Plány udržitelné městské mobility, institucionální plány mobility

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Kulatý stůl II. Nový Šaldorf-Sedlešovice MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů.
„Integrované dopravní systémy – informační systémy pro podporu rozhodování veřejné správy při výstavbě a provozování IDS v České republice“ Výzkumný projekt.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
CIVINET – podpora mestskej mobility v Čechách a na Slovensku Seminár udržateľnej mobility v Žiline.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
ODBOR DOPRAVY MAGISTRÁTU MĚSTA BRNA CYKLISTICKÁ DOPRAVA JAKO SOUČÁST UDRŽITELNÉ MOBILITY Ing. Vladimír Bielko - vedoucí odboru VEŘEJNÉ PŮJČOVNY KOL V BRNĚ?
Výstava – Copenhagen Solution Jaroslav Martinek ASOCIACE MĚST PRO CYKLISTY Wellnerova 3, Olomouc Mobil.:
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
UDRŽITELNÝ ROZVOJ JAKO PRINCIP POLITICKÉHO ROZHODOVÁNÍ.
ÚSPORY MINISTERSTVA VNITRA, POLICIE ČR A HASIČSKÉHO ZÁCHRANNÉHO SBORU ČR V ROCE 2011 Ministr vnitra Radek JOHN.
Dopravní modely v SUMP Jitka Ondráčková
PROJEKT ISTI INFORMAČNÍ SYSTÉM TECHNICKÉ INFRASTRUKTURY VEŘEJNÉ SPRÁVY
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Návrh logistického zabezpečení evakuace správních budov NP Šumava
Plány udržitelné městské mobility-aktuální témata
Zdravé město J I L E M N I C E Fórum, 11. dubna 2013.
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Plánování rozvoje sociálních služeb Ústecký kraj
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Praktické zkušenosti z naplňování SUMP v ČR
Místní rozpočtové jednotky
Plány udržitelné městské mobility, institucionální plány mobility
KONCEPT NEFORMÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Science centrum Lázně Chomutov???
Programový rámec: Integrovaný regionální operační program
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Hlavní město praha a integrace cizinců
Společenská odpovědnost ve školství
Účetnictví – význam informací
Základní informace o poskytovateli
Přístupový systém aneb kontrola vstupů
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Posouzení a návrh organizace dopravy ve vybraném městě (obci)
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
METODIKA POUŽITÍ KRITÉRIÍ PŘI ZUŽOVÁNÍ POČTU LOKALIT RNDr
ČINNOST UNO OK V OBDOBÍ 2014+
Koncepce rozvoje cyklistické dopravy v Olomouckém kraji
Chytrá řešení od společnosti E.ON
Představení projektu.
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
█ Ekologizace veřejné dopravy v Ostravě-Porubě
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
Vzdělávací program pro širší vedení škol
Vyhodnocení naplňování Strategií komunitně vedeného místního rozvoje Místních akčních skupin působících na území Ústeckého kraje a Integrované strategie.
Projekt „Plánování sociálních služeb v Plzeňském kraji“
E-Goverment Zdeněk Hanák.
Národní akční plán čisté mobility
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
Transkript prezentace:

Plány udržitelné městské mobility, institucionální plány mobility 22. 11. 2016 Banská Bystrica

Plány udržitelné městské mobility Struktura prezentace Potřebujeme změnu v dopravním plánování? Aneb tradiční dopravní plánování a jeho důsledky Plány udržitelné městské mobility Institucionální plány mobility – příklady opatření Banská Bystrica • 22. 11. 2016 • zbynek.sperat@cdv.cz

Tradiční dopravní plánování a jeho důsledky Hradec Králové 90.000 obyv., klesá 106 km2 886 ob./km2 nadčasové urbanistické řešení (radiálně-okružní systém dopravy tranzitní doprava skrz město tradice cyklistické dopravy Banská Bystrica • 22. 11. 2016 • zbynek.sperat@cdv.cz

Tradiční dopravní plánování a jeho důsledky Hradec Králové Banská Bystrica • 22. 11. 2016 • zbynek.sperat@cdv.cz

Tradiční dopravní plánování a jeho důsledky Hradec Králové Banská Bystrica • 22. 11. 2016 • zbynek.sperat@cdv.cz

Tradiční dopravní plánování a jeho důsledky Hradec Králové Pokles podílu cestujících městskou hromadnou dopravou (zdroj: Indikátor A3 ECI) Banská Bystrica • 22. 11. 2016 • zbynek.sperat@cdv.cz

Tradiční dopravní plánování a jeho důsledky Hradec Králové Banská Bystrica • 22. 11. 2016 • zbynek.sperat@cdv.cz

Tradiční dopravní plánování a jeho důsledky Hradec Králové Návrh nového Územního plánu navrženo 9060 parkovacích stání k pokrytí deficitu současných parkovacích kapacit, 7205 v hromadných garážích a 1855 na otevřených parkovištích 7205 míst v hromadných garážích = min. 2,0 – 2,5 mld Kč. volební program vládnoucí strany: Kdo to zaplatí? Banská Bystrica • 22. 11. 2016 • zbynek.sperat@cdv.cz

Plány udržitelné městské mobility - charakteristiky Strategický dokument, cílem je zvýšení kvality života ve městě, doprava ji významně ovlivňuje Vychází z analýzy dopravních i nedopravních ukazatelů Stanovuje vizi, cíle a způsoby jak jich dosáhnout Důraz na monitoring a vyhodnocování naplňování cílů i plánovacího procesu Intenzivní zapojení veřejnosti, zájmových skupin, zaměstnavatelů atd. Banská Bystrica • 22. 11. 2016 • zbynek.sperat@cdv.cz

Plány udržitelné městské mobility – faktory úspěchu Politická aktivní podpora udržitelnosti Zapojení stakeholderů (dopravní podniky, velcí zaměstnavatelé,..), komunikace s veřejností Dlouhodobý koncepční a integrovaný přístup k dopravě Osvěta, změna myšlení, z potřeby zajistit: „pohyb vozidel“ na „pohyb lidí“ Velké infrastrukturní projekty mohou pomoci, ale nejsou řešením samy o sobě; prostor pro ovlivňování poptávky po dopravě Data; monitorování a vyhodnocování stavu před i po Banská Bystrica • 22. 11. 2016 • zbynek.sperat@cdv.cz

Plány udržitelné městské mobility - přínosy První zahraniční SUMPy byly vytvářeny městy na dobrovolné bázi, bez metodické podpory a nároků na finanční podporu Po vyhodnocení přínosů se staly povinnými (PDU - Francie, LTP – UK) Oblasti hlavních přínosů: Efektivnější vynakládání prostředků do dopravy – v dlouhodobém horizontu finanční úspory (provoz i investice) Zvýšení bezpečnosti dopravy Zlepšení kvality životního prostředí ve městě a kvality veřejných prostor Zlepšení dopravní dostupnosti pro všechny kategorie obyvatel Lepší komunikace mezi městem a jeho obyvateli – zapojení obyvatel do procesu přípravy Banská Bystrica • 22. 11. 2016 • zbynek.sperat@cdv.cz

Zásady udržitelného dopravního plánování Seminár udržateľnej mobility v Žiline• 28. 4. 2016 • zbynek.sperat@cdv.cz

Institucionální plány mobility – příklad 1 Rijnstate Hospital, Arnhem, Nizozemsko Výchozí situace: nedostatek parkovacích míst pro zaměstnance donutil vedení nemocnice k podpoře alternativní dopravy a car-poolingu. Celkový počet zaměstnanců: 2.700. Řešení: Cyklodoprava: Finanční podpora na pořízení kola Servis kol Veřejná doprava Snížení ceny jízdného Dohoda s provozovatelem dopravy vedoucí ke snadnějšímu používání MHD Garance jízdy do práce a zpět i v hodinách, kdy MHD není dostupná Banská Bystrica • 22. 11. 2016 • zbynek.sperat@cdv.cz

Institucionální plány mobility – příklad 1 Řešení: Carpooling: Rezervovaná místa pro vozidla carpoolingu Garantovaná jízda domů v případě nepředvídatelných mimořádných událostí Parking management: Vychází z dopravních možností všech zaměstnanců, na míru šité řešení pro každého zaměstnance, bere v úvahu dostupnost parkovacích míst a cenu Finanční opatření: Finanční stimuly cyklo a MHD vázané na plat zaměstnanců Organizace: Zavedení a provoz opatření MM je řešeno s podporou regionálního koordinátora dopravních služeb Banská Bystrica • 22. 11. 2016 • zbynek.sperat@cdv.cz

Institucionální plány mobility – příklad 1 Výstupy: Během 2 let: nárůst dojížďky MHD o 22.5% nárůst cyklo o 1.6% nárůst carpoolingu o 3.1% pokles solo jízd autem o 11.5% Banská Bystrica • 22. 11. 2016 • zbynek.sperat@cdv.cz

Institucionální plány mobility – příklad 2 Univerzitní nemocnice, Freiburg, Německo Výchozí situace: nedostatek parkovacích míst pro různé budovy nemocnice ve městě + environmentální cíle Celkový počet zaměstnanců: 8.000. Řešení/přístup: Omezení dostupných parkovacích míst pro zaměstnance o 30% pomocí managementu parkování v kombinaci s: Informování nových zaměstnanců o mobility managementu Podpora a financování vlastní vlakové zastávky Finanční podpora car-poolingu Různá opatření k podpoře a cyklodopravy vč. parkování kol Vytvoření vnitřní organizace která koordinuje přípravu a zavádění opatření Banská Bystrica • 22. 11. 2016 • zbynek.sperat@cdv.cz

Institucionální plány mobility – příklad 3 Poznatky z exkurze CIVINETu do Curychu Sihl City – obchodní centrum, 2300 zaměstnanců, 100.000 m2 komerční plochy Limit cest autem za celé OC po 5ti letech provozu: 8.000 (8-20h), 1.300 (20-8h), 800 za špičk. hodinu Pokud překročeno, investor platí městu penále Parkování zpoplatněno (1. hodina 3,5 CHF) Zaměstnanci nemají nárok na parkovací místa zdarma Investor musel vybudovat tram zastávku do 150 m od OC 70% návštěvníků přijíždí jinak než autem Google Europe Zürich Dnes 1500 zaměstnanců, parkování v areálu firmy pro zaměstnance: 300CHF/měsíc, 3CHF/hod Příprava nového areálu u hlavního nádraží: 4.000 zaměstnanců; 1.700 parkovacích míst pro kola 40 park. míst pro auta (zpoplatněná) Banská Bystrica • 22. 11. 2016 • zbynek.sperat@cdv.cz

Děkuji za pozornost! Zbyněk Sperat zbynek.sperat@cdv.cz