Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Měření fyzikálních veličin – Měření teploty
Advertisements

(míra tepelného stavu látky)
Teplota a její měření.
Digitální učební materiál
ROVNOVÁŽNÝ STAV, VRATNÝ DĚJ, TEPELNÁ ROVNOVÁHA, TEPLOTA A JEJÍ MĚŘENÍ
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Teploměr. Jednotky teploty
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_370 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
Anders Celsius švédský astronom, geodet a fyzik.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Fyzika 6. ročník Teplota Anotace
Název materiálu: TEPLOTA – výklad učiva.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_01 Název materiáluTeplota.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/18 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.6.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Radovan Plocek 8.A. Stavové veličiny Izolovaná soustava Rovnovážný stav Termodynamická teplota Teplota plynu z hlediska mol. fyziky Teplotní stupnice.
TEPLOTNÍ STUPNICE Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Daniel Gabriel Fahrenheit
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
TERMODYNAMICKÁ TEPLOTA
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
VY _52_INOVACE_A_12_Teplota
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Transkript prezentace:

Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost    Projekt: Moderní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.3192  Číslo DUM: VY_32 _INOVACE_15.1.10  Jméno autora: Mgr. Marie Píšová  Datum, období, kdy byl vytvořen: leden 2012  Název práce: Teplotní stupnice  Předmět, pro který je VM určen: fyzika  Ročník, pro který je VM určen: šestý  Časová dotace: 30 minut Vzdělávací oblast, tematický okruh, téma: Člověk a příroda – Fyzika – Měření teploty – Teploměr. Jednotky teploty Metodický list, anotace- výstižný popis způsobu použití VM ve výuce: Žáci se seznámí s různými teplotními stupnicemi a jejich důležitými body   Pomůcky: Dataprojektor, sešity

Teplotní stupnice

Celsiova stupnice Anders Celsius (27. 11. 1701 - 25. 4. 1744) Švédský matematik, fyzik, geodet a astronom Základní jednotka °C (stupeň Celsia) Základní body stupnice: Původně: 100 °C - teplota tání ledu 0 °C – teplota varu vody (při normálním tlaku vzduchu) http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b1/Anders-Celsius-Head.jpg

Celsiova stupnice Později stupnice otočena do dnešní podoby: 0 °C – teplota tání ledu 100 °C – teplota varu vody velikost jednoho dílku teplotní stupnice (1 °C) je rovna 1 K 0 °C = 273,15 K 0 K = - 273,15 °C http://www.fahr-nach-schweden.de/land/wissen/personen/celsius.gif

Fahrenheitova stupnice Daniel Gabriel Fahrenheit (24.5 1686 – 16.9. 1736) Německý fyzik Základní jednotka °F (stupeň Fahrenheita) Základní body stupnice: 0 °F - nejnižší teplota, jaké se podařilo Fahrenheitovi dosáhnout smícháním chloridu amonného, vody a ledu 90 °F - teplota zdravého lidského těla (později upraveno na 96 °F) http://fikus.omska.cz/~bojkovsm/termodynamika/Obrazky/chemici_obrazky/fahrenheit.jpg char-fr.net

Fahrenheitova stupnice Další důležité body: 32 °F – bod mrazu vody 212 °F – bod varu vody body jsou od sebe vzdáleny 180 stupňů jeden stupeň Fahrenheita odpovídá 5/9 kelvinu, resp. Stupně Celsia Obr. - Teploměr se stupnicí ve stupních Fahrenheita a stupních Celsia http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Raumthermometer_Fahrenheit%2BCelsius.jpg

William Thomson (lord Kelvin) Kelvinova stupnice William Thomson (lord Kelvin) (26.6.1824 – 17.12.1907) skotský matematik a fyzik Základní jednotka – 1K (kelvin) Základní body stupnice: 0 K - teplota absolutní nuly (naprosto nejnižší teplota, která je definována) 273,16 K - je teplota trojného bodu vody (0,01 °C). http://www.thefutureworkplace.com/wp-content/uploads/2009/09/lord_kelvin_photograph.jpg

Kelvinova stupnice Trojný bod - rovnovážný stav mezi všemi třemi skupenstvími velikost jednoho stupně v Celsiově i Kelvinově stupnici je stejná teplotní rozdíl 1 K je roven rozdílu 1 °C dílky stupnice mají stejnou vzdálenost jako u stupnice Celsiovy bod mrazu vody 0 °C = 273,15 K bod varu vody 100 °C = 373,15 °C 0 K = - 273,15 °C http://alkimia.tripod.com/images/galeria/LordKelvin.jpg

René -Antoine Ferchault de Réaumur Réaumurova stupnice René -Antoine Ferchault de Réaumur (28. 2. 1683 - 18. 10. 1757) francouzský vědec Základní jednotka °R (stupeň Réamura) Základní body stupnice: 0 °R - bod mrazu vody 80 °R - bod varu vody (při normálním atmosf. tlaku) Réaumurova stupnice je hrubší než Celsiova - rozsah dělí na 80 dílů (ne na 100) char-fr.net http://www.fotosimagenes.org/imagenes/rene-antoine-ferchault-de-reaumur-3.jpg

William John Macquorn Rankine Rankinova stupnice William John Macquorn Rankine (5. 7. 1820 - 24. 12. 1872) Skotský inženýr a fyzik Základní jednotka °R (stupeň Rankina) Základní body stupnice: 0 °R - teplota absolutní nuly (0 K) 1 °R - odpovídá stejnému rozdílu teploty jako 1 °F Teplota tání vody - 491,67 °R. http://temp-scales.com/images/22_r3_c1.jpg

Přehled odpovídajících si teplot Celsius [°C] Fahrenheit [°F] Kelvin [K] Reaumur [°R] Rankine [°R] -273,15 -459,67 -218,15 -17,77 255,37 -14,22 459,67 32 273,15 491,67 100 212 373,15 80 671,67

Porovnání některých teplot http://www.prevod.cz/teplomer.gif

Porovnání některých teplot artemis.osu.cz http://artemis.osu.cz/Gemet/meteo2/images/buttons/Tep/9Stupnice.jpg