Psychologie reklama.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Merkantilní tiskoviny Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Advertisements

Elektromagnetická slučitelnost. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
REKLAMA & NEETICKÁ REKLAMA. Reklama  z latinského „reklamare“ (znovu křičeti)  proces komerční komunikace, jehož účelem je poskytnout spotřebiteli informace.
Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
Výzkumné komunity / Privátní panely / Výzkum trhu Dárcovství očima Čechů a Slováků Radek Jiřičný Research Director
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Ing. Veronika Dostálková MBA POTŘEBY – ZÁKLAD CELÉ EKONOMIKY Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Nejdostupnější – INZERÁT V DENNÍM TISKU VÝHODY:* poměrně rychlý a finančně nenáročný * směřuje k velkému okruhu adresátů NEVÝHODY:* oslovuje se široká.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
PUBLICISTICKÝ STYL ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3_38 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u jiných.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Proces rozhodování kupujícího Fáze procesu rozhodování 1. poznání problému 2. hledání informací 3. zhodnocení alternativ 4. rozhodnutí o nákupu 5. vyhodnocení.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
ARTS MARKETING Marketing umění a kulturního dědictví Ing. Radka Johnová, Ph.D.
[Název výrobku] Marketingový plán [Jméno]. Přehled trhu Minulost, současnost a budoucnost trhu –Uveďte přehled změn podílu na trhu, vedoucích pozic, aktérů,
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
2 Marketingové koncepce
Poziční analýza školy Mgr. Miloslav Hubatka.
Obchod, trh Základy hospodaření.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Banky, vklady, úvěry, půjčky z hlediska občana 2 – Půjčky apod.
Kriminalistická charakteristika trestného činu
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
inzerce v časopisu ATLETIKA
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
REKLAMA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Marketing 6 Nástroje propagace.
INFORMAČNÍ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Inf Počítač a lidé s handicapem
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
Marketingová komunikace
Média funkce, vliv IUVENTAS s. r. o.
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ

MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Název projektu: Moderní škola
Přednáška pro VIII. jarní semestr magisterského studia
Software počítače 1 - opakování
Období: září – prosinec 2011
Řízení neziskových organizací Marketing neziskových organizací
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Vliv reklamy na společnost
MARKETING V CESTOVNÍM RUCHU
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Nástroje komunikačního mixu
Poptávka – 1. Autor: Libuše Bendová.
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2018
Organizace práce na prodejně
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Daňové přiznání k dani z příjmů PO
Transkript prezentace:

Psychologie reklama

Reklama Konkrétní forma propagace zboží zaměřená na jeho přímé doporučování se nazývá reklama. Jde o opakovaně uplatňovanou propagaci Měla by se opakovat 5x i vícekrát Nadbytečné opakováním můžete docílit opaku

Neúspěch reklamy Samotným výrobkem Nedostatečnou reklamou Nevhodným způsobem prezentace Špatně zvolenými adresáty Příliš vysokou frekvencí opakování

Reklamní prostředky A) placená reklama Televize Rozhlas Denní tisk Časopis Obchodních nebo průmyslových adresátů Plakátových ploch a billboardů

B) propagace poštou Osobních dopisů Oběžníků o novinkách, brožur a letáků Kupóny umožňujících získat zdarma vzorek určitého zboží

c)Styk s veřejností Zprávy pro tisk Články v zábavných i odborných časopisech Přednášky Interview Sponzorování veřejných událostí Semináře, členství v klubech

D) telefonní marketing Přímí Zodpovídání dotazování Reakce na stížnosti Servisní služby

E) speciální reklama Reklamní materiály a vzorky Kalendáře, diáře, klíčenky a jiné drobnosti Netradiční formy – plakáty, letáky, chodící figuríny, dopravní prostředky…..

Za nejdostupnější formu reklamy lze považovat inzerát v denním tisku. Nejvýhodnější se jeví inzerát v časopise pokud ho pravděpodobně čtou potencionální zákazníci.

Důležitou složkou reklamy je především způsob, jak pobídnout zákazníky k očekávané reakci. Účinnost reklamy se zpravidla zesiluje termínovanost Náznak možného nedostatku Slíbená sleva nebo drobný dárek Slosování slevy

Psychologické výzkumy Častěji se čtou titulky inzerátů než jejich text Čtyřikrát více lidí čte inzeráty slibující nějakou výhodu v záhlaví Delší záhlaví ( titulky) se čtou častěji než kratší Uvedení ceny se dobře pamatuje

Delší inzeráty bývají úspěšnější, jsou – li také obsažnější Ilustrace činí inzerát přitažlivějším Texty vysázené velkými písmeny odrazují od čtení Procento lidí, kteří přečtou celý inzerát, bývá velmi nízké Lidé hledají v inzerátu fakta, ne obecné fráze

Reklama zasahuje především emociální a motivační stránky osobnosti Mnohdy se pracuje s apely vyjadřující porovnávání různých druhů zboží s důrazem na stupňování kvality či účinků ( prací prášky, čistící prostředky…) účinnou formou reklamy je i obalová technika