ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BAROKO I..
Advertisements

Baroko.
Česká kultura v 16. století renesance
Baroko.
BAROKNÍ STAVBY V OPAVĚ Charakteristika barokní architektury
Gotická kultura.
Barokní umění.
Baroko a rokoko Věk nové zbožnosti.
Baroko v českých zemích
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Baroko Život v barokní době.
Základní škola Nový Jičín, Komenského 68, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Ilona Nováková
BAROKO Doba protikladů.
Baroko, prvky baroka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
PAMÁTKY UNESCO Martin VRZALA.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
České baroko Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3612_České_baroko Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Baroko − architektura Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu
VÝTVARNÉ UMĚNÍ Sochařství vnitřní výzdoba kostelů zámecké a palácové interiéry venkovní schodiště sochy v zahradách, na mostech atd. většinou byl ztvárněný.
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
 Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Baroko Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo: VY_32_INOVACE_17.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: ZŠ Průhonice
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: ZŠ Průhonice
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
BAROKO sochařství, malířství, literatura
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
BAROKO sochařství, malířství, literatura
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Život v době baroka Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_03_Česká historie.
Dějiny hudby a její osobnosti
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_VI_3_20 Baroko, prezentace Šablona číslo: VI Sada číslo: 3 Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr. Radmila Smolíková

Anotace: vznik baroka, barokní kultura Očekávaný výstup: žáci si osvojí pojem baroko – doba a místo vzniku tohoto uměleckého slohu, barokní architektura a její prvky, hudba, malířství a sochařství Druh učebního materiálu: prezentace Typická věková skupina: 12– 13let Klíčová slova: baroko, barokní architektura, barokní hudba, opera, barokní malířství a sochařství Pomůcky a materiál: interaktivní tabule, sešit, psací potřeby Potřebný čas pro výuku DUM: 35 minut Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Učitel žákům prezentuje látku na interaktivní tabuli a žáci poté ústně rekapitulují získané vědomosti. Žáci si učiní krátký zápis do sešitu.

zdroje Mandelová, H., Kunstová, E., Pařízková, I. Dějiny středověku a počátků novověku. 2. vydání. Liberec: Dialog, 2010.

Baroko

Baroko (barok) Umělecký sloh, který se utvářel na přelomu 16. a 17. století v Itálii. Název „baroko“ je pravděpodobně odvozen od portugalského slova „barocco“ – nepravidelná perla. Baroko zdůrazňovalo citovou stránku působení uměleckých děl .

slovníček Balustráda – zábradlí z ozdobných sloupků. Boží muka – drobná stavba v krajině s motivem Krista na kříži. Loreta – kaple napodobující svatou chýši v italském Loretu. Morový sloup – dílo s bohatou sochařskou výzdobou, poděkování za ukončení morové epidemie. Sala terrena – stavba v podobě síně, často arkádami otevřená do zahrady.

Barokní architektura Barokní stavby bývaly bohatě zdobené – sochy a sloupy, kopule, bohatá výzdoba kolem oken. Uvnitř staveb bývaly vázy, balustrády, štuky a zlacení, nástropní malby. Světské stavby bývaly obklopené rozlehlými zahradami, které byly krášleny fontánami, umělými jeskyněmi, sochami, …….

Architektura světská a náboženská Architektura náboženská Obytná – paláce, domy zámky Veřejná – radnice, zahrady, opevnění, mosty Hospodářská – sýpky, statky Chrámy a kaple Drobné stavby – křížové cesty, boží muka Kláštery Poutní místa, lorety, hřbitovy

Divadlo a hudba Divadlo se stalo oblíbenou zábavou šlechty. Divadelní sály vznikaly ve šlechtických sídlech, zřizovala se však i veřejná divadla. Kromě divadelních her se hrála také operní představení s baletem. Mezi významná hudební skladatele patřili Claudio Monteverdi, Johann Sebastian Bach a Georg Friedrich Händl. V Čechách patřili k nejvýznamnějším P.J.Vejvanovský a J.D.Zelenka. Baroko je obdobím rozvoje varhanní hudby.

Barokní malířství Převažují náboženská témata a portréty. Významným tématem se stává zátiší. Samostatným námětem se stává krajina. J. Arcimboldo, B. Spranger, H. von Aachen, Caravaggio, Rembranddt van Rijn, D. velasquez, V. Hollar, K. Škréta.

Česká barokní architektura Svatá hora u Příbrami klášter v Břevnově zámek Mnichovo Hradiště divadlo na zámku v Českém Krumlově lékárna v Klatovech kostel sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře u Žďáru nad Sázavou Kuks kostel sv. Jakuba v Jičíně Libosad s lodžií (Sedličky u Jičína)

Selské baroko Barokní architektur a móda šlechty a měšťanů působila i na venkov. Baroko mělo vliv na stavbu venkovských obydlí, hospodářských budov, kapliček či božích muk, na výrobu nábytku, šití krojů, malování obrázků i zdrobení nádob. Obdivován je malovaný nábytek, vyšívané kroje i jihočeské statky, které jsou postaveny v tzv. „selském baroku“.