KUŽEL 6 - Výpočet objemu NÁZEV ŠKOLY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_18_SEGREGACJA ŚMIECI Škola: Autor: Základní škola a mateřská škola s polským jazykem vyučovacím Bukovec Mgr. Halina Kuligová.
Advertisements

Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín VY_32_INOVACE_M_10 Tangens Zpracovala: Mgr. Květoslava Štikovcová Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
Jehlan Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_22_M9_jehlan.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Geometrická tělesa Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Předmět:MATEMATIKA Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Dagmar Válková Anotace:Prezentace slouží jako pomůcka k seznámení se s učivem Pythagorova.
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
Další operace s vektory
SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
KOULE 2 - Objem tělesa NÁZEV ŠKOLY
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
RAM, rozšiřující karty NÁZEV ŠKOLY
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Obvod a obsah mnohoúhelníků
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Části počítače NÁZEV ŠKOLY
Popis tělesa a výpočet povrchu
Matematika Koule.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
těleso skládající se z jedné kruhové podstavy a pláště
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Lineární rovnice řešené pomocí algebraických vzorců pro druhou mocninu
Matematika Komolý rotační kužel
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
JEHLAN 9 - Výpočet objemu NÁZEV ŠKOLY
OBJEM JEHLANU VY_42_INOVACE_ 30_02.
MATEMATIKA Aritmetická posloupnost Příklady 2.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Matematika pro 2.stupeň ZŠ
Jehlan těleso skládající se z jedné podstavy, která má tvar mnohoúhelníku a pláště.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Násobení racionálních čísel
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_11
Parametrická rovnice přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU:
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Lineární rovnice Opakování na písemnou práci
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
VY_52_INOVACE_I–04–08 Název a adresa školy:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Pythagorova věta – příklady
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Slabikotvorné R, r, L, l Jazyková výchova (český jazyk pro 1. ročník) Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
KUŽEL 7 - Výpočet objemu NÁZEV ŠKOLY
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
MATEMATIKA Objem a povrch jehlanu 2.
Užití Pythagorovy věty
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a v prostoru,
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 4.
(český jazyk pro 1. ročník)
Samohlásky - procvičování
Odkrývačka rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín
Kilogram Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Transkript prezentace:

KUŽEL 6 - Výpočet objemu NÁZEV ŠKOLY 2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/21.1611 ČÍSLO ŠABLONY IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků ZŠ NÁZEV MATERIÁLU KUŽEL 6 ČÍSLO SADY 1 ČÍSLO MATERIÁLU VY_42_INOVACE_15 AUTOR MATERIÁLU Mgr. Michal Divíšek KUŽEL 6 - Výpočet objemu

Objem kužele - vzorce V = 1/3 Sp v V = 1/3  r²v v r Sp obsah podstavy v výška kužele r poloměr kužele v r

s² = r² + v² sin β = v / s cos β = r / s tg β = v / r Využití pravoúhlého trojúhelníka při výpočtech - opakování s² = r² + v² strana s v výška strana s v výška β 90º r poloměr sin β = v / s r poloměr cos β = r / s tg β = v / r

Úkol 1 Vypočti objem kužele, který má poloměr podstavy 32 cm a výšku 55 cm. r = 32 cm v = 55 cm V = ? v = 55cm V =  r² v V = . 3,14 . 32² . 55 V = 1,047 . 1024 . 55 V = 58967,04 cm³ Objem kužele 58967 cm³. r =32cm

Urči průměr kužele, který má objem 72 m³ a výšku 4,5 m. Úkol 2 Urči průměr kužele, který má objem 72 m³ a výšku 4,5 m. v = 4,5 m V = 72 m³ r = ? V = 72 m³ V = .  r² v 72 = . 3,14 . r² . 4,5 72 = 4,71 . r² 15,2867 = r² r = 3,91 m d = 7,82 m Průměr kužele je 7,82 m. v = 4,5 m r = ?

Odkazy a uvedení autorů : 1) Obrázky těles, náčrtů a schémat : Mgr. Michal Divíšek