EVROPA PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Veřejné rejstříky - Obchodní rejstřík.
Advertisements

Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
ZÁVĚR 2.SVĚTOVÉ VÁLKY. V roce 1943 již bylo zřejmé, že spojenci dříve nebo později válku vyhrají Vojska bojující za Hitlera a jeho spojence postupně ztrácela.
VY_32_INOVACE_15_23 _Vznik „železné opony“ Šablona 32.
Název školy: Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín Autor: Mgr. Alena Černá Název: VY_32_INOVACE_Z_07_Český průmysl Číslo.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Pohled tisku, názory veřejnosti a vězeňské populace na sankční politiku v ČR Institut pro kriminologii a sociální prevenci Praha Republikový výbor pro.
EVROPA PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE 2. fáze studené války období zatlačování komunismu ( )
Návrh věcného záměru zákona o stavebních úřadech - co by bylo, kdyby… Ing. Jiří Štochel, VITA software s.r.o. 1.
Inflace. Inflace je projevem ekonomické nerovnováhy, která se projevuje vzestupem cen v ekonomice (růstem celkové cenové hladiny). Opakem inflace je deflace,
VY_12_INOVACE_Rů_II_06 Polsko, Slovensko Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Vendula Jachanová.  Poloha: severovýchodní Afrika, z malé části Asie  Ležící na Nilu  Hranice: západ: Libie, jih: Súdán, severovýchod: Izrael  Obyvatelstvo:
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ. Dělíme na: Primární sektor (těžba nerostných surovin, zemědělství, lesní a vodní hospodářství, rybolov) Sekundární sektor (průmysl,
Východní blok Hlavní stát východního bloku byl SSSR. Skládal se z 15 svazových republik. Byl to největší stát světa. Měl vliv ve střední a jihovýchodní.
STUDENÁ VÁLKA 1. FÁZE POČÁTKY STUDENÉ VÁLKY ZA POČÁTEK SE POKLÁDÁ PROJEV WINSTONA CHURCHILLA V AMERICKÉM FULTONU 1946 – EVROPA ROZDĚLENA NA.
Možnosti čerpání MAS v rámci jednotlivých OPERAČNÍCH PROGRAMŮ MAS STŘEDNÍ POVLTAVÍ z. s.
Sociální zabezpečení Sociální služby Mirka Wildmannová Katedra veřejné ekonomie Ekonomicko-správní fakulta MU BRNO.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:Mgr. Pavel Jelínek NÁZEV:VY_12_INOVACE_33_ČLOVĚK A JEHO SVĚT_VÝCHODNÍ EVROPA ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Č í n a Velmoc 22. století. Č í n a Velmoc 22. století.
Odkud se berou peníze v rozpočtu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA:. Základní škola a Mateřská škola Nemilany VYUČUJÍCÍ:. Mgr
Anotace Objasnit důvody vzniku státu. Seznámit žáky se znaky státu, popsat různé historické typy států. Výukový materiál.
Moderní dějiny.
Studená válka – 4. fáze 70. a 80. léta
Germáni – Evropa v době římské DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Ekonomika– národní hospodářství
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_12_Návrat k demokracii Regina Byrtusová
Váňová Stanislava, Mikeladzová Jana
Období vlády jedné strany
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_DĚJEPIS
SSSR (80. a 90. léta).
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
NĚMECKO PO VÁLCE.
ZEMĚPIS - SVĚT Regiony Asie 3
OSVOBOZENÍ ČSR Autor: Lenka Mulačová
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_23_Období Studené války.
EVROPA PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
RISKUJ 2 EKONOMIKA. RISKUJ 2 EKONOMIKA INFLACE NEZAMĚSTNANOST HDP
Nezaměstnanost (a agregátní nabídka) TNH 2 (S-7)
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
EVROPSKÁ UNIE Hlavní orgány (11)
Studená válka – 2. fáze uč. 101 – 102 PS 35.
ZŠ Vratislavova, Praha 2 - Vyšehrad Asociace učitelů dějepisu ČR, z.s.
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
EKONOMICKÝ RŮST, VÝKYVY VÝKONU EKONOMIKY
Přírodní podmínky Kontinentální suché podnebí (pouště)
VY_32_INOVACE_VO.9.A.02 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.02_typy_a_formy_statu.
SVĚTOVÁ HOSPODÁŘSKÁ KRIZE ( )
První berlínská krize
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
VY_32_INOVACE_4/01_ČLOVĚK A SPOLEČNOST
INSTITUCE EVROPSKÉ UNIE
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
1. světová válka.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Zemědělské družstevnictví Družstva za první republiky a dnes
Dvacáté století – začátek století a první světová válka
Jaké jsou obzory digitální Evropy?
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Transkript prezentace:

