VY_32_INOVACE_VO.9.A.04-10 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.04_Státní Ústava ČR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Správní právo Pojem správního práva.
Advertisements

Veřejná moc a veřejná správa
ÚSTAVA ČESKÉ REPUBLIKY
Obecná část rozpočtového práva III
ÚZEMNÍ ČLENĚNÍ ČR Více ZDE.
Občanská nauka Ústava ČR; VY_32_INOVACE_D2_10 Interaktivní výklad: Ústava ČR Mgr. Ludmila Muchová.
Ústavní právo Moc zákonodárná Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Právní stát je takový stát, ve kterém je vztah mezi občanem a státem vymezen pomocí práva dříve (např. v rodové společnosti) existovalo tzv. zvykové (obyčejové.
Základy státní správy Veřejná správa. Stát  Musí mít politickou autoritu, prostřednictvím kterých realizuje státní moc  Státní moc je nezávislá, uskutečňovaná.
SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.19
STÁTNÍ SPRÁVA A SAMOSPRÁVA
SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.8
Autor:Pavlína Krejčí Předmět/vzdělávací oblast:Základy společenských věd Tematická oblast:Člověk a právo Téma:Právní stát Ročník:1. a 2. Datum vytvoření:červenec.
Ústava ČR VY_32_INOVACE_ 10 - Ústava Čr.
Kontrola veřejné správy
JUDr. Marek Starý, Ph.D. Praha, 2011
TEST 17. POLITOLOGIE
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Zákon o obcích č.128/2000 Sb..
VY_20_INOVACE_SVF34060DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Kontrola veřejné správy I.
VY_32_INOVACE_02_SVP_076_Zrn
VY_32_INOVACE_51_12 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Ústava ČR Pavel Šuranský.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
Nejvyšší kontrolní úřad
VY_32_INOVACE_SVF32660DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86  Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice  Registrační.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Milotová, Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Nejvyšší kontrolní úřad STR.99.  Nezávislý orgán.  Kontroluje hospodaření s majetkem státu.  Dohlíží na plnění státního rozpočtu.  Prezidenta a viceprezidenta.
ÚSTAVNÍ VÝVOJ A ÚSTAVNÍ SYSTÉM ČR
ÚSTAVA.
VY_20_INOVACE_SVF33960DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Územní samospráva Obce
Dělba státní moci 1. Zákonodárná moc
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému státní správy České republiky Jeho význam, fungování a systém kontrol.
Ústava ČR Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství Prezentace č. 10
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Ústavní vývoj ČR Barbora Vítová, Kristýna Jiránková, C3A.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství ročník III
Ústava ČR, Listina základních práv a svobod. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_12_ Odvětví práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Volby. Politická strana – organizace, která sdružuje občany s podobnými představami o řízení státu, - strany se snaží získat co nejvíce hlasů ve volbách,
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Obecná část rozpočtového práva III 21. března 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 24.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ÚSTAVA ČESKÉ REPUBLIKY
Právní základy státu.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství 6 - 9
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oborů Technické lyceum,
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.03_Státní občanství.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.09_Principy demokracie.
PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU – SLOŽKY STÁTNÍ MOCI
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ÚSTAVA ČESKÉ REPUBLIKY
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300 AUTOR: MGR
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Obecná část rozpočtového práva III
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.10_Právní řád ČR Název:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_12_Ústava ČR
Obecná část rozpočtového práva III
Ústavní systém České republiky
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_VO.9.A.04-10 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.04_Státní Ústava ČR Název: Státní Ústava ČR Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku, slouží k výkladu nového učiva Datum: 29.10. 2011 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)

ÚSTAVA = právní akt nejvyšší právní síly, upravující principy určitého státu, organizaci veřejné moci, územní samosprávu a základní práva a svobody občanů

Ústava České republiky ÚSTAVA ČR od roku 1993 v rámci samostatné ČR 8 hlav  tvoří 113 článků Ústava České republiky Předpis státu  Česká republika Druh předpisu ústavní zákon Obvyklá zkratka Úst Autor Česká národní rada Související předpisy Listina základních práv a svobod,Ústavní zákon o bezpečnosti České republiky, Ústavní zákon o vytvoření vyšších územních samosprávných celků

Hlava I. podstata a zásady našeho demokratického státu a politického systému státní moc a poměr občana k této moci či lidská práva hranice státu, hlavní město, státní symboly

HLAVA II.- IV. pravomoci nejdůležitějších státních orgánů podle principu dělby moci na 3 složky II. – moc zákonodárná: dvoukomorový parlament (PS a Senát) III. – moc výkonná: prezident a vláda IV. – moc soudní: Ústavní soud a soustava soudů

HLAVA V. nezávislá kontrolní moc = NKÚ  kontrola státního rozpočtu, hospodaření se státním majetkem Nejvyšší kontrolní úřad je nezávislý orgán, který vykonává kontrolu hospodaření se státním majetkem a plnění státního rozpočtu. Postavení, působnost, organizační strukturu a činnost upravuje zákon č. 166/1993 Sb. o Nejvyšším kontrolním úřadu, ve znění pozdějších předpisů.

HLAVA VI. o ústřední bance státu = ČNB

HLAVA VII. HLAVA VIII. vymezuje územní samosprávu a členění státu přechodná ustanovení

Kdy vešla v platnost Ústava ČR 1983 2002 1893 2012 1993

Jak se nazývají části, ze kterých je Ústava ČR složená? nosy hlavy články uši

Kolik hlav obsahuje Ústava ČR? 5 113 8 44 1

POUŽITÉ ZDROJE: http://cs.wikipedia.org/wiki/St%C3%A1tn%C3%AD _symboly_%C4%8Cesk%C3%A9_republiky http://cs.wikipedia.org/wiki/%C3%9Astava http://cs.wikipedia.org/wiki/%C3%9Astava_%C4% 8Cesk%C3%A9_republiky http://cs.wikipedia.org/wiki/Soudce http://www.nku.cz/ http://www.cnb.cz/cs/verejnost/pro_media/harmo nogramy/fotogalerie/index.html#ilu Emmert, F. a kol.: Odmaturuj ze společenských věd. Brno: DIDAKTIS, 2004. ISBN 80-86285-68-5. Str. 15-16.

METODIKA Nejprve provedeme výklad za pomoci jednotlivých slidů. Pomůžeme si i hypertextovými odkazy. Potom děti zodpoví jednoduché otázky. Nakonec provedeme zápis do sešitů – na slidech podtrháváme důležité, děti si zapisují do sešitu.