„Policejní reforma dostala zelenou!“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kolik opravdu stojí veřejná správa?
Advertisements

Komplexní řešení metropolitních sítí
Institut pro integraci České republiky do Evropské unie Prostředí pro projekt spolufinancovaný ze SF EU Ing. Zdeněk Chaluš, CSc.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY
Odborná diskuze o prevenci konzumace alkoholu mladistvými v Plzni Ing.Aleš Průša.
Samospráva venkovských obcí v komplexu veřejné správy.
Možnosti strukturálních fondů EU – Služby v oblasti bezpečnosti, prevence a řešení rizik Hradec Králové, Ing. Miloš Ciniburk zástupce ředitele.
Programová konference ČSSD Michal Hašek Předseda Asociace krajů ČR a hejtman Jihomoravského kraje , Hradec Králové Silné, samostatné a spravedlivé.
Stavební zákon a územní plánování
Základní otázky rozvoje informatizace Ing. Dana Bérová náměstkyně ministra – ředitelka sekce Jihlava,
Policie ČR partner dalších orgánů státu a samosprávy Senát Parlamentu ČR Ing. Jaroslav Salivar 1. náměstek ministra vnitra.
Veřejná správa – úvod.
REFORMA POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY 10 pilířů Ivan Langer.
1 Sociální integrace v Libereckém kraji grantové schéma v rámci Společného regionálního operačního programu.
Jiří Pospíšil, ministr spravedlnosti tisková konference
Policie České republiky
Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava Fakulta bezpečnostního inženýrství DOPADY DIREKTIVY SEVESO III NA KOMUNIKACI S OBYVATELSTVEM JAKUB ŘEHÁČEK.
Legislativní proces J.Kožiak.
 zastupitelstvo,  rada,  hejtman  ředitel krajského úřadu.
SCLLD MAS Pobeskydí ve verzi návrhu Ostrava,
Reforma Policie ČR Ivan Langer ministr vnitra. Proč? priorita programového prohlášení vlády ČR priorita Ministerstva vnitra maximální otevřenost, komunikace,
Boj proti fotbalovému násilí filosofie, právní rámec a role jednotlivých subjektů Ivan Langer ministr vnitra.
Daňová reforma 2010 Snížení administrativní zátěže pro poplatníky a státní správu MF ČR Peter Chrenko.
Fotbalové stadiony mohou být místem dobré zábavy a bezpečí
Policie České republiky
SITUACE V ODPADECH Z POHLEDU SVAZU MĚST A OBCÍ ČR Bc. Marek Sýkora člen Komise životního prostředí Předsednictva Svazu měst a obcí České republiky XII.
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA Cesta k informační společnosti Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
Společná zemědělská politika Transformace organizací v resortu.
Reforma daňového systému Cíle vlády Efektivní veřejná správa Přátelské veřejné služby.
Obecní zřízení N SP1 Přednáška M. Horáková. Rozsah problematiky 1/2 Základní právní úprava Obec Druhy obcí Základ obce Působnost obcí Oprávnění obce vydávat.
Elektronické spisy před branami českých soudů - Nabídne justice zákazníkům nové moderní služby?
Řešení problematiky diváckého násilí. Proč?  zvyšující se intenzita projevů násilí  příliš velké zatížení Policie ČR  nedostatečná efektivita postihů.
Transformuje Kraj nebo kraj ?
Od 1. dubna 2011 je účinný zákon o Úřadu práce České republiky, kterým se mění struktura a řízení úřadů práce. Tolik citace z tisku, co to však znamená?
Národní síť Místních akčních skupin České republiky, o.s. Litoměřice Ing. Jiří Krist.
Porada MV s tajemníky úřadů obcí s rozšířenou působností Institut pro veřejnou správu Praha Benešov 12. říjen 2011.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Obce jako oběť reforem? Obce jako oběť reforem? XIV. celostátní finanční konference 10. – 11. listopadu 2011 Ing. Dan Jiránek Předseda SMO ČR Primátor.
Návrh státního rozpočtu ČR na rok 2007 I.náměstek ministra financí Ing. Eduard Janota 11. září 2006.
Digitální Česko – veřejná konzultace Ing. Jan Duben ředitel sekce elektronických komunikací a poštovních služeb © 2010 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky Příspěvek Ministerstva vnitra k informatizaci územních samospráv Ing. Tomáš Holenda ředitel.
1 Neziskové organizace Neziskovky jsou nedělitelnou součástí občanské společnosti a jako takové mají nezastupitelnou roli v rozvoji demokracie a řešení.
Nová pravidla bezpečnosti na fotbalových stadionech Ivan Langer ministr vnitra Praha
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
E-government - moderní podoba veřejné správy v České republice.
Novela zákona o vodovodech a kanalizacích Ing. Jiří Duda Ing. Vladimír Chaloupka Odbor vodovodů a kanalizací Ministerstvo zemědělství ČR VAKINFO 2012 –
Vybraná problematika činnosti Svazu měst a obcí České republiky Vybraná problematika činnosti Svazu měst a obcí České republiky Mgr. Ludmila Němcová Ing.
Ing. Aleš Průša. Co bylo na počátku ? Primárně je nutné předcházet protiprávním jednáním ve městě, obci Společná odpovědnost samosprávy a PČR za oblast.
AKTUÁLNÍ PRIORITY ČESKÉ REPUBLIKY V OBLASTI BOJE PROTI TERORISMU Ivan Langer ministr vnitra.
Kontaktn í a koordinačn í centra Krajsk é ředitelstv í policie Jihočesk é ho kraje.
Ing. Luděk Tesař ekonom Ekonomika ČR v souvislostech rozpočtů.
STABILIZACE A REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Priority ministra zdravotnictví Tomáše Julínka pro funkční období Praha,
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
Chytrý Jihomoravský kraj ?
ROP JV – informace o novém programovém období
Individuální projekt OP VVV
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Zákon o Generální inspekci bezpečnostních sborů
Aktuální personální situace Policie České republiky
Policie České republiky
10 pilířů reformy Policie ČR
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
Reforma policie Největší změna za posledních 50 let
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce
PRIORITY A NOVÁ STRUKTURA MINISTERSTVA VNITRA
„Policejní reforma dostala zelenou!“
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Přehled o činnosti a výsledcích útvarů služby pořádkové policie za 1
Transkript prezentace:

