Vztahy a pravidla soužití - rodina

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
Advertisements

Alžběta Brožová Barbora Šimková Lenka Krejcárková.
 VY_32_INOVACE_16_12  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č.22I Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.17
1 Anotace ICT 2 _ 1/48 Prezentace seznamuje žáky s pojmy rodina, funkce rodiny, reprodukční, ekonomická funkce, psychické a citové potřeby, rodokmen rodiny.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Rodina jako vzor a příklad
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
 VY_32_INOVACE_16_06  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název DUM: Rodina
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Zpracovala: Simona Hyková
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název DUM: Funkce rodiny Číslo DUM: VY_52_INOVACE_66_96 Vzdělávací předmět: Rodinná výchova Tematická oblast:
1 Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _.
ANOTACE CZ. 1.07/1.5.00/ Já a moje rodina VY_52_INOVACE_87_96
1 Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_406.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Zásady zdravého stravování. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví,
Sexuální dospívání. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce–
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.03_Manzelstvi Datum:
Manželství. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce– Manželství.
Poruchy příjmu potravy. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Rodičovství. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce– Rodičovství.
Změny v životě člověka – puberta, dospívání
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Režim dne. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce– Režim.
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Sluneční soustava. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Sluneční soustava NÁZEV MATERIÁLU VY_32_INOVACE_7B_Př5_02_Sluneční.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Výživa a zdraví. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce–
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_11_Sebepoznávání a sebepojetí Číslo projektu:
Lidské tělo - svaly. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a jeho svět – Lidské tělo – svaly.
Tělesné a duševní změny u dospívajícího. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura,
Otužování.
Lidské tělo - kostra.
Vztahy a pravidla soužití – vrstevnická skupina
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Třídění přírodnin.
Láska.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Domov Domov je tam, kde….
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Křížovka – opakování, manželství
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Dýchací soustava.
Lidské tělo - kůže.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Ludvík Napoleon a druhé císařství
Vztahy a pravidla soužití - obec
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Autor Mgr. Hana Drchotová Škola ZŠ Bor, Školní 440, Bor, Téma
RODINA A JEJÍ POSTAVENÍ VE SPOLEČNOSTI
Přizpůsobivost živočichů
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_06 Vztahy mezi lidmi
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Autor Mgr. Hana Drchotová Škola ZŠ Bor, Školní 440, Bor, Téma
Domov, obec, stát, světadíl
ZAMYŠLENÍ - DISKUSE Člověk žije ve společnosti druhých lidí. V životě se můžeme dostat do situace, kdy na umění domluvit se a spolupracovat bude závislé.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor Mgr. Hana Drchotová Škola ZŠ Bor, Školní 440, Bor, Téma
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_32_INOVACE_07_ Rodina Téma: Rodina
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Vztahy a pravidla soužití - rodina

ZŠ Bor, Školní 440, 348 02, příspěvková organizace ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, 348 02, příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce– vztahy a pravidla soužití – rodina. NÁZEV MATERIÁLU VY_32_INOVACE_7C_Vz8_07_ Vztahy a pravidla soužití – rodina. ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/21.3534 PŘEDMĚT Výchova ke zdraví ROČNÍK 8. KLÍČOVÁ SLOVA Rodina, rodiče, vliv rodiny, obdiv, vzor. DATUM 2.11.2013

Anotace Tato prezentace je určena pro žáky 8. tříd základní školy, pro vzdělávací obor Člověk a zdraví – Výchova ke zdraví. Žáci se seznámí s vlivem rodiny na vývoj a chování dítěte.

Vliv rodiny Člověk je tvor společenský, vytváří společenské skupiny podle vzájemných vztahů, cílů a zájmů. V průběhu svého života procházíme řadou sociálních skupin (např. rodina, školní třída, spolupracovníci,…..). Nejvíce na nás působí ty skupiny, ke kterým máme kladný vztah a záleží nám na nich. První skupina, jejímž členem se stáváme hned po narození, je RODINA. Učíme se v ní, které způsoby chování jsou nebo nejsou v různých situacích vhodné. Proto nás rodiče v některých činnostech povzbuzují, některé nám zakazují, určují nám denní režim a dohlíží na jeho dodržování. V rodině nalézáme uspokojování svých potřeb. Chceme milovat a být milováni. Chceme být přijímáni takoví, jací jsme. Je pro nás důležité vzájemně se respektovat a mít jistotu těsného spojení s domovem.

Pokus se vytvořit svůj rodinný erb. Obr.č. 1 z učebnice 7. ročníku str.9

Rodina Ze své rodiny přijímáme řadu zvyků, které jsme se zde naučili, přijímáme hodnoty a životní styl svých rodičů, vzory mužského a ženského chování. Především malé děti nevědomě napodobují své nejbližší, proto je důležité být jim vzorem. Výchovu dětí výrazně ovlivňuje i denní rytmus, který je důležitou součástí rodinného života. Závisí na programu jednotlivých členů rodiny a na tom, je-li všední den nebo svátek.

Otázky k zamyšlení 1. K čemu tě vede tatínek, co tě učí maminka? 2. Máte nějaké společné zájmy? 3. Co na svých rodičích obdivuješ? 4. Čím se jim podobáš? 5. Jaký je řád vaší rodiny? 6. Kdy jste nejčastěji spolu a jakým způsobem společný čas trávíte?

Vztahy v rodině Děti = vnoučata Rodiče = táta a máma Prarodiče = babička a dědeček

Děti, rodiče a prarodiče Obr.č. 2

Střed rodinného života Vzpomeň si, který kus nábytku býval středem společného rodinného života. Napovědět ti může následující obrázek. Odpověď – STŮL. Platí to i dnes? Co je středem rodinného života u vás doma?

Obr.č. 3

Každá rodina je jiná V některé převládá pohoda a klid, v jiné cítíme nesoulad a napětí. Je-li dítě rodiči chváleno, naučí se chválit a povzbuzovat. Dítě, které je doma káráno, se naučí kritizovat.

Šťastná rodina Obr.č. 4

Zkus doplnit následující věty. Žije-li dítě obklopeno láskou, naučí se ……… Žije-li dítě v nepřátelství, naučí se být ……… Žije-li v důvěře a bezpečí, naučí se …………… Možná si vzpomeneš na další podobná konstatování.

Zdroje k textu JANOŠKOVÁ, Dagmar; ONDRÁČKOVÁ, Monika; ČECILOVÁ, Anna. Občanská výchova 6 s blokem Rodinná výchova pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2003, ISBN 978-80-7238-886-8. JANOŠKOVÁ, Dagmar; ČÁBALOVÁ, Dagmar; MARKOVÁ, Hana. Občanská výchova 7 Rodinná výchova 7 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2004, ISBN 80-7238-325-6.

Zdroje k obrázkům Obr.č. 1 učebnice strana 9 - JANOŠKOVÁ, Dagmar; ČÁBALOVÁ, Dagmar; MARKOVÁ, Hana. Občanská výchova 7 Rodinná výchova 7 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2004, ISBN 80-7238-325-6. Obr.č. 2 NEUVEDEN, Neuveden. onlineomalovanky.cz [online]. [cit. 2.11.2013]. Dostupný na WWW: http://www.onlineomalovanky.cz/omalovánka-rodinný-portrét-s-prarodiči-rodiči-a-vnoučaty_1570.html Obr.č. 3 NEUVEDEN, Neuveden. i - creative.cz [online]. [cit. 2.11.2013]. Dostupný na WWW: http://www.i-creative.cz/wp-content/uploads/2012/01/sf.jpg Obr.č. 4 NEUVEDEN, Neuveden. omalovanky.superia.cz [online]. [cit. 2.11.2013]. Dostupný na WWW: http://omalovanky.superia.cz/lide/rodina.php