Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiálu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Grafické formáty výukový text.
Advertisements

Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Počítačová grafika.
Rastrová a vektorová grafika
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA HELENA MYNAŘÍKOVÁ.
Výhody a nevýhody, software pro grafiku
Úvod Formát SVG Aplikace sSVGui Ukázka aplikace Závěr.
Ing. Bohuslava Vitekerová
Počítačová grafika - úvod
Grafika Rastrová X Vektorová.
Počítačová grafika Nagla Al Samsamová 4.B.
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Vektorová a bitmapová grafika
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Bitmapová (rastrová) grafika
SIPVZ – úvodní modul P Počítačová grafika a prezentace metodické poznámky (4 h)
Počítačová grafika.
Základní pojmy Grafiky
Počítačová grafika.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA VY_32_INOVACE_F3-03 AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš
Počítačová grafika a prezentace 1 Radek Pinc
Získáváme fotografie pro práci Odkud a jak…. Kde se používá počítačová grafika tiskoviny – časopisy, noviny, knihy, letáky reklama – billboardy, propagační.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
VY_32_INOVACE_7B1 Grafika 1 Rozdělení grafiky.
GRAFIKA.
Vektorová grafika Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dagmar Vítková. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Počítačová grafika a prezentace
Tomáš Veselý, Lukáš Ratkovský, Luboš Rauer.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Počítačová grafika.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_19.
Počítačová grafika (základy práce v (vektorovém) kreslicím programu)
Počítačová grafika a CAD 1 Ukládání obrázků do různých formátů.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika, barevné modely
Grafika Vytvořil Filip Grela.
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
Martina Braunerová.  obrázek je složen ze základních geometrických tvarů (body, přímky, křivky, mnohoúhelníky)  je možné libovolné zmenšování či zvětšování.
Počítačová grafika Zoner Callisto Import a export – práce se soubory a tisk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková.
Grafika Kateřina Šebestová Grafika Druh výtvarného umění Více exponátů stále originály Vznik 6. století v Číně 868 první kniha 13. století tisk na plátno.
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková. Barevná hloubka barevné odstíny jsou dány kombinací barev barevná hloubka = určuje kolik bitů je potřeba k popisu.
Počítačová grafika VY_32_inovace_01_infgrafika_05 Vypracovala: Mgr. Lucie Bernátová Datum: březen 2014 Předmět:Informační technologie Ročník:8. ročník.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Počítačová grafika Vektorový a grafický editor Zoner Callisto Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_047.ICT.13 Vektorová a rastrová grafika.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA EOA
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Grafické programy - opakování
Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření duben 2013 Ročník 6.
Vektorové a rastrové grafické programy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
GRAFIKA.
Převod objektů mezi formáty
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Počítačová grafika.
Počítačová grafika.
Transkript prezentace:

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiálu Počítačová grafika – úvod VY_32_INOVACE_09.01.01 Autor Mgr. Jana Naušová Tematická oblast Počítačová grafika Ročník 2. – 4. ročník Přírodovědné lyceum Datum tvorby 14. 9. 2013 Anotace Materiál seznamuje žáky s jednotlivými druhy počítačové grafiky. Metodický pokyn Úvodní prezentace do problematiky počítačové grafiky.

Počítačová grafika Kde se počítačová grafika využívá: Tiskoviny Reklama Média,televize, rozhlas Internetové stránky 3D modeling – prostorové modelování CAD / CAM projektování – konstrukce budov,aut, letadel…. Hry atd.

Rozdělení grafického softwaru Vektorová grafika Rastrová grafika

Vektorová grafika Objekty jsou popsány matematicky. Výsledný obrázek je vytvořen pomocí čar a křivek, které jsou základními kameny všech zbývajících objektů. Celkový obraz je složen z velikého množství „vektorových objektů“ obdélníků, čtverců, křivek, úseček, textu atd. .

Výhody vektorové grafiky Při zvětšení vektorového obrázku nedojde k jeho rozostření Vektorová grafika je přesná Kdykoli v průběhu tvorby vektorového obrázku lze provést zásadní změny Vektorový obrázek lze přenést do jiného programu, který podporuje určitý formát Zvětšený obrázek

Použití vektorové grafiky Programy pro konstrukci a profesionální návrhářské systémy (CAD,CAM) Grafické a kartografické informační systémy (GIS) Reklamní studia, agentury, návrháři a další Formáty: PDF, SVG, WMF, EPS, DXF

Rastrová grafika Obrázek v rastrové grafice je uložen bod po bodu – pixely. U každého bodu obrázku je uložena jeho barva, jas, kontrast. Rastrová grafika umožňuje prostřednictvím tisíců bodů vytvořit prakticky libovolný výsledný obraz.

Výhody rastrové grafiky Opticky věrné uchování snímku, např. fotografie nebo obrázku Možnost provádění různých grafických efektů, fotomontáží, koláží, střihů apod. Archivace a následné zpracování klasických „papírových“ obrázků, které v digitální formě nepodléhají stárnutí a zničení.

Použití rastrové grafiky Reklama, propagace Množství softwaru pro speciální účely (archivace snímků, prezentace, umělecká tvorba Hry a další Formáty: BMP, JPG, TIFF, GIF, PNG, atp.

Programy pro zpracování grafiky ADOBE PHOTOSCHOP –nejpopulárnější program Použití – profesionálové a grafická studia, reklamní agentury, filmové a televizní společnosti COREL DRAW –zpracování vektorové grafiky, umí načíst a pracovat i s rastrový obrázek. Tvorba plakátů. Zoner Callisto – program pro zpracování vektorové grafiky, umí pracovat i s obrázky a rastrovou grafikou (výhoda je velmi levný) Trojrozměrné modelování – 3D studio(MAX) – slouží k prostorovému 3D malování, ze základních objektů kvádr, krychle, koule, válec jehlan atd. můžete jejich deformací vytvořit libovolnou trojrozměrnou scénu BRYCE – program pro tvorbu krajin, ale i pro modelování 3D scén

Zdroje obrázky – archiv autora PAVEL NAVRÁTIL,S počítačem nejen k maturitě 2. díl, 7. vydání: © Computer media s. r. o., 2009. ISBN: 978-80-7402-021-6 ZONER software, a. s., Zoner Callisto 5 uživatelská příručka. Copyright © 1991–1999 Inso Chicago. Dokumentace: © 1996–2004 ZONER software, a. s. Dostupný z http://www.callisto.cz. obrázky – archiv autora