„Policejní reforma dostala zelenou!“ POMÁHAT A CHRÁNIT REFORMA POLICIE „Policejní reforma dostala zelenou!“ Ivan Langer ministr vnitra

Proč Reforma policie? Cíl: moderní a respektovaná policie POMÁHAT A CHRÁNIT REFORMA POLICIE Proč Reforma policie? Policie funguje na principech starých desítky let špatná spolupráce s veřejností a partnery systémové nedostatky v řízení a činnosti policie kritický stav infrastruktury (IT, služebny, vozový park) špatná vnitřní propojenost bez zásadních změn nedokáže držet krok s dobou nejrozsáhlejší změna od počátku 90. let Cíl: moderní a respektovaná policie

Jak se věci hýbaly… IX 2006 IV 2007 VI 2007 IX 2007 XI 2007 XII 2007 POMÁHAT A CHRÁNIT REFORMA POLICIE Jak se věci hýbaly… IX 2006 IV 2007 VI 2007 IX 2007 XI 2007 XII 2007 podrobná analýza stavu policie zapracování připomínek na půdě parlamentu, diskuse reformy na půdě parlamentu představení návrhu nového zákona předložení návrhu zákona vládě představení reformy veřejnosti připomínková řízení legislativní návrh k reformě,

A jak se věci hýbají! I 2008 II 2008 III 2008 VI 2008 I 2009 I 2012 POMÁHAT A CHRÁNIT REFORMA POLICIE A jak se věci hýbají! I 2008 II 2008 III 2008 VI 2008 I 2009 I 2012 schválení návrhu zákona vládou prezentace reformy ve všech krajích ČR policejních správ 14 krajských projednávání návrhu zákona PS PČR účinnost nového zákona, možnost zřízení nových krajských správ

Co Reforma přinese? Nová Policie Změna filosofie Modernizace Reorganizace Modernizace Změna filosofie Zeštíhlení Ekonomika Odprivatizování Nová Policie

Základní změny Proč? Změna filosofie POMÁHAT A CHRÁNIT REFORMA POLICIE Základní změny Změna filosofie orientace na službu veřejnosti a partnerství s ní community policing v zákoně poprvé v historii zakotven nový styl policejní práce zdvořilost úcta a respekt k občanům důraz na prevenci Proč? změna od represe k pomoci

Základní změny Proč? 14 krajů = 14 krajských policejních ředitelství POMÁHAT A CHRÁNIT REFORMA POLICIE Základní změny Reorganizace 14 krajů = 14 krajských policejních ředitelství zjednodušení a zefektivnění komunikace Proč? efektivní spolupráce s místní samosprávou

Základní změny Proč? ekonomická samostatnost krajských správ Ekonomika POMÁHAT A CHRÁNIT REFORMA POLICIE Základní změny Ekonomika ekonomická samostatnost krajských správ krajští ředitelé budou rozhodovat o nakládání s rozpočtem Proč? Policie by přestala být funkční

Základní změny Proč? Zeštíhlení snížení počtu velitelských míst POMÁHAT A CHRÁNIT REFORMA POLICIE Základní změny Zeštíhlení snížení počtu velitelských míst efektivnější řízení rychlé rozhodování jasně definovaná odpovědnost konkrétních osob Proč? nezbytná součást každé moderní firmy

Základní změny Proč? odbourání nepolicejních činností Odprivatizování POMÁHAT A CHRÁNIT REFORMA POLICIE Základní změny Odprivatizování odbourání nepolicejních činností doručování soudních obsílek asistence u banálních dopravních nehod pořadatelská služba Proč? Policie má sloužit občanům

Základní změny Proč? investice elektronizace POMÁHAT A CHRÁNIT REFORMA POLICIE Základní změny Modernizace investice obměna vozového parku (1,47 mld.) projekt P1000 (3,6 mld.) elektronizace moderní manažerské přístupy Proč? i Policie musí sledovat trendy

Příklady konkrétních dopadů Reformy POMÁHAT A CHRÁNIT REFORMA POLICIE Příklady konkrétních dopadů Reformy policie bude sloužit veřejnosti – nikoli soukromým subjektům policie bude uzavírat koordinační dohody s obcemi krajský ředitel bude vedoucím samostatné účetní jednotky lepší dostupnost policejní služby kvalitnější prostředí na policejních služebnách policie skutečně pomáhá (např. nová oprávnění při pátrání po pohřešovaných)

POMÁHAT A CHRÁNIT REFORMA POLICIE Policie má nyní všechny předpoklady k tomu, aby se stala respektovanou a moderní institucí