Přetěžování Datové typy
Přetížení Přetížení funkcí je možnost deklarovat i definovat více funkcí stejného jména s různým počtem, nebo s různými typy parametrů.
Užití přetížení Výpis textu na obrazovku Příkaz „piš řetězec“ Text vidíme jakoby na fólii před Baltíkovým prostorem – jeho pozice se nemění
Užití přetížení Chceme-li text editovat (změnit jeho vlastnosti) - musíme si vybrat jinou alternativu příkazu = ZMĚNIT JEHO PŘETÍŽENÍ Nejprve převedeme na rozšířený příkaz Klikneme pravým tlačítkem myši a vybereme volbu Pak zvolíme „upravit“
Přetížení = existence více verzí jednoho příkazu Mění se údaje v závorkách – čili parametry - je zde vždy název a typ parametru
Datové typy Program musí vědět, co s údajem provést, musí pochopit jeho TYP Typy dělíme na PRIMITIVNÍ OBJEKTOVÉ
Primitivní datové typy int - celá čísla (barva modrá) float – reálné číslo - 6 platných číslic ( barva zelená) double – reálné číslo - 15 platných číslic (tmavozelená barva) char – samostatné znaky (růžová barva) ……. V současné době se více používají typy „double“ – šetří místo v paměti, neboť některé počítače typy „float“ nejprve převádějí na „double“ a pak zpět
Objektové datové typy String - řetězec znaků (žlutá barva) System.Drawing.Font - font písma System.Drawing.Color – barva písma Baltie – vše, co je jakýmkoli způsobem Baltíkem