Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
Advertisements

Karel Čapek Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Téma: ŘECKO 7, Makedonie Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Alexandr Veliký Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 5/2012 Anotace:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
Technologie Teorie obrábění I. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.3 Starověký Egypt – přírodní a životní podmínky, společnost.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ D.9.A.31_kvetnove_povstani_zide_v_protektoratu
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování starověkého Řecka Název sady: Staroorientální.
Téma: STAROVEKÉ ŘECKO 3 Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Archaické období Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 3/2012 Anotace:
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Pokus o sjednocení Německa. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Pokus o.
Mimoevropské civilizace Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_27_Národ_sobě_kulturní_rozvoj_ib1 Číslo projektu: CY1.07/1.4.00/
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Inf Počítač a lidé s handicapem
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Školství v 17. a 18. století Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_04_Česká.
POŽÁRNÍ PREVENCE V GASTRONOMICKÝCH PROVOZOVNÁCH
Pražské červnové povstání
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Prosinec 2011 Ročník 8
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Název vzdělávacího materiálu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.61_Mezopotamie Datum:
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
VY_32_INOVACE_Lul_III_10 Punské války
Název prezentace (DUMu): Jednoduché úročení
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Název prezentace (DUMu): Logaritmické rovnice
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Raná řecká tyranida, Sparta
Léto VY_32_INOVACE_59_Leto Prvouka - 2. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní společenstva – skály a hory
MAKEDONIE I. Makedonská nadvláda.
VRCHOLNÉ OBDOBÍ ŘECKÝCH STÁTŮ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Revoluce ve Francii
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
klasické období (5. stol. př. n. l. Athény za Perikla)
Anotace: Prezentace pro 9. ročník. K výkladu
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.01_PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU-ZNAKY.
POČÁTEK 2. SvětovÉ válkY VY_32_INOVACE_53_POČÁTEK 2. SVĚTOVÉ VÁLKY
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Neživá příroda - vzduch
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_10-35_Peloponéská válka a nástup Makedonie Číslo.
Revoluce v evropských zemích 1848
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Řecko-perské války Boje Řeků za svobodu.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
1. SVĚTOVÁ VÁLKA Události let
Transkript prezentace:

Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012 Řecko IV Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis - starověk Výukový materiál doplňuje informace k učivu o starověkém Řecku. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martina Kadlčková. Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR.

Peloponéská válka (431 – 404 př. n. l.)

Sparta znepokojena mocenským vzestupem Athén-proto na ně zaútočila Válka dlouhá – Athény vyčerpány (tavili chrámové poklady, aby měli peníze na zbroj, museli bojovat i otroci – výměnou svoboda) 404 př. n. l. kapitulace Athén

Podmínky po válce A. museli zničit loďstvo, rozpustit námořní spolek = (najdi v učebnici vysvětlení) Museli strhnout hradby Ve městě spart. posádka, kt. dohlížela na plnění podmínek Demokracie nahrazena oligarchií = vláda třiceti tyranů – A. se jich brzy zbavily, S. si postavení nedokázala udržet Situace v Ř. využila Makedonie

Práce s učebnicí Str. 95 – 96 Dle osnovy doplň nejdůležitější informace do sešitu.

Nadvláda Makedonie (_______) Do Ř. se dováželo __________ na stavbu lodí Filip Makedonský zaútočil na __________, po velké porážce Ř. vojsk r. _____ u ______ se Ř dostalo pod nadvládu _______ aby upevnil své vítězství, vyhlásil tažení X __________ r. ______ zavražděn

Alexandr Makedonský Ve 12 letech se stal králem Pokračoval v tažení proti Persii Odvážný voják Učil ho Aristoteles Vzdělaný Proti Persii se vydal s armádou tvořenou makedonskými a řeckými vojáky Zvítězil ve všech bitvách a zmocnil se celé perské říše na dobytých územích založil několik nových měst, kt. pojmenoval po sobě Alexandrie Na dobytých územích zachovával mír – ponechal obyvatelům jejich kulturu i náboženství

Výboje až k Indu, ale vojáci nechtěli pokračovat, musel se vrátit do Babylonu, kt. se stal hlavním městem jeho říše Zemřel ve 32 letech Vytvořil největší říši, jaká do té doby existovala = Alexandr Veliký

Zdroje RULF, J. – VÁLKOVÁ, V.: Dějepis pro 6. ročník ZŠ – PRAVĚK A STAROVĚK. 1.vyd. Praha: SPN. 2000. ISBN 80-85937-59-x BEDNAŘÍKOVÁ, J. – KYSUČAN, L. – FEJFUŠOVÁ, M.: Dějepis pro 6. ročník. Pravěk, starověk. Brno: Nová škola. 2007. ISBN 978-80-7289-291-4