Organizační formy výuky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BEZPEČNĚ A ZDRAVĚ DO ŽIVOTA - rozvoj kompetencí v základním a středním vzdělávání Realizace – Určeno: ZŠ, SŠ, SVČ/DDM.
Advertisements

Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
FORMY EDUKACE Beharková Natália. Forma studia: bakalářské kombinované 4. semestr.
Organizace výuky a výukové strategie Školní pedagogika - Teorie vyučování (didaktika) KPP 2015.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Právní subjektivita – s.r.o. Výhoda spočívá v omezeném ručení za závazky společnosti. Relativně nízké hodnotě min. základního jmění. Malé administrativní.
IX. Krajská konference k primární prevenci rizikového chování Prima třída PRIMA Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Mgr. Zdeněk Hrnčiřík.
Studium k výkonu specializovaných činností: Koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií.
Motivační seminář projektu Motivační seminář projektu „Motivace žáků ke studiu technických předmětů“
EU peníze školám Čtenářská gramotnost - záměr  Zlepšování čtenářských dovedností a zvyšování čtenářské gramotnosti ve všech ročnících  Obnovit knižní.
Asistent pedagoga jako nástroj pro inkluzivní vzdělávání Mgr. Lucie Macků.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
CLIL Step by Step aneb Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi člověkem 21st Oct 2014 Mgr. Jana Čadová reg. Č.: CZ.1.07/1.3.50/
Individuálně, ale společně a jinak
Poziční analýza školy Mgr. Miloslav Hubatka.
Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století
Ing. Kateřina Lichtenberková
Komplexní systém hodnocení
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Od skupiny ke kooperaci
Společenská odpovědnost ve školství
PODPORA TECHNICKÝCH A PŘÍRODOVĚDNÝCH OBORŮ
Výklad jako jedna z metod výuky
Techniky práce s mentálně postiženými
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Příprava na výuku, Výukový projekt
Přístupový systém aneb kontrola vstupů
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Schůzka fakultních cvičných učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Kateřina Lojdová Klima školní třídy Kateřina Lojdová
JUDr. Věra Honusková, Ph. D., KMP, PPP
Ing.Lenka Bombera Piskačová
Problematika studentů se sluchovým postižením na VŠ
Grafomotorika - geometrické tvary
3. Metody pedagogické diagnostiky
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Porovnání vlastností vodíku a kyslíku
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Organizační struktura
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Prostředí k UČENÍ v Začít spolu
Andragogika Vzdělávání.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Ošetřovatelský proces v primární péči
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Brána fantazii otevřená aneb o vnímání literatury
Synergie manažerského týmu
WORD Tabulky - ohraničení
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
PYRAMIDA ČASU Od narození do stáří.
Analýza vyučovacího procesu v ZŠ praktických v České republice
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Vyrušování, neposlušnost a odmítání spolupráce
Jak parkovat auta Radka Knotková.
Co si vezmu na….
Model intenzivní podpory
Model intenzivní podpory
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
NNO a dobrovolnictví „Pomáháme těm co pomáhají… “ Jiří Tošner
Šablony I a jejich realizace
Inovace VOV informace o projektu
Model intenzivní podpory
EU- „Učíme se ze života pro život“ Registrační číslo: CZ /0
Model intenzivní podpory
Výměna dobré praxe v rámci projektu „Domovník-preventista“
Transkript prezentace:

Organizační formy výuky

Cíle dnešního semináře Studenti vědí, co je to organizační forma výuky Studenti znají základní organizační formy výuky Studenti dokáží zhodnotit výhody a nevýhody jednotlivých organizačních forem výuky

Organizační formy výuky = uspořádání výukového procesu = uspořádání prostředí, které se promítá do podoby jednotlivých výukových činností

Prostorové uspořádání Sálové Organizační forma   Hromadná (frontální) Prostorové uspořádání   Sálové Co z něj vyplývá pro žáky? Co z něj vyplývá pro učitele?    Výhody využití Nevýhody využití Metody

Prostorové uspořádání Organizační forma   Hromadná (frontální) Prostorové uspořádání  Sálové    Co z něj vyplývá pro žáky? Seď a poslouchej, dívej se vpřed Co z něj vyplývá pro učitele?   Dominantní role (jako na divadle) Výhody využití  Transmise všem Nízká míra digresí Nenáročné na pomůcky Nevýhody využití  Pasivita žáků  Snadný pokles pozornosti Izolovanost Zóna dominantní aktivity

Prostorové uspořádání Modulové Organizační forma   Hromadná (frontální) Skupinová a kooperativní Prostorové uspořádání     Modulové Co z něj vyplývá pro žáky? Co z něj vyplývá pro učitele? Výhody využití Nevýhody využití

Prostorové uspořádání Co z něj vyplývá pro žáky? Organizační forma   Hromadná (frontální) Skupinová a kooperativní Prostorové uspořádání     Modulové Co z něj vyplývá pro žáky? Komunikuj a spolupracuj s ostatními, jsi partner spolužáků Co z něj vyplývá pro učitele?  Učitel jako koordinátor práce skupin Výhody využití Rozvoj sociálních dovedností, spolupráce a komunikace Vysoké afektivní učení Nevýhody využití  Organizační náročnost Nenaplnění skupinové práce Málo času orientovaného na úkol

Mezi frontální a skupinovou formou = prostorové uspořádání ve tvaru U -lze snadno přecházet z formy do formy a zachovat výhody obou, mizí některé nevýhody (zóna komunikační aktivity, izolovanost, „neviditelnost“)

Prostorové uspořádání Co z něj vyplývá pro žáky? Organizační forma   Hromadná (frontální) Skupinová a kooperativní Individuální Prostorové uspořádání    Co z něj vyplývá pro žáky? Co z něj vyplývá pro učitele? Výhody využití Nevýhody využití

Skupinová a kooperativní Individuální Prostorové uspořádání Organizační forma   Hromadná (frontální) Skupinová a kooperativní Individuální Prostorové uspořádání     Nespecifikované Co z něj vyplývá pro žáky? Žák jako jedinečná bytost Co z něj vyplývá pro učitele?  Učitel jako diagnostik, průvodce a koordinátor Výhody využití Respekt jedinečnosti  Učení v rámci ZNV Mastery learning Nevýhody využití  Časová náročnost „Neekonomičnost“ Metody Individuální konverzace Doučování

Cíle dnešního semináře Studenti vědí, co je to organizační forma výuky (porozumění) Dokážu si napsat vlastní definici? Studenti znají základní organizační formy výuky (zapamatování) Dokážu je vyjmenovat Studenti dokáží zhodnotit výhody a nevýhody jednotlivých organizačních forem výuky Mohu uvést 3 výhody a 3 nevýhody každé formy?