Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Publicita v hotelnictví.
Advertisements

Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Představení K. V. Raise a jeho díla Ročník.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Představení S. Čecha a jeho díla Ročník /
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Kapitálové OS – Společnost s ručením omezeným Ročník.
Literární v Ě DA MGR. MICHAL OBLOUK. -zkoumá krásnou literaturu, částečně i ústní lidovou slovesnost -jako soubor disciplín vznikla v 19. století, teoretické.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti:Kapitálové OS – Akciová společnost Ročník / obor studia:II.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Představení A. Jiráska a jeho díla Ročník.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení života a díla Guy de Maupassanta.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení života a díla A. P. Čechova.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Romantismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Shrnutí uměleckého směru romantismu Ročník.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Představení K. M. Čapka-Choda a jeho díla.
Česká literatura 2. poloviny 19.století PŘEHLED.  50. léta 19.století: MÁJOVCI = DRUŽINA MÁJOVÁ:  uznávali K.H. Máchu, vydali almanach= sborník Máj.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení H. de Balzaca Ročník / obor.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení života a díla L. N. Tolsteho.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení realismu v USA Ročník / obor.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Mezinárodní hotelnictví
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Filozofie renesance II – Přírodní filozofie
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Šablona 32 VY_32_INOVACE_14_24_Moliére
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
EU_32_sada 2_13_PV_Kartografie_Duch
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Májovci CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Národní obrození – 1. fáze
Střední škola obchodně technická s. r. o.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Neživá příroda - vzduch
Počátky slovesného umění
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast: Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti: Naturalismus a kritický realismus Ročník / obor studia: 2. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval: Mgr. Jan Nedbal Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice Ověřeno: 2. pololetí školního roku 2012/2013 III/2 VY_32_INOVACE_DUM 262 Klíčová slova: Naturalismus, kritický realismus, kritika, vyhrocená forma Anotace: Výkladová prezentace seznamující studenty s charakteristickými rysy naturalismu a kritického realismu.

Naturalismus a kritický realismus

Naturalismus a kritický realismus Třetí třetina 19. století Tyto myšlenkové a umělecké směry úzce souvisí s realismem Do určité míry to jsou vyhrocenější formy realismu

Naturalismus Krajní směr realismu Člověk je omezen svou biologickou podstatou Zobrazen jako výsledek vlivu prostředí a dědičnosti Jednání člověka není výsledkem racionálního přístupu ke světu, ale je pasivním odrazem toho, co člověk zdědil a v jakém sociálním prostředí žije Časté jsou drastické, mnohdy odpuzující scény Autoři nehledí na dobové konvence píší bez autocenzurních zásahů

Naturalismus Z latinského natura = příroda Vznikl ve Francii a za nejvýznamnějšího představitele je považován Émile Zola Další představitelé: Guy de Maupassant Gustave Flaubert Časté téma lidské bídy, smrti, stáří – pesimismus Detailní popis prostředí a situací

Naturalismus ve výtvarném umění Naturalismus se projevoval v mnohých uměních (výtvarném umění, hudbě, divadle a později ve filmu) Ve výtvarném umění se částečně spojuje s impresionismem Příklad: A. von Menzel Die Tafelrunde Obr. 1

Kritický realismus Třetí třetina 19. století s přesahem do 20. století Jedna z vystupňovaných variant realismu Reakce na společenskou situaci konce 19. století Částečně reagoval na revoluční rok 1848, a s tím související narůstající počet stávek a využívání dělnické síly Společnost se dělila podle majetku na bohaté a chudé Sociální rozdíly se stávaly zdrojem konfliktů !!! KRITIKA SPOLEČNOSTI !!!

Kritický realismus Spisovatelé k. r. zobrazovali střízlivou skutečnost plnou sociálních konfliktů Častá analýza poměrů ve společnosti Nesmlouvavý a ostrý úhel pohledu na společnost K nejvýznamnějším představitelům v literatuře patří například Stendhal, Honoré de Balzac, Romain Rolland, L. N. Tolstoj, F. M. Dostojevskij, N. V. Gogol Zrod k. r. byl hl. ve Francii a v Rusku, později i v Čechách

Zdroje obrázků: Obr. 1 - http://www.allposters.cz/-sp/Die-Tafelrunde-Plakaty_i387901_.htm

Zdroje: Havlíčková, I. a kolektiv: Odmaturuj z literatury 2. Brno, Didaktis 2004. Prokop, V.: Literatura 19. a počátku 20. století (od romantiků po buřiče). Sokolov, O. K.-Soft Sokolov 2000. Lehár, J.: Česká literatura do počátku k dnešku. Praha, Nakladatelství Lidové noviny 2008. Bauer, A.: Literatura na dlani – Přehled světové a české lit. Olomouc, Rubico 2001. Sochorová, M.: Literatura v kostce. Havlíčkův Brod, Fragment 1996. http://www.youtube.com/watch?v=CybEFvfRGaw