VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
Advertisements

Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
Téma 3: Cíle vzdělávání 3. část
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
Vzdělávání a jeho kategorie
Dosavadní možnost studia učitelství Mgr. - odborné (s možností učitelské způsobilosti) – FF - učitelství (PdF, FTK, PřF)
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
Příprava katechety a učitele náboženství
Didaktické prostředky
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Struktura výuky.
Výběr adekvátních vyučovacích metod při fixaci a kontrole znalostí v rámci ekonomického vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Cíle studia didaktiky pedagogiky
259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky
Katedra didaktiky ekonomických předmětů VŠE v Praze DIDAKTICKÁ SLOŽKA STANDARDU UČITELE ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ Miloslav Rotport Kostelec nad Černými lesy 27.
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
VYUČOVACÍ PROCE S A JEHO FÁZE
Teorie vzdělávání dospělých
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
S OCIALIZACE DO PROFESE UČITELE Školní pedagogika Podzimní semestr 2014 Petra Černochová, Anna-Marie Malíková.
Pedagogická komunikace
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Kurikulární rozpracování učebního tématu (od vzdělávacího programu k vyučovací hodině) Seminární práce 2. roč.
Pedagogická diagnostika
ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
Kurikulum, metody výuky, didaktická technika
Didaktika geografie.
Kurikulární rozpracování učebního tématu (od vzdělávacího programu k vyučovací hodině) Seminární práce 2. roč.
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
DIAGNOSTIKA HODNOCENÍ ZPĚTNÁ VAZBA
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Rvp ZV / na konci základního vzdělávání/ = cíl vzdělávání = vybavit všechny žáky souborem KK, připravit je na další vzdělávání a.
Didaktické prostředky
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
Pedagogická diagnostika
Obecná didaktika ÚVOD.
Zátěž a rizika povolání a optimismus učitele
CLIL v ČR a v zahraničí Content and Language Integrated Learning
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Teorie vzdělávání dospělých
Školní didaktika.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Standardy pro základní vzdělávání
Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2011
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
DIDAKTICKÉ ZÁSADY obecné požadavky uplatňované v procesu výuky zajišťují kvalitu výchovně vzdělávacího procesu vztahují se na všechny stránky výuky, na.
Kurikulum: obsah školní edukace
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
5. Rodina jako výchovný činitel, předškolní pedagog
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Transkript prezentace:

VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence c/ výukové strategie učitele d/ učební strategie žáka e/ kritéria hodnocení f/ reflexe výuky a/průběh výuky b/ učební styl učitele c/ výukové metody d/ formy vyučování e/ individuální přístup k žákovi Fú příznivé prostředí třídy

Příprava učitele na vyučování kompetence učitele 1. Didaktické - sleduje vývoj a způsoby uplatňování oborů v praxi - oborové znalosti přetváří ve vzdělávací cíle ke vzdělávacím cílům vybírá a strukturuje vzdělávací obsah 2. Metodické - vybírá metody, postupy vzhledem ke zvoleným vzděl. cílům - používá metody, které motivují k učení a přispívají k osobnostnímu rozvoji a aktivnímu zapojení žáka do výuky 3. Diagnostické evaluační - zjišťuje vzdělávací potřeby žáků, jejich individuální pokrok - stanovuje kritéria, pravidla a způsoby hodnocení žáků - reflektuje úspěšnost vyučování a učení žáků 4. Komunikační organizační - řídí a koordinuje činnosti skupin žáků i jednotlivců - formuluje jeho pravidla a vede žáky k jejich dodržování - řeší konflikty

PLÁNOVÁNÍ VÝUKY REFLEXE PŘÍPRAVA REALIZACE

KRITÉRIA PRO HODNOCENÍ ZKOUŠENÍ HODNOCENÍ POZNÁMKY -kázeň ve výuce PŘÍPRAVA předmět, ročník, datum TÉMA   CÍL STRATEGIE VYUČOVACÍ PROCES -motivace -seznámení s učivem  -upevňování učiva  -opakování  -aplikace, využití METODY KRITÉRIA PRO HODNOCENÍ ZKOUŠENÍ HODNOCENÍ POZNÁMKY -kázeň ve výuce

poznání žákovy osobnosti REALIZACE poznání žákovy osobnosti D obohacování ostatními vlivy uvnitř a vně životního prostředí C citlivost zdrojů a objevování životního prostředí B uvolnění a ovládnutí osobních zdrojů A objevení vnitřních zdrojů 5. řeč 4. fyzické já 6. city 7. intelekt 3. obrazotvornost 1.pozornost 2. smysly

VZTAH NAŠEHO VROZENÉHO ZPŮSOBU POZNÁVÁNÍ /KOGNITIVNÍHO STYLU/ K UČENÍ REALIZACE METODY TECHNIKY UČENÍ STRATEGIE UČENÍ STYL UČENÍ KOGNITIVNÍ STYL

Bloomova taxonomie kognitivních cílů REALIZACE tvořit hodnotit analyzovat zapamatovat porozumět aplikovat

POJEM REALIZACE POJMOVÁ MAPA konkrétní abstraktní kategorie věcí, myšlenek společné podstatné vlastnosti POJMOVÁ MAPA lodní MĚSTO osobní DOPRAVA vlaková lokální mezinárodní UBYTOVÁNÍ státní myšlenkový proces

REFLEXE dosažení cíle procesu učení vědomosti motivace dovednosti expozice fixace postoje hodnocení hodnoty aplikace

jaké požadavky vyplývají na učitele Jak se změnil žák           jaké požadavky vyplývají na učitele Jak se změnil žák   Nové požadavky na žáka Jak se změnil vztah s rodiči Jak se změnily vztahy s kolegy V čem se změnila moje práce

Literatura: Pasch, M. et al. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál. Janík, T.,Maňák, J.,Knecht, P. (2009). Cíle a obsahy školního vzdělávání a metodologie jejich utváření. Brno: Paido. Skalková, J. (2007).  Obecná didaktika. Praha: Grada. Slavík, Jan.(1999). Hodnocení v současné škole. Praha: Portál. Zpracovala: Vladimíra Neužilová