Základy úpravy digitální fotografie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Grafický editor GIMP (4) a zase vrstvy - režimy krytí Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk „Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Advertisements

C) Změna optima při změně mzdové sazby
 př. 3 Je dán vektor u=(2;-4) a bod M[3;9]. Na ose x najdi bod N tak, aby vektor MN byl s vektorem u rovnoběžný. výsledek postup řešení.
Opakování Hranice Produkčních Možností Ekonomické statky „Scarsity“
Grafický editor GIMP (5) použití režimu vrstev Součet „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu.
Základy úprav fotografií
Grafika Rastrová X Vektorová.
Počítačová grafika Nagla Al Samsamová 4.B.
B) Nabídková funkce.
Úprava fotografie v ZME Mgr. Ivana Pechová. Úvod do grafiky Úvod do grafiky Úvod do grafiky Úvod do grafiky Parametry ovlivňující kvalitu fotografie Parametry.
Chemické reakce IV. díl Energie chemické vazby, exotermické
5. Přednáška funkce BRVKA Johann P.G.L. Dirichlet (1805 – 1859)
2.1.2 Graf kvadratické funkce
Úprava digitálních fotografií Terezie Svobodová. => cesta mezi fotoaparátem a tiskem…
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.05/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Mikroekonomie I Úvod do studia ekonomické teorie
Editace - globální úpravy - tonalita obrazu
Základní pojmy, základy teorie a praxe
Prosinec 2008Úprava jasu, světlosti, kontrastu a gamakorekce 1 Úprava jasu, světlosti, kontrastu a gamma korekce PGC3 Vypracoval: Martin Matouš obor S.
GIMP : úpravy fotografií
Úprava firemních fotografií v programu Photoshop 3MA381 Simona Vlčková.
Začínáme v GIMPu Pracujeme s barvou ….
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_2.16 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Rastrová grafika-vylepšit Typ: DUM - kombinovaný.
GIMP – úpravy fotografií. Příliš tmavá fotografie Někdy se nám podaří vyfotit snímek tak, že téměř není vidět, co jsme fotili.
Světelné podmínky a možnosti zobrazovačů.  Jakou „nejsvětlejší“ bílou může monitor zobrazit? Bílá Nejsvětlejší plocha, jakou tady můžete vidět:
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
RISKUJ Lineární rovnice Určete rovnici přímé úměrnosti, jestliže její graf prochází bodem D[1/2; 3] Ř ešení: y = ax 3 = ½.a /.2 6 = a a.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen v projektu Pořadové.
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
GIMP : úpravy fotografií
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 Základní nastavení systému
Kreslicí nástroje VY_32_INOVACE_GR_786. KRESLICÍ NÁSTROJE 1. Plechovka - slouží k vyplňování výběru barvou nebo vzorkem. Nastavení: Režim - standardně.
Grafický editor GIMP (5) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (2) ANEB NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné.
Grafický editor GIMP (4) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk  režimy krytí vrstev Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Grafický editor GIMP (8) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk  vyvážení barev  napodobení černobílé fotografie Dostupné z Metodického portálu
Základy úpravy digitální fotografie Seznámení s program Zoner PhotoStudio.
Počítačová grafika VY_32_INOVACE _GRAF_18.  přidáním barevného odstínu vznikne tmavší barva, tento způsob používají například tiskárny.
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (1) ANEB NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné.
CorelDRAW – vizitka (20). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
Základy úpravy digitální fotografie Úprava vyvážení bílé.
Základy úpravy digitální fotografie Základy úprav – úprava kolinearity, perspektiva.
Tržní mechanismus Tržní mechanismus Tržní rovnováha Nerovnovážná situace na trhu Změny tržní rovnováhy.
Elektrické napětí, elektrický potenciál
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy
Grafický editor GIMP (8)
Základní nástroje v Adobe Photoshopu
Rastrová grafika Základní termíny – prezentace barev, barevné modely.
Výroba osazení pomocí funkce G01
Úpravy fotografií v Adobe Lightroom I.
Základy úpravy digitální fotografie
Digitální učební materiál
Grafický editor GIMP (5)
Základní úpravy jasu v Adobe Photoshop
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
6. cvičení 25. března 2015.
Histogram VY_32_INOVACE_GR_787.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Regresní analýza výsledkem regresní analýzy je matematický model vztahu mezi dvěma nebo více proměnnými snažíme se z jedné proměnné nebo lineární kombinace.
Rastrová grafika Základy práce s rastrovým editorem – výběrové nástroje.
Zrak a optické klamy.
Základní kroky při úpravě fotografií v Camera RAW
Grafický editor GIMP (5)
Počítačová grafika.
Grafy kvadratických funkcí
Definiční obory. Množiny řešení. Intervaly.
Grafy kvadratických funkcí
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Základy úpravy digitální fotografie Detailní úprava histogramu – křivky