EVROPA PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE VÝCHODNÍ BLOK 2. část

Sovětský svaz V čele SSSR stál generální tajemník ÚV KSSS uč. s. 116 - 119 V čele SSSR stál generální tajemník ÚV KSSS (ÚV = ústřední výbor kom. strany SSSR) 1964 se jím stal Leonid Brežněv. vedoucí úlohu ve státě měla výhradně komunistická strana.

Zemědělství zaostávalo: uč. s. 116 Zemědělství zaostávalo: Proč nefungovalo? Jak konkrétně se tato skutečnost projevovala? Odchod lidí z vesnic do měst, nízká produktivita práce, nedostatek techniky - obilí a potraviny se musí dovážet!!!

SSSR největší stát světa obrovské plochy zemědělské půdy, zásoby uhlí, ropy, nerostů, lesy, … přesto nebyl schopen svůj potenciál využít proč? ………………………………………………………………….. která hospodářská odvětví se zde rozvíjela, která nikoliv? …………………………………………………………………… uč. s. 116 kvůli politický cílům se hospodářství rozvíjelo nerovnoměrně těžký a zbrojné průmysl – ano X spotřební - ne

Do kterých oborů SSSR nejvíce investoval? Proč? Co přispělo k hospodářskému zhroucení Sov. svazu? Obrovské investice na zbrojení a kosmický výzkum způsobily hospodářské problémy + válka v Afganistánu a podpora kom. režimů ve světě!!!

Michail Sergejevič Gorbačov Uvědomoval si nutnost reforem (omezit výdaje na zbrojení, kosmický výzkum a podporu komun. režimů). Zahajuje tzv. PERESTROJKU = přestavbu a GLASNOSŤ = omezení cenzury a větší informovanost občanů. 1986 – jaderná elektrárna Černobyl VIDEO: Černobyl - https://www.stream.cz/slavnedny/579084-den-kdy-vybuchl-cernobyl-26-duben

Podniky získaly samostatnost, povoleno je soukromé podnikání. A) jak se měla zvýšit produktivita hospodářství? B) jaké měly změny v hospodářství důsledek? C) jak se změnil vztah Sovětského svazu k ostatním státům východního bloku? Podniky získaly samostatnost, povoleno je soukromé podnikání. poklesla živ. úroveň, nezaměstnanost. SSSR se rozhodl nepodporovat kom. režimy v jiných zemích.

1. Atlas 54/7 Zakresli a zapiš do mapky jednotlivé státy, které tvořily Sovětský svaz.

Prezidentem Boris Jelcin; Vzniká SNS (Společenství nezávislých států). ROZPAD SSSR 1989 – končí komunismus 1991 – konec SSSR; Prezidentem Boris Jelcin; Vzniká SNS (Společenství nezávislých států). https://www.stream.cz/slavnedny/10004922-den-kdy-sovetsti-komuniste-ztratili-absolutni-moc-7-unor 2. Atlas 49/5 Kdy a ve kterých státech východního bloku byly svrženy komunistické režimy? Vytvoř pořadí z těch zemí, kde režim padl v roce 1989.