Skartační řízení r Vladimíra Hejsková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Toto není MATRIX To je e - VLÁDA Praha, červen 2003Ing. Jan Duben.
Advertisements

Program pro rychlé hlášení poruch strojů a zařízení
Start Postup transformace dat SEKM do formátu pro klasifikaci priorit programuPriority KM.
Spisová služba u veřejnoprávních původců
Nakládání s písemnými dokumenty a datovými zprávami a skartační řízení
Seminář k výběrovému řízení 2014
Založení družstva © Mgr. Iva Jermanová, advokátka.
Informační systém Patricie specializované řešení pro Advokátní kanceláře.
Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
2005 Elektronické vysokoškolské kvalifikační práce.
Seminář k výběrovému řízení 2013 Způsob přihlášení do výběrového řízení.
Czech POINT Pohodlná komunikace.
Databázové systémy Přednáška č. 3 Proces návrhu databáze.
ASEP-ARL Pracovní seminář Seminář Knihovna AV ČR, Praha.
Hromadná korespondence
Manipulace s písemnostmi
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Řízení dokumentace.
Hromadná korespondence OpenOffice.org 3. Potřebujeme více adresátům zaslat dopis Nejlehčí by bylo univerzálně napsaný dopis nastrkat do obálek …, kdo.
Evidence pošty Spisová služba Podatelna Renata Pavelková, Marek Urban Skalský Dvůr
Praktická ukázka elektronického úřadování na MV Oskar Macek Alena Uzlová.
Žádost o grant Co je v žádosti napsáno, musíte se dodržet Žádost se porovnává s údaji v monitorovací zprávě Ze žádosti vychází kontrolní orgány Příručka.
Skartační řízení elektronicky
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Nejčastější pochybení při administraci monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Spisová služba GINIS Bc. Jan Podloučka.
EVIDENCE OBYVATEL. Archivnictví  Archivnictví je upraveno zákonem č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě. Archivnictví je řízeno vnitřní státní.
ČASTÉ CHYBY PŘI ZPRACOVÁNÍ ŽÁDOSTI O DOTACI 8. října 2013 Ing. Petra Salačová, OAP Ústí nad Labem 1.
Vkládání záznamů do databáze OBD
Spisová služba „light“
Hromadná korespondence
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? e-Faktura Ing. Vladimír Beneš.
Příprava zapisovatelů na SZZ
Archivnictví a spisová služba
Kontrola dat do RIV KONTROLY Doplnit data o nová pole struktury 2012 Zkontrolovat DOI, linky (pozor na dočasné odkazy) Zjistit duplicity (klient) Kontroly.
Systém kontrolní činnosti SEI
1 INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA Děčín – Staré Město Připravte se na výzvu!
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
Schéma procesu vstupy Průběh procesu výstupy činnost ZDROJE.
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Spisová a archivní služba (SAS) – pořádek v písemnostech a dokumentech.
Zajištění připravenosti veřejné správy na aplikaci SŘ Informace na internetových stránkách MV Informace na internetových stránkách MV Možnost pokládat.
Mgr. Naděžda Fasurová, Ph.D.
ING. PAVEL BĚHOUNEK DAŇOVÝ PORADCE facebook O daníchO daních KONTROLNÍ HLÁŠENÍ - UKÁZKA.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost BENEFIT 7 Seminář pro žadatele Ústí nad Labem, 20.dubna 2010 TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM.
Michala Pechová Jak vyplnit webovou žádost OP VK BENEFIT7 ORR, Krajský úřad kraje Vysočina.
Průvodce uživatele. Princip fungování dvě vrstvy veškeré změny se připravují v komunikační zóně teprve po procesu schvalování jsou zveřejněny veřejná.
VZ Zajištění podpory procesů a materiálně technického zázemí pro jednání pracovních skupin Informační systém Národní soustavy kvalifikací Návod na obsluhu.
TVORBA SPISU PŘI SPRÁVNÍM ŘÍZENÍ
Informační systém o státní službě workshop pro zástupce IT dodavatelů HR systémů SÚ Informační systém o státní službě workshop pro zástupce IT dodavatelů.
Import dat Access (16). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Porada pro vedoucí školních jídelen říjen 2011 Bc. Eva Martinková odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský úřad Libereckého kraje.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost BENEFIT 7 Ústí nad Labem, 11.února 2009.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Práce s datovými úložiště Jan Málek. Cíl studia Získat přehled o základních životních fázích dokumentu, povinnostech původce při jeho uchování a typech.
Postup pro podání žádosti o poskytnutí peněžních prostředků z rozpočtu SMO na rok 2017.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu: Střední zdravotnická škola ÚO – šablony Registračn í č í slo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Š ablona: III/2.
- ČESKY SEVER Seminář pro žadatele Příjem žádostí v MAS a další administrativní postupy Program rozvoje venkova ČR 2014 – 2020 Výzva č. 1.
Nejčastější chyby partnerů při certifikaci výdajů
Odbor sociálních věcí, oddělení správní a realizace projektů
Setkání regionálních výrobců
za akademický rok 2015/2016 Hana Kolářová proděkanka LF UP
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2014
Postup při podání žádosti o poskytnutí peněžních prostředků z rozpočtu SMO na rok 2017 a 1. pol. roku 2018.
Odkaz na webové stránky města : ostrava
Elektronické skartační řízení z pohledu menších původců
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Setkání uživatelů iFIS*
Elektronická Spisová Služba
Elektronická Spisová Služba
Elektronická Spisová Služba
Transkript prezentace:

