Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Věra Oupická

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Advertisements

Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Kolik zbyde?
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Lomené algebraické výrazy
VY_32_INOVACE_Pel_I_05 Výrazy – vzorce 2
Lomené algebraické výrazy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZLOMKY II. – opakování pojmů a postupů při početních operacích
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Lomené algebraické výrazy
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
ZLOMKY I. – opakování pojmů a postupů při početních operacích
Mocniny s přirozeným mocnitelem pravidla pro počítání s nimi
Zlomky Složené zlomky..
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Vy_32_Inovace_11_Krácení lomených výrazů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Násobení lomených výrazů
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
* Zlomky a smíšená čísla Matematika – 7. ročník *
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KOLÍN V.,MNICHOVICKÁ 62
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
* Složené zlomky Matematika – 7. ročník *
Léto VY_32_INOVACE_59_Leto Prvouka - 2. ročník
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
Lomené algebraické výrazy
Dělení lomených výrazů
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_02_Zlomky
Zlomky a desetinná čísla
8 SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Lomené algebraické výrazy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Zlomky Násobení zlomků..
Zlomky Sčítání zlomků..
Algebraické výrazy: lomené výrazy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_14_M9_Hanak
VY_32_INOVACE_Fi_III_28 Název Státní znaky sousedních zemí
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Lomené výrazy (2) Podmínky řešitelnost
Lomené výrazy (8) Dělení
Lomené algebraické výrazy
Rovnice s neznámou ve jmenovateli
Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06_M9_Hanak TÉMA: Lomené výrazy
Matematika + opakování a upevňování učiva
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Početní operace se složenými zlomky
Lomené výrazy (9) Složené lomené výrazy
Sčítání lomených výrazů
Název prezentace (DUMu): Lomená funkce
VÝRAZY Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
VY_32_INOVACE_Pel_I_08 Výrazy lomené – podmínky2
Lomené algebraické výrazy
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Věra Oupická Název: VY_32_INOVACE_01_M9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2313 Téma: Sčítání a odčítání lomených výrazů Anotace: Prezentace, která slouží k výkladu učiva o uvedených početních operacích s lomenými výrazy a k jejich zápisu do sešitů.

Se stejnými jmenovateli Lomené výrazy se stejnými jmenovateli sčítáme (odčítáme) tak, že sečteme nebo odečteme čitatele, jmenovatele pouze opíšeme. Nezapomínáme na určování podmínek ( smyslu) lomeného výrazu!!!!!

S různými jmenovateli: Oba lomené výrazy rozšíříme na výrazy se společným jmenovatelem a poté sečteme (resp. odečteme) čitatele s čitatelem a jmenovatele opisujeme. Stále máme na paměti podmínky lomených výrazů!!!

Vyhledávání společného jmenovatele lomených výrazů: Ústně udej smysl lomeného výrazu

Ústně udej smysl lomeného výrazu

Řešte dané lomené výrazy: