ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_07_Příroda živá, neživá Šablona číslo: XVI Sada číslo: 1 Pořadové číslo DUM: 07 Autor: Mgr. Mirka Cedidlová
Anotace: Nejprve žáci opakují výuku o přírodě, dělí přírodu na živou a neživou. Opakují podmínky pro život. Očekávaný výstup: Žák rozlišuje přírodu živou a neživou, opakuje podmínky pro život. Zná hodnoty života. Druh učebního materiálu: prezentace, výukový materiál Typická věková skupina: 9 – 10 let Klíčová slova: rostliny, živočichové, houby, roste, mění se, hýbe se, neroste, nepřijímá potravu, nehýbe se Pomůcky a materiál: interaktivní tabule Potřebný čas pro výuku DUM: 35 – 40 min
Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Žáci mohou pracovat samostatně nebo společně s celou třídou, záleží, zda se jedná o hodinu výkladovou nebo opakovací. Snímek č. 5 – Žáci rozdělují přírodu na živou a neživou. Snímek č. 6 – zadání úkolů Snímek č. 7-17 – foto a plnění zadaného úkolu ze snímku č. 6 Snímek č. 18 – Žáci vyškrtávají, co potřebují nezbytně k životu.
Příroda živá, neživá
Příroda je tvořena živou a neživou částí Živé organismy Neživá - bez neživé přírody by nebylo života na zemi Houby Živočichové (člověk) - vytváří podmínky pro život Rostliny
1.Úkol: u následujících obrázků říkej, zda jsou součástí živé nebo neživé přírody 2.Úkol: U obrázků představující živou přírodu krátce popiš podmínky pro život. 3.Úkol: Zástupce živé přírody rozděl do tří skupin: houby, živočichové, rostliny
4.Úkol: Vyškrtej, co potřebuješ k životu ty (vysvětli) Voda Auto Dům Vzduch Teplo Světlo Půda Obchodní dům Telefon Počítač Potrava
Zdroje: Zdroje: Zdroje: Čerpáno z otevřené galerie Microsoft Office www.microsoft.office.com