Úprava fotografie křivkami navazuje na předchozí kapitolu, kde jsme si ukazovali úpravu úrovní. Křivky nám dávají detailnější možnosti pro úpravu. V některých případech nechceme (nemůžeme) upravovat fotografii plošně, pak je výhodné použít úpravu křivkami. Úpravu křivkami vyvoláme pomocí tlačítka „Křivky“ popřípadě v menu „Vylepšit – křivky“.

Uvidíme histogram, který byl vysvětlen v minulé kapitole a přes histogram úhlopříčně úsečku.

Základem je právě úsečka. Jde o graf y=f(x) Základem je právě úsečka. Jde o graf y=f(x). Pro každý bod s určitým jasem na ose x odpovídá ve výchozím stavu stejná hodnota y. (Funkce je lineární).

Deformací úsečky tedy posuneme původní hodnotu barevného tónu na hodnotu novou.

Tímto posunem samozřejmě deformujeme histogram, ale detailněji než je to při použití úrovní. Posunem jednoho bodu dochází  i k posunu bodu okolních – křivka je plynulá.

Úpravy pomocí křivky Ztmavení – zesvětlení

Vyvoláme nástroj – Křivky Fotografii ztmavíme.

Výchozí úvaha: Křivka bude začínat v levém dolním rohu – bod 0;0. Tmavá místa zůstanou. Křivka bude končit v pravém horním rohu – bod -255;255. Nejsvětlejší místa zůstávají. Posuneme bod ve střední části, kterému odpovídá nějaká výchozí hodnota na ose y dolů. Tím ponížíme hodnotu na nižší číslo – dochází ke ztmavení.

Opačný posun (nahoru) vede k zesvětlení. Křivku můžeme tvarovat ve více bodech.

Nastavení černého a bílého bodu: V této úpravě získáváme novou hodnotu bodu, který měl souřadnice (0,0) na (x, 0) a u bílé (255,255) na (x, 255).

Zvýšený kontrast Chceme navýšit rozdíly mezi jednotlivými tóny. Tmavé tóny tedy posuneme níže a světlé výše.

Snížení kontrastu V tomto případě rozdíly snížíme. Proces bude opačný.

Zvýšení detailů Předpoklad je, že fotografie detaily opravdu obsahuje (tóny nejsou slité). Jestliže potřebujeme zvýšit detaily ve stínech, křivka posuneme tak, aby byla velmi strmá v dolní části. Jestliže potřebujeme zvýšit detaily ve světlech, bude křivka strmá v horní části. Opakování základů: Základní stav je diagonála (úsečka úhlopříčně) – reprezentuje nulovou změnu. (Každému bodu x odpovídá stejná hodnota na y. Chceme-li tón ztmavit, musíme v tomto místě posunout bod níže. (Bod měl nějakou hodnotu na ose x a pak má nižší hodnotu – na ose y. Chceme-li tón zesvětlit, postup je opačný. Posuneme ho směrem vzhůru. Sklon křivky reprezentuje kontrast. Čím větší sklon, tím větší kontrast. Pakliže bychom obrátili směr křivky, dojde k převrácení škály tónů.