VRECKO Systém pro tvorbu virtuálních světů Jan Flasar FI MU Brno
Co bude řečeno? Motivace Architektura systému VRECKO Příklady Další rozvoj Něco z jiného soudku VRECKO: Systém pro tvorbu virtuálních světů CPG Meeting '06
Motivace Vytvoření VR systému s flexibilní a jednoduchou architekturou pro snadnou realizaci experimentů ve VR umožní definovat chovaní jednotlivých komponent měnit systémovou konfiguraci a vlastnosti komponent za běhu VRECKO: Systém pro tvorbu virtuálních světů CPG Meeting '06
Architektura systému VRECKO Základní komponenty systému Scene EnvironmentObject Ability Device, DeviceManager Scheduler EventDispatcher VRECKO: Systém pro tvorbu virtuálních světů CPG Meeting '06
Architektura systému VRECKO Scene DeviceManager EObject EObject Device Device Ability Ability Scheduler EventDispatcher VRECKO: Systém pro tvorbu virtuálních světů CPG Meeting '06
VRECKO architecture Input Output Jednoduché rozhranní entit – I/O standartní nebo uživ. definované typy Entity Jednoduchá komunikace mezi entitama Entity 2 Entity 3 Forward output EventDispatcher Interconnection storage Entity 1 Activate input VRECKO: Systém pro tvorbu virtuálních světů CPG Meeting '06
VRECKO architecture Chování entit: Reakce – přes I/O Samostatná činnost – pomocí funkce update() kombinace obou přístupů Input Output Entity update() Možnost dynamické změny chování s použitím schopností (Ability) Renderování grafu scény – OSG (OpenSceneGraph) C++ implementace + OpenGL VRECKO: Systém pro tvorbu virtuálních světů CPG Meeting '06
VRECKO - examples Hand Tracker PinchGloves EO - Tool EO - Hand Geometry Transformation User data, … Ab – Tool processEvent() update() Use Hand PinchGloves Contact EO - Hand Geometry Transformation User data, … Ab – Hand (grabbing) processEvent() update() Position Orientation ... Grab Selection type Use Position Orientation Tracker VRECKO: Systém pro tvorbu virtuálních světů CPG Meeting '06
VRECKO - examples Mirror PinchGloves Hand component EO - MirrorObject Contact MirrorAreaSize EO - MirrorObject Geometry Transformation User data, … Ab – Mirror processEvent() update() Position Orientation ... Act./deact. AreaTranslate Hand component VRECKO: Systém pro tvorbu virtuálních světů CPG Meeting '06
VRECKO - examples <EnvironmentObject> <ID>7</ID> <Geometry>…</Geometry> … <Ability> <Name>Mirror</Name> <PluginName>Exploration</PluginName> <Parameters> <Active>1</Active> <AreaSize>4 2</AreaSize> </Parameters> </Ability> </EnvironmentObject> VRECKO: Systém pro tvorbu virtuálních světů CPG Meeting '06
VRECKO - examples 3D zvuk použitím OpenAL knihovny EO - Avatar Position EO - Avatar Orientation Geometry Transformation User data, … ... EO – SoundGen. Geometry Transformation User data, … Ab – Avatar processEvent() update() PlayReq Ab – SoundSource Play processEvent() update() Pause Ab – Listener PlayRequest Stop processEvent() update() Maintence AddSource VRECKO: Systém pro tvorbu virtuálních světů CPG Meeting '06
VRECKO - examples 3D zvuk pouzitim OpenAL knihovny Car EO – SoundGen. Ab – SoundSource processEvent() update() Pause Play Stop PlayReq EO - Avatar Ab – Listener processEvent() update() PlayReq AddSource Maintence EO - Alarm Car Ab – ProximitySensor Detection group processEvent() update() EntityDetected SignalType VRECKO: Systém pro tvorbu virtuálních světů CPG Meeting '06
VRECKO - examples 3D zvuk použitím OpenAL knihovny Proximity sensor Listener SoundSource Alarm area VRECKO: Systém pro tvorbu virtuálních světů CPG Meeting '06
Shrnutí Systém VRECKO: modularní systém s jednoduchou architekturou relativně snadno rozšiřitelný pomocí schopností a zařízení dynamické změny chování multiplatformní řešení omezené dostupnými knihovnami VRECKO: Systém pro tvorbu virtuálních světů CPG Meeting '06
Další rozvoj vytvoření základní sady nástrojů pro interakci ve virtuálním světě další zlepšení funkčnosti možnost distribuovaného prostředí pro spolupráci první realizace na ZCU v Plzni s využitím knihovny RakNet možná spolupráce s VUT Brno VRECKO: Systém pro tvorbu virtuálních světů CPG Meeting '06
Něco z jiného soudku Rehabilitace ochrnutých pacientů (zejména dětí) detekce velmi malých pohybu paže optické snímaní ohyb optického vlákna měření napětí na částech ruky VRECKO: Systém pro tvorbu virtuálních světů CPG Meeting '06
Publikace bude odeslán článek o pohybu avatara v jeho blízkosti na konferenci HCI 2007 VRECKO: Systém pro tvorbu virtuálních světů CPG Meeting '06
Děkuji za pozornost VRECKO: Systém pro tvorbu virtuálních světů CPG Meeting '06