Skartační řízení r. 2016 Vladimíra Hejsková

Obsah semináře zhodnocení průběhu skartačního řízení (dále SŘ) hlavní chyby a nedostatky v průběhu SŘ Opatření rektora č. 6/2013 – Spisový řád UK stručné zopakování základních kroků SŘ příprava na další SŘ - praktické ukázky (typické situace) dotazy

Zhodnocení průběhu SŘ r. 2015 průběh časově náročný, ale formálně zvládnutý nedostatky nebyly zásadního významu postup v souladu se zákonem důležitá opatření děkana : č. 20/2007 – Metodické pokyny SPSL č. 4/2006 – Spisový a skartační řád 1. LF důležité opatření rektora: č. 6/2013 – Spisový řád UK

Nedostatky SŘ (1) nepřesný popis předmětu dokumentu (obálka, dopis, prosba, zahraniční dopis....) dokumenty, které se týkají jedné věci, nebyly vloženy do spisu spis je třeba přesně pojmenovat (nikoliv „korespondence r. 20XX“, „objednávky 20XX“, „personální agenda“, ...) originály a kopie jsou bez rozlišení (řešit zapsáním do předmětu nebo vygenerováním čísla kopie)

Nedostatky SŘ (2) chybné přiřazování spisových a skartačních znaků (nevýznamné dokumenty označené jako archiválie a naopak) neuzavřené spisy znemožňují dokončení SŘ nevyužívá se včas funkce „Kontrola skartačního řízení“(tzn. před tiskem skartačního návrhu) několik pracovišť odeslalo skartační návrh s průvodním dopisem přímo Archivu UK (místo na děkanát) archiválie předané do Archivu UK nebyly správně zabaleny a označeny

Příklady nedostatků zpracování ve SŘ nebyla včas spuštěna funkce „Kontrola SŘ“ (problémy s ukončením SŘ) nebyly vytisknuté sestavy skartační návrh pro všechny skartační znaky (A, S, V) některá pracoviště neukončila SŘ (funkce „Provedení SŘ“) nejasné předměty dokumentu (např. dokumenty od pana/paní X.Y., dopis na předsedu, zkratky...) pokud nejde o originál, do předmětu dopsat, že jde o kopii z hlediska archivace je pro Archiv UK významný pouze jeden originál

Co nás čeká v r. 2016 (1) vyhlášení SŘ letos nebude, odevzdání skartačních návrhů do sekretariátu tajemnice/ děkana (letos nebude) do SŘ vstupují dokumenty se skartačními znaky „V“ (výběr) a „A“ (archiválie) nový spisový a skartační plán (v platnosti pro 1. LF od 1. 7. 2013) rozlišení spisů se spisovými znaky do 30. 6. 2013 a od 1. 7. 2013 nové sestavy pro Archiv UK

Změny v iFIS/SPSL od r. 2014 v podacím deníku SPSL možnost propojování dokumentů („Iniciač. PID“, tlačítko „Související“) v podacím deníku SPSL možnost doplnit formu dokumentu (analogová/digitální) aplikaci iFIS lze spustit bez internetového prohlížeče (návod je na úvodní stránce iFIS), řeší se tím problém tisků, podpora iFIS s využitím prohlížeče bude od r. 2017 ukončena v současné verzi iFIS povinné vyplnění pole „Způsob vyřízení spisu“

Opatření rektora č. 6/2013 – Spisový řád UK (1) Účinnost: 1. dubna 2013 Přechodné období do 31. 12. 2017 Od 1. 7. 2013 spisové a skartační znaky Od 1. 1. 2014 PID včetně zkratky UK (UK1LF) Od 1. 1. 2014 čísla jednací včetně zkratky UK (PID může plnit funkci čísla jednacího, 1. LF využívá vlastní řadu pro č.j.)

