 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova/ 8

Co lidé sdělují Komunikační a prezentační dovednosti / C1 Co si myslí Fakta – údaj o něčem Myšlenky – vztahy mezi fakty Co si myslí o sobě – jak se cení, za koho se považuje Co si myslí o nás – jak nás cení, za koho nás považuje Co si myslí o našem vztahu – jsme si blízko, rozumíme si nebo nezájem, nepřátelství … Co cítí Své emoce – vyjádřené neverbálně Postoje – jsem pro nebo proti Názory Přesvědčení Co chtějí To je někdy sděleno zašifrovaně, málokdy jasně PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., pavla.kotyzova@seznam.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova/

Co dělá řeč srozumitelnou Komunikační a prezentační dovednosti / C1 Co dělá řeč srozumitelnou jednoduchost - jasně se vyjadřovat - srozumitelné výrazy, názornost podání, vysvětlení neznámých slov, dodržování pravidel o dělání přestávek a pauz v řeči, správné kladení větného důrazu, krátkost projevu přehlednost sdělení - zdůrazňovat, co je podstatné, ohlášení toho, co bude, rozčlenění podle jednotlivých témat, logická vazba slovního projevu, navazování nového na to, co už bylo řečeno, shrnutí nejpodstatnějších věcí výstižnost - volba nejvhodnějších slov, hovoření k věci, soustředění se na podstatné a vynechávání nepodstatného podnětnost - používání příkladů, vyhýbání se neosobnímu způsobu řeči, používání modelů, příměrů a podobenství PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova/

Vyvarujte se při rozhovoru: Komunikační a prezentační dovednosti / C1 Vyvarujte se při rozhovoru: mluvit nesrozumitelně, monotónně, únavně a dlouho, stále opakovat totéž, nepřinášet nové informace, používat fráze a klišé, hovořit namyšleně, vnášet do hovoru napětí, mluvit příliš rychle nebo pomalu, plést páté přes deváté, nepustit druhého ke slovu, mluvit v dlouhých blocích, skákat do řeči, zachovávat při hovoru kamennou tvář nebo dívat se při hovoru jinam. Vyhýbejte se slůvku JÁ, používejte slova VY, argumentujte užitkem pro posluchače, používejte co nejméně cizích slov a nepoužívejte silných slov. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova/

To, co říkáte, často vede k úspěchu méně než jak to říkáte. Komunikační a prezentační dovednosti / C1 Ještě jednou… Vztahy mezi lidmi se vytvářejí na základě verbální a neverbální komunikace. To, co říkáte, často vede k úspěchu méně než jak to říkáte. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova/