Základní formy prodeje

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Advertisements

Formy prodeje zboží a druhy služeb obchodu Ing. Jan Weiser.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
Volný pohyb osob, volný pohyb pracovní síly v EU (právní úprava v EU a její implementace do právního řádu ČR)
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Zpracoval Ing. Jan Weiser Velkoobchodní sklady (technické charakteristiky a vybavení)
PSYCHOLOGIE PRODEJE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO52 Název.
S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Marketing obchodní firmy. Obsah 1. Volba lokality 2. Volba vhodných forem prodeje 3. Analýza chování zákazníka ve vztahu k prodejně.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Autor: Ing. Sikorová Renata
Regulátory v automatizaci
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Hardware číslicové techniky
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Obchod a význam obchodu
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Podpora v nezaměstnanosti
Domovní elektrická instalace
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Elektrické měřící přístroje
Chování spotřebitele: užitečnost, poptávka
VY_32_INOVACE_ Snímače tlaku
Elektronické součástky a obvody
Základní pojmy v automatizační technice
Logické funkce a obvody
VY_32_INOVACE_ Snímače hladiny
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
VY_62_INOVACE_ – Monetární politika Autor Ing. Hana Sůvová
Cena (druhy, změny) Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Ošetřování textilních výrobků
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Alena Dohnalová Číslo
VY_32_INOVACE_ Regulace
Důlní elektrické přístroje
Důlní požáry a chemismus výbušniny
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název: Pozvánka DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_17
Pedagogika školního sportu
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Důlní elektrické přístroje
Logické funkce a obvody
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Elektrické měřící přístroje
Organizace práce na prodejně
ZÁSOBOVÁNÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Střední škola obchodně technická s. r. o.
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Právní úprava cestovního ruchu v ČR
Transkript prezentace:

Základní formy prodeje PRODEJNA Základní formy prodeje VY_32_INOVACE_Sikorová_09-1-18 Autor: Ing. Sikorová Renata Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/34.0195 – Individualizace a inovace výuky

Anotace Žáci se seznámí s: Vlivy, které rozhodují při výběru formy prodeje; pochopí otevřený systém prodeje; výhodami otevřeného prodeje pro zákazníka.

Volba vhodné formy prodeje Při rozhodování o volbě prodeje se přihlíží k: vlastnostem a charakteru sortimentu zboží; rozsahu spotřebitelské poptávky; různorodostí poskytovaných služeb; umístění prodejny; personálnímu zajištění;

Podle materiálně technického a dispozičního řešení prodejní plochy, možnosti zákazníka přístupu ke zboží a podle jeho aktivity v procesu nákupu zboží rozdělujeme formy prodeje do dvou charakteristických systémů: 1. otevřený systém prodeje, 2.  zavřený systém prodeje. Oba systémy mají současně svoje charakteristické formy prodeje.

Otevřený systém prodeje uvádí zákazníka do přímého kontaktu se zbožím, zařízení prodejny je uspořádáno tak, že zákazníkovi umožňuje bezprostřední přístup ke zboží, je zde aktivní úloha zákazníka, význam je kladen na vysoký podíl plochy na vystavení maximálního množství zboží a pohyb zákazníků, vysoký podíl výstavní plochy zvyšuje jeho nabídku, efektivnější využití prodejní plochy.

Z uvedeného vidíme, že v otevřeném systému prodeje, zákazník přebírá na sebe podstatnou část úkonů, které v uzavřeném systému prodeje vykonává prodavač.

Pro otevřený systém prodeje jsou charakteristické tyto výhody: rychlý nákup, který je zákazníkovi umožněn díky přehlednému a účelnému uložení zboží, které má stabilní místo; zboží z regálu k pokladně si přináší zákazník sám, nezávislost zákazníka při výběru a rozhodování; časově není vázán na prodavače ani na jiné kupující, bezprostřední kontrola jakosti, množství, hygieny a ceny – zákazníkovi je umožněno částečně manipulovat, prohlížet a ověřovat si zakoupené zboží a tím podpořit jeho zájem o koupi.

K formám otevřeného systému prodeje patří: 1. samoobsluha, 2. volný prodej