Opatření rektora č. 6/2013 – Spisový řád UK (2) Skartační návrh (dále jen SN) bude obsahovat seznam skupin dokumentů podle spisových a skartačních znaků (nikoliv jednotlivé dokumenty): Sestava 9111/09122 (SN) je nahrazena sestavou 19142/09122 (Návrh na vyřazení ve SŘ) Průvodní dopis bude tištěn přímo z iFIS: Sestava 19141/09122 (Průvodní dopis ke SN)

Opatření rektora č. 6/2013 – Spisový řád UK (3) Spis je souborem dokumentů týkající se jedné věci Jedno číslo jednací může být použito max. 2x (pro podání a odpověď) Do SŘ nejsou zařazovány digitální dokumenty, které vznikly převodem z listinného dokumentu

Opatření rektora č. 6/2013 – Spisový řád UK (4) Pokud existuje více stejnopisů, do SŘ je zařazován jen první stejnopis (ostatní mohou být zničeny) Bez řádného SŘ nemohou být likvidovány žádné úřední dokumenty

Skartační řízení postup (1) Zkontrolovat všechny adresáře, zda neobsahují dokumenty s evidenčním datem r. 2012 a starším (možno využít funkci „kontrola SŘ“ a dále filtr, příp. sestava 9126/09122) Po zahájení skartačního řízení vytisknout 2x „Návrh na vyřazení ve SŘ“ (19142/09122), 1x „Průvodní dopis ke SN“ (19141/09122) a odeslat na děkanát Připravit dokumenty, které obsahuje „ Návrh na vyřazení ve SŘ“, k fyzické skartaci

Skartační řízení postup (2) Pokud Archiv UK schválí „Skartační návrh“ (písemné vyrozumění o schválení), vytisknout „Dokumenty ke skartačnímu řízení“ (sestava 9112/09122) Po pokynu k zahájení skartace přesunout pomocí tlačítka SŘ dokumenty do adresářů „Archivováno“, „Skartováno“ (tj. provést skartaci) Detailní postup SŘ vč. nasnímaných obrazovek je na úvodní stránce iFIS, v „Návodech“, odkaz „Skartace metodika“

Hlavní problémy Neprobíhá průběžná příprava dokumentů na skartační řízení, týká se adresářů: <Vyřizuje se> a <Vyřízeno> Využívat řazení dokumentů do spisů (umožňuje skartaci po spisech)! Nejdůležitější nedostatky: Nejsou vyplněny spisové znaky, způsob vyřízení, datum vyřízení (ev. změna stavu vyřízení)!!!

Co musím kontrolovat (1)? adresář <K příjmu> 1) má funkci informativní: informuje o dokumentech připravených k převzetí 2) má funkci aktivní: v případě elektronického dokumentu přijmu záznam  využitím tlačítka „ePříjem“

Co musím kontrolovat (2)? adresář <K odeslání> Mám zde neodeslané dokumenty? Musím je buď odeslat nebo zrušit. V tomto adresáři by se neměly vyskytovat žádné dávno zaevidované dokumenty (které tam zůstaly neodeslané omylem).

Co musím kontrolovat (3)? adresář <Vyřizuje se> Jsem konečným příjemcem dokumentu? NE (předávám dále) ANO (zkontroluji nebo vyplním spisový znak a datum vyřízení dokumentu) V tomto adresáři by se neměly vyskytovat „staré“ nevyřízené dokumenty!

Co musím kontrolovat (4)? adresář <Vyřízeno> V přiměřených časových intervalech (např. 1x měsíčně) přesunu vyřízené dokumenty (ústav je konečným příjemcem dokumentu) do příruční spisovny. V tomto adresáři by se neměly vyskytovat dokumenty, se kterými se již nebude pracovat!

Co musím kontrolovat (5)? adresář <Příruční spisovna> Nemám v podadresářích dokumenty s nesprávnými skartačními znaky? (mohu je opravit na správné) A = archiválie (dokument trvalé hodnoty) V = výběr (dokument bude posuzován archivem) S = skartace (dokument určen ke zničení)

Závěr Nezapomeňte se podepsat na prezenční listinu. Dotazy v souvislosti se skartačním řízením Dotazy v souvislosti se spisovou službou

Ing. Vladimíra Hejsková, MBA administrátor iFIS UK 1. LF l. 4208 Kontakt: Ing. Vladimíra Hejsková, MBA administrátor iFIS UK 1. LF l. 4208 vladimira.hejskova@lf1.cuni.cz